Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

Die zijn er nu ook. Tel alle kleine stakingen op die er zijn. Zeker in het zuiden van België. Jij hebt een enorme frustratie tov treinbestuurders merk ik. Deze discussie heeft dus geen zin als je niet inziet dat elke vakbond die staakt hetzelfde effect heeft op het denkbeeld dat politiek en reizigers over ons hebben. Trouwens er is bijna geen enkele reiziger die het verschil kent tussen NMBS en Infrabel. Als er dan eens een Infrabel staking is krijgen wij (rijdend personeel) ook meestal de schuld. Proper kortweg gezegd richt uw pijlen is op de juiste mensen zijnde niet uw collega's. Nu snap ik uw anonimiteit hier best. De angst om door al uw andere collega's scheef bekeken te worden is groot. Je zou al ver komen door alle collega's en dus ook treinbestuurders te respecteren.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door e49memling »

Steven schreef:Die zijn er nu ook. Tel alle kleine stakingen op die er zijn. Zeker in het zuiden van België. Jij hebt een enorme frustratie tov treinbestuurders merk ik. Deze discussie heeft dus geen zin als je niet inziet dat elke vakbond die staakt hetzelfde effect heeft op het denkbeeld dat politiek en reizigers over ons hebben. Trouwens er is bijna geen enkele reiziger die het verschil kent tussen NMBS en Infrabel. Als er dan eens een Infrabel staking is krijgen wij (rijdend personeel) ook meestal de schuld. Proper kortweg gezegd richt uw pijlen is op de juiste mensen zijnde niet uw collega's. Nu snap ik uw anonimiteit hier best. De angst om door al uw andere collega's scheef bekeken te worden is groot. Je zou al ver komen door alle collega's en dus ook treinbestuurders te respecteren.
De treinbestuurders zijn altijd al de paria's van de NMBS geweest. En ook zo behandeld. Typisch in dit land. Niet zo in de meeste andere landen.
Dat bestuurders een eigen vakbond nodig hebben opdat er naar hen zou geluisterd worden is een duidelijk bewijs hiervan.
Van alle stakingen die ik meegemaakt heb zaten er genoeg bestuurders klaar om te vertrekken om de meeste treinen te laten rijden. Maar toch reden ze niet. Waarom niet?
Dat er nog altijd mensen binnen de NMBS zijn die alle kwaad afschuiven op de treinbestuurders is tekenend. Dat is wat de NMBS zelf wil.
En altijd zijn er weer mensen die daar in trappen. Vaak uit jaloersheid op mensen (collega's) met een job waar ze enkel een paar voordelen kennen en blind zijn voor de vele nadelen. Mooi is dat niet.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Jeroen dat gedoe rond die rijpaden is eerder een politiek spel en minder dat van het personeel. We hebben er toch niets in te zeggen. Een zaak die zich boven de hoofden van al het personeel afspeelt.
Dat zal zeker wel zo zijn maar dan geldt jouw opmerking even goed voor de stakers van de NMBS die dat argument aanhalen om openlijk hun vrees voor het opdoeken van de NMBS kracht bij te zetten. Bij nader inzien geldt dat dan eigenlijk voor 95% van alle stakingsargumenten. Die van de huidige golf stakingen op kop.
nighttrain schreef:Je moet eens nadenken over wat je schrijft!
de rijpad vergoeding is een vestzak broekzak transactie. Hoe hoger die rijpad vergoeding ,hoe minder externe concurentie, als nu de NMBS bv 1M€ betaald aan rijpaden , die toch ergens van de staat komen gaan die terug naar een ander zak van de "staat"Maar je verhindert wel dat externe matschapijen die sommen gaan betalen. Dus dit is een akkoordje onder politieke partijen en de 2 sindicaten of alles te laten wat het is.Hetzelfde principe wordt gedaan door bedrijven zoals Starbuck's Mc do en andere op boekhoudkundig vlak bdoel ik dan! het ene filiaal leegzuigen ,maar finaal komen de winsten toch goed terecht bij bibi!!
Zal ook allemaal wel zo zijn dat het een vestzak-broekzak-operatie is maar uiteindelijk komt het wel bij de ene maatschappij aan de verkeerde kant van de balans terecht en bij de andere aan de juist kant. En die cijfers tellen.
e49memling schreef:De treinbestuurders zijn altijd al de paria's van de NMBS geweest. En ook zo behandeld. Typisch in dit land. Niet zo in de meeste andere landen.
Ga eens langs bij de collega's op pakweg één van de "contact centers" en kijk hoe zij moeten werken en welke premies zij daarvoor (niet) krijgen. Dat is toch nog wat anders, hoor. Heeft er ooit al iemand voor die mensen gestaakt?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door nighttrain »

odul schreef:
Steven schreef:Dat doen die andere vakbonden ook.
Dat klopt, maar als er straks 10 kleine vakbonden komen, die naar eigen dunken op hun beurt het treinverkeer dienen te verstoren, zullen er alle weken stakingen zijn.
Ik vrees dat U het nooit zal begrijpen.
In het verleden hebben verschillende beroepskategorien zich proberen aansluiten bij de sociale werking/gedachtengoed van treinbestuurders. Het is altijd falicant afgelopen op hun egos.Hoofdwachters/o/stationschefs
Het sociale weefsel bij de treinbestuurders is sterk zonder het te willen verheerlijken, laten we niet naief zijn. Het is een familiegebeuren, en nu ga ik niet romantisch doen.In vele gevallen hebben ook echtgenotes een drijvende kracht gespeeld voor ons sociaal verzet, en dus het teerde niet zoals bij de vakbonden op alcohol en loze slogans!! De talloze vriendenkringen werken zeer goed en het logische gevolg is het gevoel dat er nood is om zich te verenigen. En dat heeft redelijk gewerkt. hoe dieper ze ons geduwt hebben (syndicaten /direktie) hoe sterker we ons verbonden hebben gevoeld,zelf over de taalgrens heen!
Ga ik nu wenen? Neen maar stop met uw stom en ellendig stigmatiseren van iets zoals "kleine vakbond van enkelingen" . Voor alle duidelijkheid ik spreek me niet uit over hun eisen maar wel tov van titel boven dit topic!
Uit uw geschrijf en het niveau van redeneren,hier kan ik afleiden dat u nooit zou kunnen functioneren als treinbestuurder, laat staan het worden!Dus schoenmaker blijf bij uw leest!
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Eimai »

odul schreef:Dat klopt, maar als er straks 10 kleine vakbonden komen, die naar eigen dunken op hun beurt het treinverkeer dienen te verstoren, zullen er alle weken stakingen zijn.
Gelieve dan snel je eigen vakbond (ik neem dan toch aan dat je zelf bij ACV of ACOD zit) aan te raden snel iets te doen waardoor ze hun leden niet allemaal blijven zien weglopen. Als ik het hierboven zo allemaal lees dan vindt het rijdend personeel niet meer dat ze voor hen representatief zijn, vindt het personeel van de beweging dat ze niets meer voor hen doen, is het administratief personeel ook al niet tevreden...

Tussen haakjes, als ik het forum van het rijdend personeel lees dan lijkt het erop dat ASTB ook wel al in andere depots in Vlaanderen begint op te komen, dus kan het voor Vlaanderen wel eens iets meer verstoord geraken dan enkel in Oostende op 11 december. Als de grote vakbonden binnen afzienbare tijd niet willen zien dat ze een volledige beroepscategorie niet meer onder hun hoede hebben dan moeten ze zeer snel gaan reageren. In Oostende zijn ze indertijd allemaal in blok overgestapt, met de nodige spreekwoordelijke druppels is zoiets ook mogelijk in de andere depots.
Laatst gewijzigd door Eimai op 30 nov 2014, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door e49memling »

nighttrain schreef:
odul schreef:
Steven schreef:Dat doen die andere vakbonden ook.
Dat klopt, maar als er straks 10 kleine vakbonden komen, die naar eigen dunken op hun beurt het treinverkeer dienen te verstoren, zullen er alle weken stakingen zijn.
Ik vrees dat U het nooit zal begrijpen.
In het verleden hebben verschillende beroepskategorien zich proberen aansluiten bij de sociale werking/gedachtengoed van treinbestuurders. Het is altijd falicant afgelopen op hun egos.Hoofdwachters/o/stationschefs
Het sociale weefsel bij de treinbestuurders is sterk zonder het te willen verheerlijken, laten we niet naief zijn. Het is een familiegebeuren, en nu ga ik niet romantisch doen.In vele gevallen hebben ook echtgenotes een drijvende kracht gespeeld voor ons sociaal verzet, en dus het teerde niet zoals bij de vakbonden op alcohol en loze slogans!! De talloze vriendenkringen werken zeer goed en het logische gevolg is het gevoel dat er nood is om zich te verenigen. En dat heeft redelijk gewerkt. hoe dieper ze ons geduwt hebben (syndicaten /direktie) hoe sterker we ons verbonden hebben gevoeld,zelf over de taalgrens heen!
Ga ik nu wenen? Neen maar stop met uw stom en ellendig stigmatiseren van iets zoals "kleine vakbond van enkelingen" . Voor alle duidelijkheid ik spreek me niet uit over hun eisen maar wel tov van titel boven dit topic!
Uit uw geschrijf en het niveau van redeneren,hier kan ik afleiden dat u nooit zou kunnen functioneren als treinbestuurder, laat staan het worden!Dus schoenmaker blijf bij uw leest!
Juist.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

