Pagina 85 van 148

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 30 apr 2020, 22:22
door Shrek
ATB gaan ze zeker niet krijgen. Dat de Nederlanders maar wat voort doen met ETCS te installeren op hun netwerk.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 30 apr 2020, 23:26
door ianryckewaert13
DDietzen schreef:Wat ik me trouwens afvraag vwb de M7, er is altijd gezegd dat ze ook naar Nederland (Roosendaal en Maastricht) kunnen. Hoe is dat precies bedoeld? Zijn ze enkel geschikt om op halve kracht en enkel onder TBL/ETCS naar het grensstation te boemelen en geen stap verder? Of zijn ze volwaardig uitgerust met een 1,5kV- en ATB-installatie en kunnen ze dus ook (in theorie) verder NL in rijden?
Als ze ergens in Nederland gaan rijden ofwel Maastricht luik Brussel of Roosendaal essen Charleroi
Of (Eindhoven) Breda noorderkempen Antwerpen (Brussel)

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 30 apr 2020, 23:37
door Shrek
ianryckewaert13 schreef:
DDietzen schreef:Wat ik me trouwens afvraag vwb de M7, er is altijd gezegd dat ze ook naar Nederland (Roosendaal en Maastricht) kunnen. Hoe is dat precies bedoeld? Zijn ze enkel geschikt om op halve kracht en enkel onder TBL/ETCS naar het grensstation te boemelen en geen stap verder? Of zijn ze volwaardig uitgerust met een 1,5kV- en ATB-installatie en kunnen ze dus ook (in theorie) verder NL in rijden?
Als ze ergens in Nederland gaan rijden ofwel Maastricht luik Brussel of Roosendaal essen Charleroi
Of (Eindhoven) Breda noorderkempen Antwerpen (Brussel)

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Dat is allemaal speculatie, er is helemaal nog niets bekend over een mogelijke inzet in NL.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 01 mei 2020, 17:49
door AlexNL
Ten tijde van de aankondiging van de bestelling was al heel duidelijk gesteld dat het niet de bedoeling is om ermee naar Rotterdam te gaan rijden. Waar ze in Nederland wel gaan rijden valt nog te bezien.

Ik heb begrepen dat ProRail bezig is met TBL1+ in Roosendaal en/of Maastricht, maar wat daar de status van is is mij niet bekend. Op het traject Kijfhoek - Roosendaal-grens zou ETCS in de periode 2026-2028 in dienst moeten komen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 01 mei 2020, 17:57
door Shrek
AlexNL schreef: 01 mei 2020, 17:49 Ik heb begrepen dat ProRail bezig is met TBL1+ in Roosendaal en/of Maastricht, maar wat daar de status van is is mij niet bekend.
Daar zijn ze al 10 jaar aan "bezig" en meermaals heeft Infrabel aangeboden te helpen. Laten we zeggen dat het niet de grootste prioriteit van ProRail is om Belgische treinen tot Maastricht of Roosendaal te laten rijden.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 01 mei 2020, 19:10
door rvdborgt
Shrek schreef: 01 mei 2020, 17:57 Laten we zeggen dat het niet de grootste prioriteit van ProRail is om Belgische treinen tot Maastricht of Roosendaal te laten rijden.
Dat geldt eigenlijk en helaas voor bijna alle betrokken partijen.

Groetjes,
Rian

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 05 mei 2020, 20:45
door ianryckewaert13
Wordt er nog getest met m7?

