staking

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: staking

Bericht door Shrek »

Kris G schreef:deze morgen extra vroeg opgestaan om een paar treinopties te hebben ("1 op 2 ging rijden"...) maar heel veel rode kruisjes op Railtime, dan maar voor de file gekozen om op het werk te geraken :( dus 200 km H/T met de wagen voor een traject waar ik een treinabonnement voor heb, en de compensatieregeling telt niet zeker bij een aangekondigde staking? die volstaat trouwens langs geen kanten om mijn nafte te betalen, mijn laatste sorrypas bij een staking is ook al heeeeeeeel lang geleden
Niemand heeft ooit gezegd dat 1 op 2 ging rijden. Iedereen met een beetje verstand van spoorwegen weet dat je daar geen zinnige uitspraken over kan doen.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: staking

Bericht door ostbahnhof »

Ben in de vooravond eens gaan kijken in Berchem, Antwerpen en Lier.
De situatie:
Berchem:
spoor10: bezet door een gekoppeld stel reeks 800
spoor9: geblokkeerd door een rode vlag
spoor8: bezet door een gekoppeld stel desiro
spoor7: bezet door een trek-duw M4
spoor6: bezet door een trek-duw M6
spoor5: geblokkeerd door iets dat leek op rode verfbommen: vastgehecht op de rails.
spoor4: bezet door een goederentrein.
spoor3: geblokkeerd door die rode dingen
spoor2: idem
spoor1: werd in het oog gehouden door 3 mannen met een rode jas (die zich blijkbaar serieus verveelden)

antwerpen c:
rustig, geen treinverkeer behalve IC en L naar Essen

Lier: ir naar Mechelen-Brussel en Hammont/Hasselt

Tegelijk een fietstoerreke gemaakt van 60km ;-)

grts
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: staking

Bericht door ferry »

Al die schoelies vervolgen en ze opsluiten! Van de rode vakbond verlos ons Heer!
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: staking

Bericht door dekooiker »

Amen!

Die rode verfbommen, ostbahnhof, zijn klappers en die durven wel eens te ontploffen ;-)
De trein.
Alleen voor durvers.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: staking

Bericht door FLV-FGSP »

ostbahnhof schreef:Ben in de vooravond eens gaan kijken in Berchem, Antwerpen en Lier.
De situatie:
Berchem:
spoor10: bezet door een gekoppeld stel reeks 800
spoor9: geblokkeerd door een rode vlag
En dan durft onze vriend Jean-Pierre nog te beweren:
Dat er berichten opdoken dat personeelsleden verhinderd werden om te werken, verbaast Goossens. ‘Het is niet-gebruikelijk, en zeker niet in Vlaanderen, dat mensen niet kunnen werken.’
(in De Standaard Online)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

ik ga hier effe een brief van een collega posten die hij op Facebook had geplaatst en gericht is aan de rode grote baas (om het zo uit te drukken).
Ik ben zelf geen krak om dergelijke teksten te schrijven maar kan me enkel aansluiten bij deze brief omdat hij zo herkenbaar is. Omdat het is tijd word dat vakbonden hun goed nieuws show over bepaalde stakingen moeten stoppen. Het zijn leugens en ze lossen niets op aan de situatie in tegendeel. We zoeken nieuwe mensen maar hoe gaan we die vinden als we een bedrijf worden met zo'n imago.
Bijlagen
brief van een collega.jpg
Kris G

Re: staking

Bericht door Kris G »

ik heb al een link naar deze brief op mijn FB gezet, ik zou aan iedereen willen vragen om deze brief maximaal te verspreiden!
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: staking

Bericht door FLV-FGSP »

Heel goed verwoord!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

we zijn met meer dan hij (mr Goossens) denkt.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: staking

Bericht door Dieselfreak »

Intussen is het 22 uur gepasseerd, hoe zit het nu? Begint het treinverkeer op gang te komen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: staking

Bericht door deadlock »

Wauw, wat een goed betoog!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: staking

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:
K V B schreef:Is het binnen de NMBS overigens mogelijk/bespreekbaar om voor bepaalde klelpunt beroepen, en voor depots die blijkbaar minder in trek zijn gewoon een hoger loon te bieden?
Onderscheid maken tussen mensen die hetzelfde werk doen? Dat lijkt mij ondenkbaar voor onze rode kameraden :wink:
Er mag zelfs geen onderscheid worden gemaakt tussen mensen die verschillend werk doen maar van oudsher dezelfde graad hebben.
Shrek schreef:Rond Leuven rijden er deze voormiddag precies toch nog redelijk wat treinen. Leuven-Schaarbeek, Leuven-Luchthaven, Leuven-Mechelen en Leuven-Landen hebben een redelijk systematische uurdienst.

