staking

Alles over reizigerstreinen in België.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: staking

Bericht door dekooiker »

Het blijft hoe dan ook onlogisch dat deze verdere verfijning maar voor een paar categorieën (ook tolken, bedienen zware heftuigen...) bestaat.
Maar als ze per 200 km gaan is het 'verdienen' al wat minder en dat is met de productiviteitspremies ook zo.
Kleine bedragen, maar ze zijn altijd interessant om ze te ontvangen.
Bedankt voor de toelichting!
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: staking

Bericht door Steven »

Die verdere verfijning was en is er gekomen als systeem tussen de depots onderling. Vroeger was de depot kort bij huis heel hard in trek, de grote depots deden de grote lijnen en dus meer km. Om mensen in de grote depots te houden deed men dit dus zo, ondertussen is de mentaliteit wat veranderd en zijn er veel meer mensen die opteren voor de grote depots vanwege meer variatie in de diensten en lijnen. Gevolg is dat vooral de kleine depots nu kampen met tekorten (en dus ook een groter overschot hebben aan nog op te nemen vakantiedagen).
Kris G

Re: staking

Bericht door Kris G »

ze hebben precies toch een bizarre logica bij de NMBS : ik had voor de stakingsdag een compensatie-aanvraag ingediend : de heenrit is vergoed en de terugrit niet :?: :roll:
3,80 euro compensatie voor mijn 25 euro nafte :?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: staking

Bericht door rvdborgt »

Kris G schreef:ze hebben precies toch een bizarre logica bij de NMBS : ik had voor de stakingsdag een compensatie-aanvraag ingediend : de heenrit is vergoed en de terugrit niet :?: :roll:
3,80 euro compensatie voor mijn 25 euro nafte :?
Gewoon bezwaar indienen. Gaven ze er ook een reden bij?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: staking

Bericht door overweg13 »

Kris G schreef:ze hebben precies toch een bizarre logica bij de NMBS : ik had voor de stakingsdag een compensatie-aanvraag ingediend : de heenrit is vergoed en de terugrit niet :?: :roll:
3,80 euro compensatie voor mijn 25 euro nafte :?
Je kunt toch eigenlijk ook echt vergoed worden voor een treinrit die je begonnen bent? Je zegt zelf dat je met de auto naar je werk gereden bent, dus is er toch ook geen sprake van een terugrit?
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie