Pagina 11 van 11

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 29 dec 2020, 16:58
door 260689
DylanD schreef: 29 dec 2020, 16:47 Vandaag in een I6 gezeten op de P8001 Schaarbeek - Oostende. Deze rijden volgend beluxtrains tijdens de vakantieperiode mee.
Deze is zo voorzien. Zowel in de vakantie periode als in de gewone periode.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 29 dec 2020, 21:41
door Lorre
overweg13 schreef: 29 dec 2020, 14:35 Akkoord voor Luxemburg, maar niet voor Arlon. Daar komt nog één keer per week een reeks van 4 M4-rijtuigen aan met 2114/2141: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2021-2114.
Ja inderdaad was ik vergeten :) , op zondag en niet tijdens de vakantie. Dat is een dienst die we in Brussel-Zuid doen. 5M6+4M4+HLE13

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 04 jan 2021, 15:28
door msts.be
Terminus schreef: 24 dec 2020, 10:36 De P-trein waarin deze samenstelling zit, is eentje (via de hogesnelheidslijn 2) naar Visé, dus geen passage in Arlon ;)
Mijn excuses, ik zag het pas achteraf dat we over een andere trein bezig waren.. :oops:
Maar in dat geval is een M6 BD wel een optie, want daar zijn er wel exemplaren die over HSL 2 kunnen.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 11 jan 2021, 21:40
door Lukas
Hoi,

Vanmorgen zag ik in Leuven omstreeks 07u15 een P trein met I6, I10 en I11 rijtuigen. Ik vermoed dat dit een P trein is die vanuit Wezet naar Brussel Zuid rijd.

Lukas

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 12 jan 2021, 05:58
door benimmeg
Vorige week heb ik gebruik gemaakt van die P trein en toen hong er vanvoor 2 eerste klasse I6 rijtuigen. Jammer genoeg afgesloten voor reizigers. Daarna 1 of 2 I11 en dan tot zover ik kon zien I10.
Die komt inderdaad van Wezet.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 12 jan 2021, 13:22
door Terminus
Is er ergens een officieuze regel onder treinbegeleiders om die rijtuigen standaard af te sluiten (zie ook eerdere meldingen voor de IC 01) of rijden ze zo vaak defect mee? (in dit geval dan 2 defecte rijtuigen)

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 20 jan 2021, 11:53
door Lorre
overweg13 schreef: 28 dec 2020, 16:40 Zou het niet kunnen dat de ADx M4 in Luxemburg verboden zijn? Want ja, die M4 reden bijvoorbeeld ook op Liège - Luxemburg, voor de I10 het daar overnamen.
Ik heb gisteren met een stuurrijtuig ADx M4 gereden en op de langsligger van het stuurrijtuig staat ook L*, nu met de ETCS en 25kV denk ik niet dat deze nog in dienst mogen zijn, denk enkel als rijtuig dan. Maar de toestemming staat nog steeds vermeld op de langsligger.


Op de P-treinen naar Visé zitten inderdaad I6-rijtuigen 1ste klasse en deze waren gisteren precies wel toegankelijk voor de reizigers. Die P-treinen zijn nu wel een bonte samenstelling geworden van I6-I10 en I11 rijtuigen. De bijgevoegde I11 rijtuigen op de verbinding Brussel-Luxembourg zorgen er precies voor dat deze P-trein zijn normale I11'en aant verliezen is. Ik denk wel met de uitrol van de M7's dat deze samenstelling er dan ook wel gaat aan moeten geloven.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 21 jan 2021, 00:05
door Kevin
Ik dacht dat M4 enkel op 3KV lijnen mochten rijden (iets met de omvormers)

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 21 jan 2021, 00:09
door Shrek
Kevin schreef: 21 jan 2021, 00:05 Ik dacht dat M4 enkel op 3KV lijnen mochten rijden (iets met de omvormers)
Als er een dieselloc voorhangt telt dat natuurlijk niet :wink:

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 21 jan 2021, 16:59
door Steve
En hoe deden ze dat destijds dan met de HLE 12 naar Lille ?

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 21 jan 2021, 17:03
door Shrek
Steve schreef: 21 jan 2021, 16:59 En hoe deden ze dat destijds dan met de HLE 12 naar Lille ?
Er was een kleine reeks M4 aangepast voor Frankrijk, die hadden een F in de toegelaten landen staan.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 21 jan 2021, 21:00
door Kevin
Steve schreef: 21 jan 2021, 16:59 En hoe deden ze dat destijds dan met de HLE 12 naar Lille ?
Die konden enkel met een T12 naar Lille, deze had een extra omvormer zitten. Hierdoor kon op het 25KV~-net 3KV= aan de rijtuigen geleverd worden in plaats van de 1,5KV~ dat normaal gebruikt wordt bij 25KV~

De aangepaste rijtuigen hadden tevens een blauw B-logo ipv grijs. Afbeelding Foto: mmfl58.be

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 23 jan 2021, 00:59
door Lorre
Volgens mij hebben ze gewoon de langsliggers van de M4'en niet aangepast aan de huidige 25kV op de lijnen naar Luxembourg.

Vandaag geen enkele stam meer gezien op de IC naar Arlon/Luxembourg met een I6-rijtuigen. Zelfs al 3 homogene stammen I11. Dus daar ziet het er naar uit dat de I6-rijtuigen meer en meer een bijzonderheid wordt