rvdborgt schreef:En dat heeft kennelijk ongewenste gevolgen voor de dienstregeling. Dus waren die kopsporen wel degelijk nodig voor de dagelijkse dienst.
Het heeft misschien ongewenste gevolgen voor de bestuurders omdat die misschien 5 minuten langer bezig zijn maar niet voor de regelmaat van de treinen hoor.
Intussen zijn er wel 5 wissels en een overweg verdwenen waardoor er veel meer bespaart wordt dan de werktijd van die bestuurder
Tim schreef:Shrek, weet je voor wanneer de werken in Eeklo gepland zijn?
Niet vanbuiten, maar ik dacht dat het ergens rond 2016 was.
Steven schreef: Er is gewoon te veel verkeer dat niet in een zelfde cadans aan het rijden is. IC, IR, L treinen en goederentreinen = 4 soorten van gemiddelde snelheid. 4 soorten tijden om de afstand van A naar B af te leggen en de tijden die ze nodig hebben om een wisselstraat te nemen. .
Zoals de vlakke kruising bij Liestal. S-Bahn. IC. IR. EC. 4 verschillende stop patronen, en dan nog eens goederentreinen er bij . In totaal 8 treinen uit de Adlertunnel, en 5 uit de richting Prattlen. En dat gaat elk uur probleemloos, stip op tijd...
Shrek schreef:
...Daarom had Infrabel een plan voorgesteld om een gespecialiseerd goederenspoor te leggen van Lier tot Zeebrugge, zodat die traffieken mooi gescheiden kunnen worden....
Helaas is daar (nog) geen geld voor.
Hé da's interessant.
Maar ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Bestaat dat plan al lang? Hoe zou dat traject dan lopen?
Shrek schreef:
...Daarom had Infrabel een plan voorgesteld om een gespecialiseerd goederenspoor te leggen van Lier tot Zeebrugge, zodat die traffieken mooi gescheiden kunnen worden....
Helaas is daar (nog) geen geld voor.
Hé da's interessant.
Maar ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Bestaat dat plan al lang? Hoe zou dat traject dan lopen?
Daarvoor wou men een spoorlijn aanleggen die zo veel mogelijk op de oude spoorbedding via Moerbeke naar Gent zou komen te liggen (Spoorlijnen 62 en 77a).
Als men dan een nieuwe spoorlijn zou aanleggen van St. Gillis Waas tot de linkeroever van de Antwerpse haven, zou spoorlijn 59 serieus ontlast worden.
Shrek schreef:
...Daarom had Infrabel een plan voorgesteld om een gespecialiseerd goederenspoor te leggen van Lier tot Zeebrugge, zodat die traffieken mooi gescheiden kunnen worden....
Helaas is daar (nog) geen geld voor.
Hé da's interessant.
Maar ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Bestaat dat plan al lang? Hoe zou dat traject dan lopen?
Daarvoor wou men een spoorlijn aanleggen die zo veel mogelijk op de oude spoorbedding via Moerbeke naar Gent zou komen te liggen (Spoorlijnen 62 en 77a).
Als men dan een nieuwe spoorlijn zou aanleggen van St. Gillis Waas tot de linkeroever van de Antwerpse haven, zou spoorlijn 59 serieus ontlast worden.
Niet over de oude spoorbedding Zelzate - Moerbeke - Sint-Gillis-Waas (dat zou trouwens een zeer slecht plan zijn, een goederenlijn dwars door de dorpskernen van Wachtebeke, Moerbeke en Stekene!), maar langs de autosnelweg E34. Als ik me niet vergis is/was er daarvoor ook ruimte gereserveerd in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen.
Paul schreef:
Niet over de oude spoorbedding Zelzate - Moerbeke - Sint-Gillis-Waas (dat zou trouwens een zeer slecht plan zijn, een goederenlijn dwars door de dorpskernen van Wachtebeke, Moerbeke en Stekene!), maar langs de autosnelweg E34. Als ik me niet vergis is/was er daarvoor ook ruimte gereserveerd in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen.