Ook Mechelen-Dendermonde ziet nog enkele treinen.
Ja ja, op de schermen in Leuven stonden inderdaad verschillende relaties aangekondigd (waaronder dus Leuven-Schaarbeek) maar als puntje bij paaltje kwam, reden die niet....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Jeroen schreef:
Shrek schreef:
K V B schreef:Is het binnen de NMBS overigens mogelijk/bespreekbaar om voor bepaalde klelpunt beroepen, en voor depots die blijkbaar minder in trek zijn gewoon een hoger loon te bieden?
Onderscheid maken tussen mensen die hetzelfde werk doen? Dat lijkt mij ondenkbaar voor onze rode kameraden :wink:
Er mag zelfs geen onderscheid worden gemaakt tussen mensen die verschillend werk doen maar van oudsher dezelfde graad hebben.

Een heilig huisje is zelfs zo dat als je 1 iemand opslag geeft iedereen opslag moet krijgen om er toch maar voor te zorgen dat er niemand benadeeld is.
Ooit vroeg het rijdend personeel om maaltijdcheuques omdat ze niet in staat waren gebruik te maken van 1 van de bedrijfsrestaurants tijdens hun diensturen. Het gevolg was dat deze er zijn gekomen maar dan wel voor iedereen ... ook voor diegene die er wel dagelijks gebruik van kunnen maken en zo zijn er nog verschillende voorbeelden van zaken die voor 1 groep werden gevraagd maar die aan iedereen werden gegeven of ontnomen (zoiets werkt namelijk in twee richtingen).

je kan het dus vergeten om 1 bepaald beroep opslag te geven of om zelfs nog maar 1 bepaald depot een voordeel te geven. De enige depot die hier tot nu toe een uitzondering op is, is Antwerpen noord. Zij krijgen een extra vergoeding (een premie en dus geen verhoging in het gewone loon) wegens moeilijk bereikbare werkzetel die gelegen is in het midden van de haven en weinig tot geen openbaar vervoer die toegang geeft tot het gebied waar de bestuurdersdepot gelegen is.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: staking

Bericht door Merijn »

Stakers die sporen bezetten, treinen saboteren...kan daar eigenlijk geen politie voor ingeschakeld worden? In die brief lees ik immers dat er in het begin slechts 6 militanten waren, dus zo moeilijk kan het dan toch niet zijn om deze te "verwijderen"?

Wat ik zag op Railtime, dat men probeerde met de weinig middelen die men had, toch een iets of wat treindienst in elkaar gestoken heeft...een dikke pluim voor diegenen die dit verwezenlijkt hebben!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: staking

Bericht door K V B »

Steven schreef: Een heilig huisje is zelfs zo dat als je 1 iemand opslag geeft iedereen opslag moet krijgen om er toch maar voor te zorgen dat er niemand benadeeld is.
Bij de SBB is het al lang zo dat bestuurders bij het depot Erstfeld minder verdienen dan het depot Zürich. Met goederentreinen over de Gotthard rijden is leuker dan met S-Bahnen door Zürich karren, en de huur (en dus de levensduurte) is er een stuk lager ook. Niemand die dat hier vreemd vindt.

Wat ik mij ook afvraag is of met niet gewoon het personeel kan aanbieden om vakantiedagen te verkopen. Of om gewoon, mits een hoger loon, weer 40 uur per week te werken (enkel zij die dat willen natuurlijk). Het geld voor meer "machinistenuren" is er, want anders zou de NMBS niet proberen meer machinisten aan te werven. Waarom niet gewoon het personeel zelf aanbieden om meer te werken voor meer geld.
(tussen haakjes, de werkweek is bij de SBB onlangs nog van 40 uur naar 41 uur _verlengd_)
Plaats reactie