Pagina 78 van 148

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 13 mar 2020, 16:59
door wva
Vandaag met een testrit door Willebroek zien gekomen, getrokken door een 21/27.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 13 mar 2020, 20:11
door b-loc
wva schreef: 13 mar 2020, 16:59 Vandaag met een testrit door Willebroek zien gekomen, getrokken door een 21/27.
De heenrit Schaarbeek - Melle was een losse 2710.
Normaal gezien ging hij van Melle via L50 terug naar Schaarbeek.
Hoeveel en welke M7's trok hij mee?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 16:10
door Terminus
Floris Cappelle schreef: 13 mar 2020, 10:24
Terminus schreef: 12 mar 2020, 18:24 Op onze interne kanalen werd de inzet van M7 op de Oostende-Eupen, vanaf april, aangekondigd.

(Als er in april nog treinen rijden natuurlijk.)
Beste,

Werd daar ook aangekondigd waar de vrijgekomen I11 zal ingezet worden?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle

Voor het geval er nog treinen rijden tegen dan...
Neen, geen officieel nieuws hierover.
Ik vermoed dat men de vrijgekomen I11 de eerste weken achter de hand zal houden om in te vallen voor M7 met te veel kinderziektes.
En dan misschien vanaf midden juni, bij de aanpassing van de dienstregeling, een concrete verschuiving?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 20:24
door Steven
Dat vermoeden heb ik ook, eerst als back up houden voor het geval er teveel storingen zijn. Laat eerst nog maar wat extra M7 instromen voor men i11 rijtuigen ergens anders inzet.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 21:05
door overweg13
Geplukt uit een ander forum: de eerste verbindingen die zouden genieten van de M7'en zijn:
- Oostende - Eupen
- Gent-Sint-Pieters - Tongeren
- Brussel-Zuid - Luxemburg
- Liège-Guillemins - Quiévrain.

Dat stond blijkbaar in de Nord-Éclair van vandaag.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 21:20
door Steve
Als men echt coherent is en de vrijgekomen I11 inzet buiten de NZV, ben ik wel benieuwd waar dat kan zijn. Antwerpen-Oostende lijkt me een goede kandidaat, maar daar zit je met de beperkte lengtes van sommige perrons en dus een capaciteitsverlies als je er de paar M6-stammen ook wilt vervangen. Op de Waalse as win je niets door de MS96 te vervangen door I11. Zouden we ze misschien dan zien verschijnen op andere secundaire IC's zoals Antwerpen-luchthaven-Hasselt, Antwerpen-Leuven of Antwerpen - De Panne, waarbij de vrijgekomen MS80 of MS08 dan doorschuift naar waar nu MS66 of M4 rijdt? Of - je weet nooit - op Luik-Luxemburg?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 21:59
door CursorX
Ik heb van horen waaien, voor wat het waard is, dat ze zouden verschuiven naar Blankenberge-Genk. In plaats van welk materiaal en wat men daarmee dan zal aanvangen wist men ook niet.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 22:16
door Shrek
overweg13 schreef: 14 mar 2020, 21:05 Geplukt uit een ander forum: de eerste verbindingen die zouden genieten van de M7'en zijn:
- Oostende - Eupen
- Gent-Sint-Pieters - Tongeren
- Brussel-Zuid - Luxemburg
- Liège-Guillemins - Quiévrain.

Dat stond blijkbaar in de Nord-Éclair van vandaag.
Die 3 belangrijke Oost-West assen geloof ik meteen, maar Brussel - Luxemburg? Dat zal nog jaren duren mijns insziens.
Misschien bedoelde ze dat de I11 naar die lijn gaan verschuiven?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 14 mar 2020, 23:34
door overweg13
De 4 verbindingen werden wel degelijk vernoemd door een woordvoerder van de NMBS.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 mar 2020, 06:40
door Steve
Helemaal onlogisch is het niet: Brussel - Namen is een hoofdas (Namen en Ottignies zijn met voorsprong de drukste stations van heel Wallonië) en ook voorbij Namen zit je met een grote pendelaars- en studentenbeweging voor een aantal treinen. Natuurlijk staat daar tegenover dat het buiten die piekmomenten erg rustig kan zijn op delen van het traject, dus misschien komt er een gemengde inzet met I11, of wil men op termijn ook kortere stammen samenstellen waar bv. de gemotoriseerde rijtuigen dan gebruikt worden.

I11's naar Blankenberge-Genk verschuiven zou dan weer de grootst denkbare stommiteit zijn, lijkt me. Dat is echt gewoon het probleem verplaatsen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 mar 2020, 08:47
door groentje
Een beetje verbaasd dat Antwerpen-Charleroi niet in dat lijstje voorkomt voor M7-inzet, toch een belangrijke as met capaciteitsproblemen.. En harder nodig dan Brussl-Namen-Luxemburg, volgens mij. Daa zouden de I11-en volgens mij beter tot hun recht komen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 mar 2020, 08:56
door Steven
Als de M7 op Brussel Luxemburg komen kunnen er heel wat rijtuigen M6 van die lijn naar elders schuiven. Onder meer treinen 2115/2116/2117/2127/2128/2129 zijn normaal met M6.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 mar 2020, 11:49
door jan_olieslagers
groentje schreef: 15 mar 2020, 08:47 Een beetje verbaasd dat Antwerpen-Charleroi niet in dat lijstje voorkomt voor M7-inzet, toch een belangrijke as met capaciteitsproblemen.. En harder nodig dan Brussl-Namen-Luxemburg, volgens mij. Daa zouden de I11-en volgens mij beter tot hun recht komen.
Die rijden vandaag toch grotendeels met M6? Brengt de M7 dan meer capaciteit dan de M6? Ik dacht dat er eerder meer comfort wordt geboden, en vooral ook soepeler inzetbaarheid? Beide argumenten zouden op de lange ritten naar Arlon/Luxemburg zwaarder kunnen wegen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 mar 2020, 12:12
door Tram44
Op de IC Antwerpen-Charleroi vind je vandaag zowat alles van de NMBS waar wielen onder staan: AM66, AM75, 27+M4, 27+M6, 18+M6, Desiro's. In de spits rijden er meestal dubbeldekkers maar zelfs dat is niet altijd het geval. De jongste tijd zie je in de M4-stammen wel steeds vaker twee rijtuigen M6 opduiken: een stuurstand + een B-rijtuig. Vermoedelijk zal die verhouding de volgende maanden verder verschuiven naar meer M6 en minde M4 en geraken we hopelijk ook ooit eens verlost van al het andere spul dat in 2020 niet meer op een IC thuishoort.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 15 mar 2020, 19:16
door 260689
Laat de I11 maar op een traject rijden waar ze hun 200km/h kunnen rijden!