Pagina 58 van 148

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 17 okt 2018, 10:54
door Freken
Zag vandaag deze leuke samenstelling richting NZV rijden, HLE18 + 2×Resto + M7 + (2?)M6. Reed rond 10:52 Brussel-Noord binnen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 19 okt 2018, 08:47
door traxie
Deze kwamen van gent sint pieters.
Freken schreef:Zag vandaag deze leuke samenstelling richting NZV rijden, HLE18 + 2×Resto + M7 + (2?)M6. Reed rond 10:52 Brussel-Noord binnen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 19 okt 2018, 19:04
door wbrm
Jammer dat de mensenmassa op het perron het zicht op de bestemmingsdisplays gemakkelijk kan verhinderen door hun lage plaatsing.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 20 okt 2018, 09:05
door groentje
Ik hoorde van anderen dan weer dat ze zo eindelijk de schermen kunnen lezen. Hooggeplaatste schermen zijn vaak moeilijk leesbaar voor slechtzienden...

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 21 okt 2018, 14:46
door AlexNL
Ik vind ze inderdaad ook erg laag zitten, meestal zie je bij dubbeldekkers dat die displays tussen de beide lagen zitten. Nu moet je omlaag kijken als je op een 76cm-perron staat.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 21 okt 2018, 15:35
door dentheo
Duidelijk lager dan 170 cm.... voor wie zijn die dan bestemd ?
Alleen voor de mensen die vooraan op het perron staan, de rest kan het schudden.
Zo'n dingen moeten hoger staan dan de lengte van Mr. Doorsnee ik dacht nog altijd 175 cm.

Wie stuurt dit door naar de "projectgroep" van NMBS ?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 21 okt 2018, 21:53
door Asterix
Ik vermoed dat men het display achter een raam wilde stekzn. In dat geval komt enkel de onderste verdieping in aanmerking. Wellicht wil men niet opnieuw die miserie die men nu met de displays van de M6 heeft.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 22 okt 2018, 16:24
door jan_olieslagers
Nog een jaar of twintig, misschien, totdat iemand op het briljante idee komt om er zowel hoge als lage te plaatsen? ;)
Ok, dat mag overkill lijken, maar er is toch zoveel sprake van "betere communicatie", nietwaar?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 22 okt 2018, 20:28
door trainlovertje
jan_olieslagers schreef: 22 okt 2018, 16:24 Nog een jaar of twintig, misschien, totdat iemand op het briljante idee komt om er zowel hoge als lage te plaatsen? ;)
Ok, dat mag overkill lijken, maar er is toch zoveel sprake van "betere communicatie", nietwaar?
Zolang zal het zelfs niet meer zijn. In Duitsland heeft de ODEG op haar Stadler Kiss-treinen 2 exact dezelfde displays vlak langs elkaar laten plaatsen. Wat daar nu eigenlijk het doel van was, snap ik niet goed; hoog en laag leek mij ook gepaster.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 23 okt 2018, 20:01
door Gotloc17
Wanneer worden de stuurstanden nu eigenlijk geleverd?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 okt 2018, 16:36
door Gotloc17
Daarnet HLE18 + 2×Resto + M7 + 3×M6(200) zien passeren in Gent kwam van Kortrijk via Deinze.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 okt 2018, 20:48
door Davy
Is het nu de bedoeling dat in december de eerste rijtuigen in dienst komen?
En zoja, waar kunnen we ze verwachten?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 27 okt 2018, 20:59
door Gotloc17
Normaal gezien worden de eerste rijtuigen verwacht vanaf december. De testen zijn bijna afgerond van de eerste rijtuigen. Normaal gezien zal de eerst M7 te zien zijn op Oostende-Eupen en zal stilletjes aan met tijd de I11 of I10 vervangen. Ze zijn er ook het hardst nodig! Ook normaal gezien op Kortrijk-Welkenraedt zullen ze te zien zijn. Later ook naar voornamelijk Brussel van op andere lijnen. De M6en die vrijkomen daardoor worden normaal gezien ingelegd ipv de M4en.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 okt 2018, 11:23
door LML
Dus met de instroom van de M7-rijtuigen/-treinstellen, wordt er met de M6 geschoven en gaat hierdoor de M4 buiten dienst...? Hopelijk krijgen we in de Kempen op (korte) termijn terug M6'en te zien (i.p.v. M4'en), op z'n minst op IC-treinen tijdens de spits en P-treinen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 28 okt 2018, 12:12
door Gotloc17
LML schreef:Dus met de instroom van de M7-rijtuigen/-treinstellen, wordt er met de M6 geschoven en gaat hierdoor de M4 buiten dienst...? Hopelijk krijgen we in de Kempen op (korte) termijn terug M6'en te zien (i.p.v. M4'en), op z'n minst op IC-treinen tijdens de spits en P-treinen.
Er is over het laatst bij ons in depot de panne vergadering geweest en E8006 en E8007 worden M6 alvast maar het materieel die vrijkomt word ingezet op lijnen die het echt nodig hebben en waar de M4 stammen nog rijden.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk