Adler schreef:Ik heb enkel gezegd dat Petit het probleem van de 3000V aanhaalt als een van de redenen waarom er geen evacuatie kon gebeuren.2012 schreef: T'was niet alleen die bovenleiding stroomloos maken he, da is op relatief korte tijd gedaan en t'zal daar ook geen 3 uur geduurd hebben. Maar is het dan een goed idee om de reizigers na spanningsloos stellen van de bovenleiding die te laten uitstappen en daar nog uurke of 2 buiten in regen en wiind te laten wachten op de bus... denk het niet, treinen stonden te velde, er was geen andere schuil mogelijkheid dan de trein zelf. Begrijpelijk vanuit dat standpunt dat men de reizigers gewoon IN de trein laat zitten tot een bus aankomt.
Telkens opnieuw als er zoiets gebeurt wordt er een resem uitvluchten uit de kast gehaald om aan te tonen dat men er niets kon aan doen.
Maar men gaat wel een interne analyse doen bij Infrabel om uit te zoeken wat er is misgelopen ( de zoveelste analyse ).
Als alles dan toch niet te vermijden was, waarom moet men dan nog een analyse doen ? Om het onvermijdelijke te analyseren ?
En waarom denkt iedereen enkel maar aan bussen ? Was het dan niet mogelijk om de trein te laten wegslepen met een diesellok ?
Blijkbaar heeft men ook daar de middelen niet meer voor.
Enkele jaren geleden heeft men tegen hoge kosten vier loks van de reeks 62 speciaal laten uitrusten met o.a. TBL2, GPS en een hulpkoppeling om defecte treinen op de HSL 2 te kunnen wegslepen. Men heeft nu de beslissing genomen om die loks buiten dienst te stellen wegens besparingen, zonder dat men daarvoor een vervanging heeft. Ik moet er geen tekeningske bijmaken wat er nu gaat gebeuren als er nog eens een trein in panne valt op de HSL 2.
Men heeft wel het geld om Descheemaecker een gigantische vertrekpremie te betalen voor de puinhoop die hij heeft achtergelaten maar op alle andere essentiële zaken moet men besparen.
Ja ik weet het Adler, die woordvoerders doen mij ook soms lachen zunne, die zijn volgens mij ook ni altijd op de hoogte van het ganse verhaal of kennen de technische achtergrond ni of weet ik veel. Over al die analyses ... tja, daar hoor je natuurlijk ni meer van als de storm is gaan liggen he.
Dieselloks zijn tegenwoordig enkel maar beschikbaar in de goederen, men kan wel een los rijdende loc gaan opvorderen mocht er toevallig één in die buurt rijden, maja, dat moet dan al een toevalstreffer zijn uiteraard. Dan zou de evacuatie snel gaan en dan komt dat (goede) nieuws niet in de kranten natuurlijk.
Ivm die 62'ers te Leuven, er is een wijziging in regelmentering daaromtrent, elke lok mag nu op een lijn met stopmerkborden (zoals vb L2) rijden om treinen in nood te evacueren. Das dan wel in rit op zicht aan max 30 per uur. op die manier kan men misschien rapper manschappen vinden om een trein te gaan wegslepen.