Einde voor de I6-rijtuigen?

Alles over reizigerstreinen in België.
wbrm
Berichten: 406
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door wbrm »

Gisteren (18/8) reed er een I6A in de buurt van Mulhouse in Frankrijk. Geen idee wat voor trein dat was maar er zaten ook een I11A en enkele I10'en in.
Pim530
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2013, 17:42

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Pim530 »

Dank voor het antwoord. Wel jammer! Vandaag leek er eentje op Vorst te staan, in de Baselexpressen hebben we ze helaas niet gezien. Is er een kans dat er na de vakantie weer wat wordt ingezet of is het definitief gedaan?
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Desirotje »

Zou ook nog wel eens in zo'n I6A willen rijden voor het te laat is.
Ik heb zelfs nog nooit met een I6B gereden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4307
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door rvdborgt »

Terminus schreef:1 van de I6A's met fietsenafdeling valt regelmatig eens in (voor een I6b met fietsenafdeling) in de treinen richting Basel. Vorige week was dat b.v. de 11610.
Maar in theorie zitten ze nergens meer in de voorziene samenstellingen...
Welk rijtuig met fietsplaatsen zit er dan in de "voorziene samenstellingen" naar Basel?

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Terminus »

In de 91/97 zou dat het 4de kant Luxemburg moeten zijn, in de 90/96 het laatste rijtuig.
Lorre
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Lorre »

Pim530 schreef:Heeft iemand onlangs nog een I6 A in actie gespot? De B's zie ik hier en daar nog rijden, maar ik zou graag nog eens met een A reizen. Bij voorbaat dank!
Als ik me niet vergis, zit/zat er in de verbinding Oostende-Eupen ook één stam met een I6 eerste klasse. Ik weet niet juist welke. Vorige week meermaals in Leuven gezien.
Lorre
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Lorre »

Lorre schreef:
Pim530 schreef:Heeft iemand onlangs nog een I6 A in actie gespot? De B's zie ik hier en daar nog rijden, maar ik zou graag nog eens met een A reizen. Bij voorbaat dank!
Als ik me niet vergis, zit/zat er in de verbinding Oostende-Eupen ook één stam met een I6 eerste klasse. Ik weet niet juist welke. Vorige week meermaals in Leuven gezien.
Als ik me niet vergis, komt er op 0:35 een I6A.
https://www.youtube.com/watch?v=p87rka_JaSE
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Steve »

Inderdaad, dat is een I6A. De andere rijtuigen, buiten de I11, zijn allemaal I10B. In totaal trouwens heel wat I6/I10, meestal zijn het er hooguit 1 of 2...
Pim530
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2013, 17:42

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Pim530 »

Vanmiddag om 12:33 uur zagen we te Brussel-Zuid een fietsen-I6A richting Basel vertrekken. Helaas vertrokken we toen richting Nederland, en konden we niet meer mee. Volgende week komen we terug, ik houd mij dus nog aanbevolen :mrgreen:
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door nahoj »

nahoj schreef:Er is nog geen abrupt einde voor de I6 voorzien. Je zal ze behoudens koerswijzigingen nog meerdere jaren zien rond rijden. Hun aantal zal wel afnemen.
Ik herhaal wat reeds eerder schreef. Een aantal I6-rijtuigen krijgen zelfs nog een revisie.
Een reeks uitgeklede rijtuigen (verwijdering asbest) vertrekken definitief richting Oost-Europa.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door msts.be »

Ja, de omgebouwde A-rijtuigen voor L2 (200 km/u ipv 160 voor de andere) zullen nog even moeten meegaan. En de laatste Bc's die vorig jaar hun GR gekregen hebben ook.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door SteC »

Vandaag (toevallig) eentje gezien in de namiddag in Straatsburg, ik denk dat hij richting België reed tussen een aantal I10'en.
Gisteren rond de middag heb ik ook een stam van de EC gezien in Straatsburg, toen hing er een I11 achteraan, ik weet niet of er een I6 tussen zat en ik weet niet in welke richting hij reed (was onverwacht).
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door msts.be »

nahoj schreef:
nahoj schreef:Er is nog geen abrupt einde voor de I6 voorzien. Je zal ze behoudens koerswijzigingen nog meerdere jaren zien rond rijden. Hun aantal zal wel afnemen.
Ik herhaal wat reeds eerder schreef. Een aantal I6-rijtuigen krijgen zelfs nog een revisie.
Een reeks uitgeklede rijtuigen (verwijdering asbest) vertrekken definitief richting Oost-Europa.
Heeft iemand nu nog nieuws over de rijtuigen die naar Slovakije vertrokken zijn ? Ik heb de naam van Wagon Service Travel al een paar keer horen vallen, nu Regiojet in de plaats van de I6 voor goedkopere SBB Bpm-rijtuigen heeft gekozen..
Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door tiretrainz »

elke ochtend rond 7:50 zie ik een hele stam I11'en met als 2de rijtuig een I6A in Kortrijk
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Bericht door Shrek »

tiretrainz schreef:elke ochtend rond 7:50 zie ik een hele stam I11'en met als 2de rijtuig een I6A in Kortrijk
Is dat geen I10?
Plaats reactie