Pagina 5 van 8

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 26 mei 2017, 20:38
door Jan-Mark
Deklasseren is toch ook goed mogelijk, zeker bij een revisie?

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 01 jun 2017, 20:20
door fredo83
Misschien een stomme vraag maar wat is er met de rest van de I6-rijtuigen gebeurd dan?

(En nog een tweede vraag: is er ergens een actuele website waar we het wel en wee van het Belgisch spoormaterieel kunnen volgen? Wat er nog in dienst is enz? Vroeger bestond dat...)

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 01 jun 2017, 20:26
door Steve
Op beluxtrains.net vind je een vrij accuraat overzicht van het materieelinzet in België.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 13 jun 2017, 19:54
door wva
Vandaag op de FB pagina van de NMBS

NMBS moderniseert de rijtuigen type I6 om het comfort te verbeteren.
Zo krijgen ze o.a stopcontacten in elk compartiment, nieuwe ramen, wanden, vloerbekleding, stoffen zetels en een fris kleurtje.
Dit jaar nog zullen 15 rijtuigen volledig gerenoveerd de werkplaats verlaten.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 21 okt 2017, 11:19
door Stoomloc
Gisteren nog mee naar Amsterdam gebold, puur genieten! Meer van dat graag!

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 26 okt 2017, 11:34
door Eric0641
De i6bc rijtuigen, zitten deze nog wel eens exceptioneel in een binnenlandse dienst?

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 04 nov 2017, 09:56
door tiretrainz
Eric0641 schreef:
26 okt 2017, 11:34
De i6bc rijtuigen, zitten deze nog wel eens exceptioneel in een binnenlandse dienst?
I6bc niet meer, voldoet niet meer aan Europese normen voor passagiersvervoer dacht ik.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 18 nov 2017, 20:58
door Terminus
IC 2137 (aankomst in FBMZ om 17u27) reed maandag met een voormalige Belgische Beneluxstam (6I10 + 16). Vermoedelijk planmatig nu deze niet meer nodig zijn voor de Benelux?

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 19 nov 2017, 10:11
door Steven
I6b en I10 reden al een tijdje op die verbinding, het enige verschil is dat er nu waarschijnlijk extra treinen met dit materieel zijn.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 19 nov 2017, 10:57
door Davy
En niet toevallig is die IC2137 een omloop die volgens Beluxtrains met MS96 wordt gereden. Dus de uitfasering is al gestart...?

Wat ik me wel afvraag: heeft de NMBS genoeg HLE13 beschikbaar om alles met getrokken spul te rijden?

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 19 nov 2017, 20:26
door 260689
Davy schreef:
19 nov 2017, 10:57
En niet toevallig is die IC2137 een omloop die volgens Beluxtrains met MS96 wordt gereden. Dus de uitfasering is al gestart...?

Wat ik me wel afvraag: heeft de NMBS genoeg HLE13 beschikbaar om alles met getrokken spul te rijden?
Men heeft die omloop op de 21xx reeks gezet. En doet dus planmatig 2 h/t FBMZ - Luxemburg.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 20 nov 2017, 12:17
door Davy
Welke omlopen zijn het precies?

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 22 nov 2017, 20:42
door Terminus
Afgelopen maandag stonden in Namen de IC2114 (HLE 13 + 6I6, met grote vertraging) en de IC 2137 (HLE13 + I16 + 6I10) broederlijk naast elkaar.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 23 nov 2017, 13:12
door Steven
Vandaag te Vorst de 2107 zien vertrekken met zes rijtuigen i6.

Re: Einde voor de I6-rijtuigen?

Geplaatst: 25 nov 2017, 08:38
door Merijn
Is dat vernieuwd I6-rijtuig reeds in dienst eigenlijk?