Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door Steven »

Sinds gisteren viel het mij op dat er verschillende rijtuigen i11 zo proper zijn. Toen ik deze van dichter ging bekijken was het snel duidelijk. Het eerste rijtuig had als datum 10/06/14 en het tweede had 20/05/14. Deze zijn dus even langs de cw Mechelen geweest. Hopelijk volgt de rest ook snel want de lak ziet er op heel wat rijtuigen tegenwoordig alles behalve wit uit.
LRDArdo

Re: Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door LRDArdo »

Misschien een vreemde vraag, maar is de reinigingsinstallatie zo slecht dat die bruine laag er niet afgewassen kan worden? Of is die laag meer dan alleen stof en vuil (maar ook ijzerdeeltjes enzo...?)
Het valt mij ook op dat de schuine gedeeltes van de M6-rijtuigen vaak niet geschrobd worden door de 'carwash'.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door Steven »

Na x jaren kan zelfs de beste wasinstallatie de trein niet proper krijgen. Ook verf heeft een soort vervaldatum om het zo uit te drukken. Regen, wind, zon, sneeuw alles heeft zijn invloed op de levensduur van die lak.
sybic

Re: Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door sybic »

Als je die bruine vlekken op AM96 en I11 onder de ramen bedoelt, die zouden (heb ik me laten vertellen) afkomstig zijn uit de silicone rond de vensters. Dat is met een gewone wasbeurt niet weg te krijgen. Ik hoop dat ze bij de revisie dan ook een ander product genomen hebben als bij de assemblage 15j geleden.
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door 260689 »

De carwash in Kortrijk is alles behalve een goeie carwash. (Er is al veel meldingen gebeurt door bestuurders en rangeerders 'waaronder mezelf' dat de carwash maar half en half werkt) de eerste sproeiers werken gewoonweg niet, maar de eerste borstels wel. Het 2e deel van de CW (carwash) werkt ook niet naar behoren, al werken wel de borstels voor de M6 rijtuigen bovenaan wat dan wel weer positief is. In Kortrijk zitten ze op de tippen van hun tenen om die carwashen te doen. s'Nachts worden de CW gedaan door ons (rangeerders) dit zijn treinen E7005/8004 - E7902/8901 - E7906/8905 - E2241/2206.

Treinen die door de bestuurders zelf door de carwash rijden (een gedeelde opsomming want weet ze niet vanbuiten.

E1938 - E4141 - E4142 - E822 - E2313 - E2314 - E733 en ik vergeet nog een heel pak. Dus elke trein die binnen komt word soms elke dag door de CW geduwd sommige meermaals per week.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door nahoj »

De grote herziening van de I11 rijtuigen is inderdaad recent gestart.
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Opfrisbeurt rijtuigen (alle types)

Bericht door BVG1988 »

Kan het zijn dat de klaxons van de I11-stuurposten ook is veranderd met de revisie?. Ik heb deze morgen een gehoord die meer klonk naar die van een M6.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie