Einde voor de I6-rijtuigen?
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Dank voor de foto's! Het stopcontact zit wel op een rare plek trouwens, vraag me af waarom er niet gekozen is voor deze onder het raam te plaatsen.Steve schreef: ↑14 mar 2018, 09:42 In P 7016 reed vandaag alvast één gerenoveerde I6 B mee, samen met 4 andere niet-gerenoveerde (3 B, 1 A) en 1 I10 B. Geen idee of er ook eentje zit in de andere stam (P 7015), noch hoeveel er in totaal al zijn.
Echt omvergeblazen was ik niet, door de nieuwe kleuren (wit-grijs) en materialen (vinylachtige vloer) is het allemaal een stuk kouder, meer "clinical" dan voorheen, de gezelligheid is er grotendeels af. Het zitcomfort blijft gelukkig wel oké en je mag er ook van uitgaan dat de I6 nu wel voor de nodige jaren gered is van de schroothoop dankzij de renovatie.
IMG_20180314_090704.jpg
.
IMG_20180314_090746.jpg
.
IMG_20180314_090723.jpg
Nog op te merken:
Er zijn twee stopcontacten per compartiment (bij elke bovenhoek van het venster):
IMG_20180314_090840.jpg
De afzonderlijke temperatuurregeling per compartiment is verdwenen:
IMG_20180314_090809.jpg
Al de rest (verstelbare hoofdsteun, licht uittrekbaar zitgedeelte, leeslampjes, ...) is gebleven.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Wordt 1 van die I6-stammen ook gebruikt op zondag als versterkingsrijtuigen samen met M6?
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Er zijn kennelijk 2 verschillende soorten gemoderniseerde I6: onlangs zag ik in Namen het gemoderniseerde rijtuig 12610 dat zijn schildering behouden had. Gisteren zag ik in een flits een I6 met een nieuwe kleurstelling (vergelijkbaar met o.a. de breaks).
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
IC2112 had 1 gemoderniseerd I6-rijtuig mee, helaas was deze afgesloten voor reizigers. De kleurstelling buiten is inderdaad iets anders, de rode band ontbreekt.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Deze uitstapjes (lees: verhuren) van I6-rijtuigen op buitenlands gebied mogen nu wel eens gaan stoppen:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,8639179
Als het enige doel van deze rijtuigen verhuren is, moet men deze onderbrengen in een apart vehikel en ze met de huuropbrengsten onderhouden/renoveren. En niet vanuit het budget bedoeld voor nationaal verkeer.
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,8639179
Als het enige doel van deze rijtuigen verhuren is, moet men deze onderbrengen in een apart vehikel en ze met de huuropbrengsten onderhouden/renoveren. En niet vanuit het budget bedoeld voor nationaal verkeer.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Bij mijn weten zitten er in deze vakantieperiode alvast geen I6-rijtuigen in de voorziene samenstellingen op het Belgische net.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Blijkbaar hebben ze de I6en heel dringend nodig aangezien wel het hele interieur vernieuwd is maar de buitenkant nog steeds dezelfde kleursamenstelling heeft. Mij hoor je niet klagen aangezien de nieuwe op niet al te veel trekt. Vind het goed gedaan de vernieuwing. En de 2 stopcontacten per coupe is zeker een meerwaarde geworden.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Is er dan zo veel druk? Er lijken me er maar een 10tal van dienst op de verbinding Brussel-Luxemburg, en tijdelijk enkele I6A's op de IC5**.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Al leek de verf wel nieuw te zijn. Denk dat ze terug de oude outfit toepassen om comfor te zijn met de rest van de I10/I6.
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Welke I6-rijtuigen zijn er eigenlijk nog in dienst en welke zijn geschrapt/verkocht?
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Blijkbaar is er dan toch (minstens ?) 1 bij Regiojet terechtgekomen, foto's zijn genomen in hun depot in Praha-Smichov:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-8964485 (6de foto)
Edit: en ook enkele slaaprijtuigen:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bc-I6.php
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-8964485 (6de foto)
Edit: en ook enkele slaaprijtuigen:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bc-I6.php
Re: Einde voor de I6-rijtuigen?
Wij hebben er nog in Oostende. Staan in de bundel en rijden op de 21xx naar Luxemburg