Zoals ik hier al geschreven heb: In 1989 hebben we gestaakt als treinbestuurder om een betere regeling te bekomen na medische afkeuring. We hebben 3 of 4 X gestaakt met groot sucses, en gesteund door een vakbond, die nog niet erkend was!!! We zijn die dagen , niet uitbetaald ,,daar niet aanwezig waren! geen probleem.Eimai schreef:Die 12,5 euro daar moet je niet op focussen inderdaad, dat is zo één van de standaardboetes. Dat geld gaat trouwens naar de Kas voor Weduwen en Wezen. Die zware vermaning, dat is echt wel een serieuze straf. Meerdere zware vermaningen en je riskeert schorsingen of zelfs ontslag, plus dat dat gaat meespelen als je later aan examens meedoet om hogerop te geraken of voor andere promoties gaat.
Ik verwacht dus nog wel reactie op die straf. En ik vraag me ook af hoe juridisch dat allemaal wel kan, ik ben tegen die wilde stakingen, maar kan je eigenlijk wel straffen opleggen omdat iemand staakt?
MAAR op VRAAG van de rode goeroe JEAN-PIERRE GOOSSENS hebben ze ons ook een administratieve en geldboete gegeven; Die papieren heb ik ingekaderd voor het nageslacht. HIJ heeft gedreigd tov de NMBS met tegenstakingen !! indien ze geen sankties zouden treffen tegen de treinbestuurders van LOCO!!
Dit is mij bevestigd geworden door een toenmalige ingenieur. Het syndicaat heeft dat voor het arbeidshof van BRUSEEL gebracht waar we geen gelijk hebben gekregen, ondanks het advies van PROF BLANPAIN
Het resultaat was dat een afgekeurd treinbestuurder niet meer bij het vuil gegooid werd ondanks de "10 jaren regel" Net zoals bij de stiptheidsacties van 79/80 hebben we ECHTE SOCIALE vooruitgang geboekt.