Is volgens mij ook een betere optie dan het op vier sporen brengen van Gent - Brugge.
Shrek schreef:
...Daarom had Infrabel een plan voorgesteld om een gespecialiseerd goederenspoor te leggen van Lier tot Zeebrugge, zodat die traffieken mooi gescheiden kunnen worden....
Helaas is daar (nog) geen geld voor.
Hé da's interessant.
Maar ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Bestaat dat plan al lang? Hoe zou dat traject dan lopen?
Daarvoor wou men een spoorlijn aanleggen die zo veel mogelijk op de oude spoorbedding via Moerbeke naar Gent zou komen te liggen (Spoorlijnen 62 en 77a).
Als men dan een nieuwe spoorlijn zou aanleggen van St. Gillis Waas tot de linkeroever van de Antwerpse haven, zou spoorlijn 59 serieus ontlast worden.
das niet waar hoor, er is een reserveringsstrook langs de E34 knokke-antwerpen
Steven schreef: Er is gewoon te veel verkeer dat niet in een zelfde cadans aan het rijden is. IC, IR, L treinen en goederentreinen = 4 soorten van gemiddelde snelheid. 4 soorten tijden om de afstand van A naar B af te leggen en de tijden die ze nodig hebben om een wisselstraat te nemen. .
Zoals de vlakke kruising bij Liestal. S-Bahn. IC. IR. EC. 4 verschillende stop patronen, en dan nog eens goederentreinen er bij . In totaal 8 treinen uit de Adlertunnel, en 5 uit de richting Prattlen. En dat gaat elk uur probleemloos, stip op tijd...
Maar zijn al die kruisingen voorzien let 1-3 minuten verschil? Het volstaat dat de ir naar Brussel in Vilvoorde een min langer stilstaat wegens een grote groep kinderen om de L trein naar Antwerpen te verstoren op zijn route van lijn 25 naar 27. Die op zijn beurt dan de Benelux zal verstoren die er net achter komt (tot de dienstregeling van vorig jaar. Het huidige rijpad van de Benelux is veranderd).
Paul schreef:
Niet over de oude spoorbedding Zelzate - Moerbeke - Sint-Gillis-Waas (dat zou trouwens een zeer slecht plan zijn, een goederenlijn dwars door de dorpskernen van Wachtebeke, Moerbeke en Stekene!), maar langs de autosnelweg E34. Als ik me niet vergis is/was er daarvoor ook ruimte gereserveerd in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen.
Is volgens mij ook een betere optie dan het op vier sporen brengen van Gent - Brugge.
Zou een veel betere optie zijn, goederentreinen zouden het traject van Zeebrugge naar Antwerpen kunnen afleggen op amper een uur, nu doen ze er dubbel zo lang over. Ik heb daar ooit eens plannen van gezien en de lijn zou aansluiten op de 51B ter hoogte van Ramskapelle.
Cipallieter schreef:Uit het antwoord van de vorige bevoegde minister aan een volksvertegenwoordiger blijkt dat het om een project voor de periode 2030 - 2040 gaat. https://ingeborgdemeulemeester.n-va.be/ ... resweg-e34
2030-2040 is ook zomaar wat gegok he. Het staat in ieder geval niet in het huidige investeringplan, maar dat kijkt niet tot 2030. Dus als een volgende regering wat meer centjes voorziet kan het misschien veel sneller gaan.
Het zou in ieder geval alle passagiers op Gent-Antwerpen ten goede komen...
pietje schreef:*Als er 1 manier is om de budgetten voor infra op een efficiënte manier te beheren, is dat door het indienen van overbelast verklaringen indien een lijn echt overbelast is.
Dan krijg je dus 20 overbelastverklaringen
... waarvan de helft tot dan toe onbekend was ...
Shrek schreef:en moet je kiezen welke van de 20 je oplost.
Net dezelfde keuze die de regering voorgekregen heeft met het investeringsplan.
Dat kun je niet weten.
Shrek schreef:Er verandert echt niets mee hoor.
Dat zullen we nog wel zien. Voor mij stopt de discussie hier want we draaien in kringetjes.