Welke trein waarom voorrang

Alles over reizigerstreinen in België.
pietmol

Re: Welke trein waarom voorrang

Bericht door pietmol »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw is L2166 zo goed als stipt in Denderleeuw, aankomst 17:26 (+1), IC2237 daarentegen 17:14 (+16). L2166 kan dus perfect op tijd vertrekken. Wat doet men, men laat IC 2237 toch eerst vertrekken 17:16 (+16), wat betekent dat, L2166 krijgt (+9) in Denderleeuw en +7 in Aalst, IC2237 komt met +16 aan in Aalst, wat betekent dat men van 1 trein in vertraging die telt er 2 van maakt.

Wie haalt dat in zijn hoofd?

De L trein zou perfect voor de IC zijn aangekomen in Aalst ook al heeft de L een stop in Erembodegem.
Al eens gedacht aan mensen die in Brussel werken en in Erembodegem wonen?

had men in dit specifieke geval niet beter de L-trein als eerste laten vertrekken en de IC trein een extra halte gegeven in Erembodegem?

(de IR2938 heeft vorige week dinsdag toch ook een extra halte gemaakt in Booischot omdat P-8283 reeds vertrokken was toen P-8306 vanuit Brussel in Aarschot aankwam)
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Welke trein waarom voorrang

Bericht door Eimai »

Als treinbestuurder heb ik geleerd dat je hierover oneindig kan discussiëren, maar uiteindelijk ken je het totale plaatje vaak niet. Ja, 'k heb ook al veel gemekkerd op sommige beslissingen van de blokpost of van traffic control, maar soms zie je dan achteraf dat het logisch was omdat er bijvoorbeeld nog een andere in de weg rijdt, of kijkend naar het effect verderop de rit. En aan de andere kant heb ik ze ook al heel goed zien reageren op bepaalde situaties waardoor ze vertraging konden wegwerken zonder andere treinen te hinderen.

Nemen ze soms verkeerde beslissingen? Tuurlijk, 't blijven mensen, en de ene heeft meer ervaring dan de andere. En soms moeten ze ook gewoon snel een knoop doorhakken als er geen tijd is om alle grafieken te bekijken hoe wat welk effect gaat hebben. En misschien nemen ze dan de verkeerde en zien ze het effect, maar dan weten ze dat voor de volgende keer.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Welke trein waarom voorrang

Bericht door Shrek »

pietmol schreef: had men in dit specifieke geval niet beter de L-trein als eerste laten vertrekken en de IC trein een extra halte gegeven in Erembodegem?
Ahnee, een IC die in Gent moet keren die al vertraging heeft ga je zeker geen vertraging bijgeven. Dus geen extra stops en zorgen dat er zeker geen L-trein voor hem rijdt.
Voor een L-trein die toch stopt in Aalst is het veel minder erg dat die wat te laat aankomt.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Welke trein waarom voorrang

Bericht door ostbahnhof »

Vorige week werden wij effe thv Kontich op L27 gezet om een Thalys door te laten (L25). Heel wat gewissel daar.
Klasse gaat voor ;-)

Ik vraag me dan altijd af, wie van de reizigers zo in het treingebeuren geinteresseerd is om dat direct door te hebben.
't werd ook omgeroepen.
We kregen dan nog wat extra wacht om de thalys uit de andere richting ook door te laten.

grts
o
Plaats reactie