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 12 mei 2020, 14:54
door Wout912
Ondertussen rijden er al vijf M7-rijtuigen mee op sommige ritten van de IC-verbinding Brussel-Zuid - Luik-Sint-Lambertus (24XX). Deze middag rijden ze onder andere mee op IC 2414.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 12 mei 2020, 19:50
door b-loc
Wout912 schreef: 12 mei 2020, 14:54 Ondertussen rijden er al vijf M7-rijtuigen mee op sommige ritten van de IC-verbinding Brussel-Zuid - Luik-Sint-Lambertus (24XX). Deze middag rijden ze onder andere mee op IC 2414.
Uit wat is de rest van de trein samengesteld?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 12 mei 2020, 20:00
door Wout912
b-loc schreef: 12 mei 2020, 19:50
Wout912 schreef: 12 mei 2020, 14:54 Ondertussen rijden er al vijf M7-rijtuigen mee op sommige ritten van de IC-verbinding Brussel-Zuid - Luik-Sint-Lambertus (24XX). Deze middag rijden ze onder andere mee op IC 2414.
Uit wat is de rest van de trein samengesteld?
Naast de vijf M7-rijtuigen waren er nog drie M4-rijtuigen aanwezig. Een HLE 27 zorgde voor de tractie.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 13 mei 2020, 11:40
door 260689
Wout912 schreef: 12 mei 2020, 20:00
b-loc schreef: 12 mei 2020, 19:50
Wout912 schreef: 12 mei 2020, 14:54 Ondertussen rijden er al vijf M7-rijtuigen mee op sommige ritten van de IC-verbinding Brussel-Zuid - Luik-Sint-Lambertus (24XX). Deze middag rijden ze onder andere mee op IC 2414.
Uit wat is de rest van de trein samengesteld?
Naast de vijf M7-rijtuigen waren er nog drie M4-rijtuigen aanwezig. Een HLE 27 zorgde voor de tractie.
In litera beheer klopt wat hij zei!

M7

3 2e klasse rijtuigen
2 gemende 1e en 2e klasse rijtuigen

M4

2 2e klasse rijtuigen
1 1e klasse stuurrijtuig

Loc: 1xT 2703

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 23 mei 2020, 00:31
door TimJ36
Is het mogelijk om het omgrenzingsprofiel voor dubbeldeksrijtuigen in België te vergroten? In Finland heb je van die dubbeldeksrijtuigen waar je ook bovenin heel veel ruimte hebt.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 23 mei 2020, 00:52
door groentje
Alles kan, maar welke kost ben je bereid te dragen? Zeker als je beseft dat één van de sleutelelementen van onze nationale spoorweginfrastructuur beperkt is, en slechts tegn faraonische kosten aan te passen zijn (zeker de NZV zal dan aan de beurt moet komen, sporen kunnen moeilijk verlaagd worden het plafond kan ook moeilijk hoger...) Er is een reden waarom je in het land van dé dubeldekkerbus, je geen dubbeldektreinen zal zien, het Britse omgrenzingsprofiel is relatief klein, en alle bruggen vervangen, bovenleiding waar van toepassing, bochten, hier en daar, is het hen gewoon niet waard.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 24 mei 2020, 18:26
door Tram44
Het omgrenzingsprofiel is 15 jaar geleden op veel plaatsen aangepast om de inzet van M6 mogelijk te maken, met lijn 37 tot Welkenraedt als een van de recentere lijnen waar hier nog aan gesleuteld is. Wellicht zijn er nog steeds enkele lijnen waar een M6 niet kan rijden.

Het profiel voor de M6 is al ruimer dan in veel andere landen. Het zou me sterk verbazen dat ze die dure oefening nog eens gaan overdoen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 24 mei 2020, 20:29
door overweg13
Tram44 schreef: 24 mei 2020, 18:26 Wellicht zijn er nog steeds enkele lijnen waar een M6 niet kan rijden.
Volgens een bijlage bij de netverklaring van Infrabel zijn M6-rijtuigen verboden op
- alle lijnen met lijnnummer hoger dan 200 -
- op de lijnen 10 - 10/2 - 11 - 11/1 - 11A
- op lijn 37 tussen Welkenraedt en Hergenrath (sluit inzet naar Aachen of Köln uit)
- op lijn 44 Pepinster - Spa-Géronstère
- op lijn 109 Cuesmes - Harmignies (is ondertussen geschrapt!)
- op lijn 122 Zottegem - Geraardsbergen
- op lijnen 126 en 127 (ook die laatste is geschrapt)
- op lijnen 132/134 La Sambre - Mariembourg - Couvin.

De gegevens dateren wel van 2016, vandaar waarschijnlijk enkele overbodige verboden.