rvdborgt schreef:Tom12 schreef:Valt de economische schade eigenlijk niet af te wentelen op de stakers? Nogal ridicuul dat privé-vervoerders schade moeten ondervinden omdat een paar man de sporen bezet.
Staken is legaal, dus je kunt niet zomaar de stakers aanspreken. Sporen bezetten is niet toegestaan, dus Infrabel, dat de sporen vrij hoort te houden, zou de sporenbezetters aansprakelijk kunnen stellen. Ik heb nog niet gehoord dat ze dat hebben gedaan.
Andere vervoerders dan de NMBS dienen soms overigens wel schadeclaims in, maar lopen daar niet mee te koop. Ik verwacht dat Thalys dat vanaf volgend jaar ook gaat doen, als ze voor zichzelf beginnen. Als maar genoeg vervoerders claims indienen, dan gaat er bij Infrabel misschien eens een lampje branden.
Groetjes,
Rian
Stake is legaal als het erkend is door een vakbond; Wii zijn in de jaren 89/90 wel gestraft geweest, OP VRAAG van de de rode rakker JPG, u weet wel hij die vandalisme goed keurde. Wij moesten niet in de sporen staan of piketten oprichten met alcohoo om de mensen te hinderen bij hun werk, neen 90% der treinbestuurders staakten! Want dit is het rode recept voor hun politieke stakingen: geweld en alcohool en sabotage.
Nog nooit is er 1 sociale vooruitgang geboekt met deze POLITIEKE stakingn. Ik heb ooit met beide heren samengewerkt en school gelopen (JPG & LP). De rode rakker was ambiieus vanaf hij binne gekomen is als rangeerbestuurder te FNDM, maar door beperkingen (bekijk de TV beelden) is hij niet gekomen tot baanbestuurder. Dus heeft hij geopteerd voor de vakbond,via examens in het organiseren van stakingen; Stakingen voor de rangeerbestuurders in Gent Zeehaven, het deed hem stijgen binnen de vakbond, en de rangeerbestuurders bleven achter met hun grieven.Op het moment dat die mensen het beseften ,was de vogel gevlogen naar hogere sferen... Ik denk dat iedereen via de TV kunnen zien heeft in zijn ogen ,de leugens die hij aan het debiteren was aangaande de aanval op het MR kantoor, zijn discours was onsamenhangend. Er waren goede ACOD militanten , maar die werden weg gedrukt voor de JPG. Jammer de socialistische spoormannen verdienen beter Daarentegen LP is een ander persoon, beter opgeleid,slimmer en voorkomender , heb hem gekend als hoofdwachter! Beleefd tegen de reizigers en collegas , dit valt ook op bij zijn interventies op de TV voor de kijker.Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ga met hun stellingen. Kan mij iemand zeggen welke vooruitgang de spoorman /vrouw al geaakt hebben met die stakingen? Niets, zelfde karig loon ivm andere nationale spoorbedrijven, hun kledij , veiligheidskledij ? om te lachen ! Hebben de treinbestuurders al een wettelijke eetpauze in hun diensten?
Dus wat nu gebeurt ,was te voorzien, en heeft niks te maken met sociale vooruitgeng integendeel..