HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Een groot deel van de aangekaarte problemen zou vrij simpel op te lossen zijn: rust die M5BdX nu eindelijk eens uit met mux.
Dan kunnen deze treinen met een pak meer locs (27,13,18) gereden worden en komen er 21 vrij om alles te doen waar er een M4Adx bij komt kijken.
Ja, dat zou inderdaad zorgen dat er een aantal rangeerders minder nodig zijn. Maar dat lijkt mij nu geen groot probleem te zijn, er gaan er toch tientallen met pensioen.
Dan kunnen deze treinen met een pak meer locs (27,13,18) gereden worden en komen er 21 vrij om alles te doen waar er een M4Adx bij komt kijken.
Ja, dat zou inderdaad zorgen dat er een aantal rangeerders minder nodig zijn. Maar dat lijkt mij nu geen groot probleem te zijn, er gaan er toch tientallen met pensioen.
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
MUX op stuurrijtuigen M4 en M5 is een lopend project.Shrek schreef:Een groot deel van de aangekaarte problemen zou vrij simpel op te lossen zijn: rust die M5BdX nu eindelijk eens uit met mux.
Dan kunnen deze treinen met een pak meer locs (27,13,18) gereden worden en komen er 21 vrij om alles te doen waar er een M4Adx bij komt kijken.
Ja, dat zou inderdaad zorgen dat er een aantal rangeerders minder nodig zijn. Maar dat lijkt mij nu geen groot probleem te zijn, er gaan er toch tientallen met pensioen.
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
De eerste M4 ADx MUX is buitengerold, op Wallorail zijn er beeldjes:
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ysteme-mux
Spijtig dat die kast niet beter is weggewerkt, nu heeft men die gewoon direct naast de stuurpost in de pakwagen gedumpt. Kon die niet aan de rechterkant in de stuurpost weggewerkt worden ?
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ysteme-mux
Spijtig dat die kast niet beter is weggewerkt, nu heeft men die gewoon direct naast de stuurpost in de pakwagen gedumpt. Kon die niet aan de rechterkant in de stuurpost weggewerkt worden ?
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Daar zit dan een venster waar je niets meer zou aan gebben als die kast daar staat. Bijkomend zou de zitplaats voor de tweede persoon serieus verkleinen. (Noodzakelijk voor lijnstudie, begeleidingen, opleiding nieuwe bestuurders).
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Ik zou dan eerder enkele van die postvakjes hebben uitgebroken en de kast daar installeren.msts.be schreef:Spijtig dat die kast niet beter is weggewerkt, nu heeft men die gewoon direct naast de stuurpost in de pakwagen gedumpt. Kon die niet aan de rechterkant in de stuurpost weggewerkt worden ?
Nu kan je die postvakjes toch niet meer gebruiken wegens kast.
Maar goed, voor rijtuigen die toch binnen de 10 jaar weggaan mag het allemaal niet teveel kosten natuurlijk.
1ste M4 ADX met MUX
bron Wallorail
1ste M4 ADX rijtuig zou uitgerust zijn met MUX-interface.
opmerkelijk: volgens deze bron zou dit rijtuig zowel met HLE21 als HLE 27 trekduw kunnen rijden
testen met HLE18 volgen later
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ysteme-mux
1ste M4 ADX rijtuig zou uitgerust zijn met MUX-interface.
opmerkelijk: volgens deze bron zou dit rijtuig zowel met HLE21 als HLE 27 trekduw kunnen rijden
testen met HLE18 volgen later
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ysteme-mux
Re: 1ste M4 ADX met MUX
Opmerkelijk? Het zou toch maar triestig zijn als de MUX ingebouwd wordt, maar hij desondanks nog steeds niet met een HLE 27 kan rijden...bobby schreef: 1ste M4 ADX rijtuig zou uitgerust zijn met MUX-interface.
opmerkelijk: volgens deze bron zou dit rijtuig zowel met HLE21 als HLE 27 trekduw kunnen rijden
Re: 1ste M4 ADX met MUX
Het opmerkelijke is dat hij kan blijven rijden met een HLE21 die GEEN mux heeft, dat zou willen zeggen dat alle andere kabels op de M4 niet verwijderd zijn zoals men bij de HLE27 wel deed na de invoering van mux aldaar.
Het besturen van een HLE18 via de M4?? Hopelijk komt dat goed want de generatiekloof tussen beide is vrij groot.
Het besturen van een HLE18 via de M4?? Hopelijk komt dat goed want de generatiekloof tussen beide is vrij groot.
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Shrek schreef:Ik zou dan eerder enkele van die postvakjes hebben uitgebroken en de kast daar installeren.msts.be schreef:Spijtig dat die kast niet beter is weggewerkt, nu heeft men die gewoon direct naast de stuurpost in de pakwagen gedumpt. Kon die niet aan de rechterkant in de stuurpost weggewerkt worden ?
Nu kan je die postvakjes toch niet meer gebruiken wegens kast.
Maar goed, voor rijtuigen die toch binnen de 10 jaar weggaan mag het allemaal niet teveel kosten natuurlijk.
waar zou men die kast plaatsen bij een M5 BdX?
Re: 1ste M4 ADX met MUX
Heb de berichten van het dubbele topic in het bestaande topic ingevoegd.
Maar omgekeerd is er toch een even grote generatiekloof tussen de HLE 27 en de M6, die nu dagelijks samen rijden?Steven schreef:Het opmerkelijke is dat hij kan blijven rijden met een HLE21 die GEEN mux heeft, dat zou willen zeggen dat alle andere kabels op de M4 niet verwijderd zijn zoals men bij de HLE27 wel deed na de invoering van mux aldaar.
Het besturen van een HLE18 via de M4?? Hopelijk komt dat goed want de generatiekloof tussen beide is vrij groot.
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Ja dat is een feit maar op het stuurrijtuig staan foutmeldingslampen voor een 21 en 27 niet voor een hle18. Daar waar je op de m6 een aantal extra picto's hebt die voor de 27 dienen vrees ik dat je als tb te weinig info gaat krijgen als er iets scheelt met een hle18.
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
zijn er ondertussen al vorderingen gemaakt?
-testen met HLE-18/19?
-meerdere stuurstandrijtuigen M4ADX gemuxt?
-proefopstelling MUX in stuurstandrijtuig M5BDX?
-testen met HLE-18/19?
-meerdere stuurstandrijtuigen M4ADX gemuxt?
-proefopstelling MUX in stuurstandrijtuig M5BDX?
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Er zijn al een 2 a 3 tal stuurrijtuigen M4 (eigenaarswerkplaats Kortrijk) uitgerust met MUX. Deze rijden wel nog enkel nog met T21.bobby schreef:zijn er ondertussen al vorderingen gemaakt?
-testen met HLE-18/19?
-meerdere stuurstandrijtuigen M4ADX gemuxt?
-proefopstelling MUX in stuurstandrijtuig M5BDX?
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
Als de mux in gebruik is op dat stuurrijtuig zal het wel een hle27 zijn en geen 21.
Re: HLE-21 + M4 trek-duw, effectief gebruik
De kast van de MUX staat erin. Alles is geïnstalleerd. Maar is nog niet in gebruik voor met een T27 te rijden.Steven schreef:Als de mux in gebruik is op dat stuurrijtuig zal het wel een hle27 zijn en geen 21.