<blink>niet meer instappen</blink>

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door Steven »

die tekst zorgt er wel al voor dat de trein van alle andere borden verdwijnt, daar waar hij anders bleef staan tot net na het vertrek. Dus deze versie met niet meer instappen is echt wel een verbetering en zeker geen overbodige info.
franksken

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door franksken »

jotie schreef:Ook gemerkt dat die bling-bling in Brussel-Noord alweer verdwenen is. Wat mij betreft een goede zaak. Informatie moet zo duidelijk mogelijk zijn, en beslist niet overdadig. Die bling-bling paste in de laatste categorie. Te vergelijken met dat zinnetje dat hier en daar in Duitsland nog uit de luidsprekers schalt: 'Türen schließen selbsttätig'.

Bling-bling lost het probleem van de open deur bij vertrek niet op. Wie nog op het laatste nippertje op een trein wil springen, zal heus geen acht slaan op 'niet meer instappen'. En wie dat wel doet, zal daarin eerder lezen: 'de deur van de TBG staat nog open, lopen man!' Zodat je uiteindelijk het omgekeerde effect bereikt.

Vertrekken met uitsluitend gesloten deuren: het is een kwestie die de NMBS blijkbaar nog steeds niet heeft weten op te lossen. Ik word in mijn werksituatie soms knettergek van de traagheid waarmee sommige processen evolueren, maar van een zaak ben ik wel overtuigd: dat deurenprobleem was al opgelost geweest.
Fout;net omdat er 'niet meer instappen' getoond wordt gaan er heel wat laatkomers twijfelen of het hun trein wel is.
Zeker in het geval als er enkele minuten verstrijken tussen 'draaien AVG' en werkelijk vertrek.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:die tekst zorgt er wel al voor dat de trein van alle andere borden verdwijnt, daar waar hij anders bleef staan tot net na het vertrek.
De trein verdwijnt/verdween toch al van de borden als de AVG gedraaid wordt?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:die tekst zorgt er wel al voor dat de trein van alle andere borden verdwijnt, daar waar hij anders bleef staan tot net na het vertrek.
De trein verdwijnt/verdween toch al van de borden als de AVG gedraaid wordt?

Groetjes,
Rian
In sommige gevallen wel maar niet overal, er zat niet echt een lijn in vond ik. Ik dacht dat hij enkel verdween indien het vertreksein ook al open stond maar ben er niet meer zeker van.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:die tekst zorgt er wel al voor dat de trein van alle andere borden verdwijnt, daar waar hij anders bleef staan tot net na het vertrek.
De trein verdwijnt/verdween toch al van de borden als de AVG gedraaid wordt?
In sommige gevallen wel maar niet overal, er zat niet echt een lijn in vond ik. Ik dacht dat hij enkel verdween indien het vertreksein ook al open stond maar ben er niet meer zeker van.
Ik heb nooit anders gezien dan dat de trein na het draaien van de AVG van alle borden verdween, ook als er nog geen rijweg is. Ik sluit niet uit dat het soms ook anders is maar dat is mijn ervaring.

Groetjes,
Rian
franksken

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door franksken »

Zolang de AVG rood stond bleef de affichage op de borden,bij wit verdween de tekst en werd de volgende trein getoond.
Vandaar de beslissing om 'niet meer instappen' te tonen bij rode AVG.
Kan het eigenlijk nog duidelijker voor de reizigers?? :roll:
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door Paul »

Wat wel voor verwarring kan zorgen, is dat zodra de AVG wit wordt, onmiddellijk al de volgende trein op de borden verschijnt.
Sommige reizigers die op dat ogenblik op het perron komen, denken dan dat ze hun trein juist zien wegrijden, terwijl die eigenlijk nog moet aankomen (vorige week nog in Berchem een reiziger nodeloos zien panikeren daardoor...)
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door bobke »

Ik heb het ook al gezien in station Brugge voor de P-trein naar Gent.
franksken

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door franksken »

Akkord,maar hoelang moet er dan gewacht worden alvorens de volgende trein te afficheren?
Lijkt me een discussie zonder eind te zijn.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door Patrick »

Hoeveel % van de reizigers zou eigenlijk weten wat dat 'gedoe met dat sleutelkeldraaien' is :mrgreen:
franksken

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door franksken »

Patrick schreef:Hoeveel % van de reizigers zou eigenlijk weten wat dat 'gedoe met dat sleutelkeldraaien' is :mrgreen:
De mensen willen de juiste info over hun trein.Da's alles.
Alles wat hen daarbij helpt is oké.
Vandaar dus Bling-Bling. :o
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door Shrek »

franksken schreef:
Patrick schreef:Hoeveel % van de reizigers zou eigenlijk weten wat dat 'gedoe met dat sleutelkeldraaien' is :mrgreen:
De mensen willen de juiste info over hun trein.Da's alles.
Alles wat hen daarbij helpt is oké.
Vandaar dus Bling-Bling. :o
"Niet instappen" is toch correcte info over hun trein? Dan weet je heel zeker dat je hem gemist hebt en kan eventueel nog snel naar een ander perron lopen om daar op een andere trein te springen.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door Paul »

franksken schreef:Akkord,maar hoelang moet er dan gewacht worden alvorens de volgende trein te afficheren?
Ik zou voorstellen: de volgende trein pas afficheren op het moment dat het uitrijsein weer op rood gaat en de AVG gedoofd wordt, daar zou het misschien technisch aan gekoppeld kunnen worden?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door loic1811 »

Komt dit ook tevoorschijn op de schermen beneden aan de perrons of niet ? Misschien stoppen de meeste mensen al met hun sprintje naar boven als ze dit beneden al zouden zien :-)
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: <blink>niet meer instappen</blink>

Bericht door speakervoice »

profke schreef:vandaag kreeg ik onderstaande in het oog: als een trein gaat vertrekken (iemand anders zal de juiste term wel geven), verdwijnt de trein van het bord, maar komt er in de plaats een knipperend "niet meer instappen" (antwerpen berchem)
Deze nieuwe functie is een update binnen het geautomatiseerde omroepingssysteem EMMA (versie 22.10). Omdat dit een update betreft, werd dit stapsgewijs over de verschillende stations verspreid waarbij de zone Antwerpen als laatste aan de beurt was.
loic1811 schreef:Komt dit ook tevoorschijn op de schermen beneden aan de perrons of niet ? Misschien stoppen de meeste mensen al met hun sprintje naar boven als ze dit beneden al zouden zien :-)
De knipperende boodschap komt na het bedienen van de AVG op zowel de APQ (displays op perron) als op de TB (displays aan begin/onderaan perron). Het is wel zo, dat op de TB deze melding niet knippert.
franksken schreef:Akkord,maar hoelang moet er dan gewacht worden alvorens de volgende trein te afficheren?
Lijkt me een discussie zonder eind te zijn.
Dat is een heel technische zaak waarbij het gaat over EBP-reiswegen, EBP-impulsen, status van bediening van de AVG of afwezigheid van AVG op een spoor (in één of bepaalde rijrichtingen).

Het betreft een nieuwe functie die vooral bedoeld is om discussie op het perron met een treinbegeleider te voorkomen. Omdat het een nieuwe functionaliteit is, zal deze met de nodige feedback nog verbeterd kunnen worden. Op voorwaarde dat de nodige know-how van EMMA wel bij de juiste diensten blijft en dat door de recente hervorming EMMA niet op een dood spoor belandt.
Plaats reactie