staking

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Ge gaat u op den duur afvragen of zo'n staking niet beter georganiseerd is den een gewone dag als ze nu al perfect weten dat voor sommige treinen er geen personeel gaat zijn.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: staking

Bericht door ferry »

De meest degoutante persoon van België ACOD man Jean Pierre GOOSSENS durft op TV nog te zeggen dat de staking in het belang van de reiziger is...!
Na Jos STAKING Digneffe een nieuwe ACOD paljas!
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: staking

Bericht door Dieselfreak »

Helft treinen rijdt morgen niet.

Als de helft niet rijdt, betekent dat dat de andere helft wél rijdt. Dan moet het toch geen onmogelijke zaak zijn van Kortrijk naar Gent te sporen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

hoeveel er juist zal rijden is nu een geval van speculatie, het zal er vooral op aankomen waar de rode broeders hun staking laten voelen. als ze een paar belangrijke seinhuizen weten te sluiten dan zal er veel minder dan de helft rijden, is dit niet het geval dan kan het een totaal ander verhaal zijn. Kortweg enkel morgen zal duidelijk zijn hoe hard de staking toeslaat.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: staking

Bericht door Stijn91 »

Steven, werk jij morgen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

ik ben morgen van dienst, ik ben stand by (voorziene dienst) maar als er al treinen rijden (als seinhuis Brussel zuid niet bezet is) dan zal ik snel mogen/kunnen invallen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: staking

Bericht door Stijn91 »

Dat zou toch niet mogen seinhuizen bezetten, de mensen die willen werken laat die dan ook werken. Hoe is het trouwens mogelijk dat 50% bij de ACOD zit.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: staking

Bericht door overweg13 »

Cipallieter schreef:Wat mij betreft mogen ze het oplossen zoals het bij stakingen in ziekenhuizen gebeurt: personeel opvorderen om te komen werken zodat er een minimum dienstverlening is.
Mijn vrouw heeft er 40 jaar ziekenhuisverpleging op zitten. In die hele periode is er nooit personeel opgevorderd, om de eenvoudige reden dat er altijd voldoende personeel aanwezig was. Het grote verschil is dat je niet met een erg beperkt aantal stakers de indruk kunt wekken dat zowat iedereen staakt, zoals dat bij de NMBS wel het geval is. Als men morgen uitpakt met zoveel percent treinen rijdt niet, dan is de enige gezonde reactie: so what?
Overigens is het blijkbaar zo dat je als je mening over de staking moet verkondigen (zie de diverse fora, de lezersbrieven e.d.) altijd moet beginnen met: ik wil het stakingsrecht respecteren. Als je dan verder leest, zie je dat ze dat eigenlijk alleen maar respecteren als het niet te sterk in hun nadeel uitdraait. Welnu, ik wil ondubbelzinnig zeggen en schrijven: ik ben wél tegen het stakingsrecht, en tegen de vakbonden in hun huidige vorm. Als men er na duizenden jaren "beschaving" nog altijd niet in slaagt om conflicten op een volwassen manier op te lossen, dan is het erg met ons gesteld.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:Dat zou toch niet mogen seinhuizen bezetten, de mensen die willen werken laat die dan ook werken. Hoe is het trouwens mogelijk dat 50% bij de ACOD zit.
Het ACOD/CGSP heeft meer dan 50% van de NMBS als lid. Ze zijn de grootste vakbond binnen de NMBS. Maar ook daarin merk je een verschil tussen noord en zuid. Nationaal staan de rode het sterkste. Doch als je enkel aan Vlaamse kant kijkt dan zal je merken dat ze minder leden hebben dan het ACV.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: staking

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Het ACOD/CGSP heeft meer dan 50% van de NMBS als lid.
Dat is wat ze beweren ja, maar de laatste sociale verkiezingen zijn al meer dan 40 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Ondertussen kan je de eerste effecten al zien. Het ziet er naar uit dat blok1 Brussel zuid er uit ligt en dus zal er ook in Vlaanderen veel afgeschaft worden. Ook in Antwerpen zie ik enkele treinen al iets te lang stilstaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Trein 1572 reed hier zelfs leeg voorbij voor het voorziene uur. Die hebben ze in Brussel noord snel buiten gestuurd zonder volk.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: staking

Bericht door Tim »

Een aantal Crossrail treinen zijn nog steeds aan het rijden. Dat wil dus zeggen dat buiten Brussel zo goed als alle blokposten nog bediend zijn.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: staking

Bericht door Stijn91 »

In Denderleeuw op dit moment al 8 treinen, IR3644 is vanuit Denderleeuw rechtstreeks naar Gent gereden zonder de stops Aalst, Lede en Wetteren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Voor reizigerstreinen volstaat het dat de tbg staakt om lege ritten te veroorzaken vanaf een bepaald punt.
Plaats reactie