Shrek schreef:
Gent-Antwerpen heeft voor elke passagierstrein ook een goederentrein rijden. Goederentreinen en IC's op hetzelfde spoor doen je capaciteit enorm dalen.
Echt? rijden er daar in beide richtingen drie goederentreinen per uur? Dan zou het goedernverkeer in België dus nog een stuk omvangrijker moeten zijn dan alhier in Zwitserland...
Waar overigens ooktot een drietal goederentreinen per uur rijden is Olten - Basel. Daar rijden verder nog 9 reizigerstreinen per uur op...
Kontich-Mechelen kan niet optimaal uitgebaat worden door het ontbreken van adequate wissels in Sint-Katelijne-Waver, daardoor nemen sommige treinen (IC Brussel-Turnhout bijvoorbeeld) 3 rijpaden tegelijk in...
Kan de NS zoiets aan? Is dat een grap?
De SBB is blijkbaar niet bang van vlakke kruisingen. Op Basel - Olten ligt er bij Liestal een waar 8 treinen plus 5 treinen per uur samenkomen (Dus 13 snijdende bewegingen per uur). Verder richting Olten kom je dan weer aan een splitsing waar ook ongeveer een tiental snijdende bewegingen per uur plaatsvinden.
Als er geen flyover ligt die snijdende bewegingen overbodig maakt durft de NS niet eens denken aan meer dan een halfuursdienst...
De NS denkt er tegenwoordig niet meer aan on nog minder dan eens per halfuur te rijden... En ik weet verschillende plekken waar lijnen met 4 treinen per uur (of meer) samenkomen in een eenvoudige vlakke kruising. Al klopt het natuurlijk wel dat er de laatste jaren veel fly overs bij gekomen zijn...