Eimai schreef:
odul schreef:Dat klopt, maar als er straks 10 kleine vakbonden komen, die naar eigen dunken op hun beurt het treinverkeer dienen te verstoren, zullen er alle weken stakingen zijn.
Gelieve dan snel je eigen vakbond (ik neem dan toch aan dat je zelf bij ACV of ACOD zit) aan te raden snel iets te doen waardoor ze hun leden niet allemaal blijven zien weglopen. Als ik het hierboven zo allemaal lees dan vindt het rijdend personeel niet meer dat ze voor hen representatief zijn, vindt het personeel van de beweging dat ze niets meer voor hen doen, is het administratief personeel ook al niet tevreden...

Tussen haakjes, als ik het forum van het rijdend personeel lees dan lijkt het erop dat ASTB ook wel al in andere depots in Vlaanderen begint op te komen, dus kan het voor Vlaanderen wel eens iets meer verstoord geraken dan enkel in Oostende op 11 december. Als de grote vakbonden binnen afzienbare tijd niet willen zien dat ze een volledige beroepscategorie niet meer onder hun hoede hebben dan moeten ze zeer snel gaan reageren. In Oostende zijn ze indertijd allemaal in blok overgestapt, met de nodige spreekwoordelijke druppels is zoiets ook mogelijk in de andere depots.

Dat is inderdaad een mogelijk gevolg. Zoals Odul nu blijft kappen op 1 beroep binnen de nmbs ga je het effect alleen nog maar vergroten. Duw al wat met treinbestuurders te maken heeft van u weg en ze zullen uw vriend zeker niet meer zijn. Dat is wat de vakbonden ook doen. De grote (groen en rood) zijn mij ook al een tijdje kwijt (en nee ik zit niet bij het astb) net omdat ze de wensen van hun leden niet verdedigen, zelfs luisteren naar die wensen is soms al een probleem. Wat wil je dan dat er afscheidingen komen. Als mensen zich niet gehoord voelen is het normaal dat ze hun heil ergens anders gaan zoeken. Als jij een dokter bezoekt en uw klachten worden niet behandeld dan zal jij het na een tijdje ook voor bekeken houden en een andere zoeken. Het is tijd dat de grote vakbonden beseffen dat hen net hetzelfde kan overkomen.
steamdriven
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2013, 18:26

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door steamdriven »

Heel juist Steven. Voor mij ook de reden om niet voor de rode/groene/blauwe te kiezen.
Terwijl ik er rotsvast van overtuigd ben dat aansluiting bij een vakbond binnen een structuur als de NMBS meer dan een goed idee is.

Ik ben zelf nog niet zo heel lang bestuurder maar eerlijk is eerlijk, ik vind de verloning niet in verhouding tot de gevraagde inzet/paraatheid/verantwoordelijkheid/onzekerheid van de job. Ik doe het heel graag maar het is niet de vetpot waar anderen zich zo graag op blind staren. Enkele van mijn jongere collega's hebben de overstap gemaakt naar de privé en ja, die moeten meer uren kloppen. Maar het verschil in verloning (en meestal ook waardering) is ook heel groot.
Voor mezelf vind ik het statuut belangrijk, omdat het mij als wat oudere werknemer toch een zeker vangnet biedt. Maar aan de andere kant is het -in huidige vorm- een gareel dat een eerlijker verloning voor TB in de weg staat. Dat willen de grote vakbonden ons in elk geval laten geloven... En dat klinkt als muziek in de oren van de directie. Verdeel en heers.

In die zin sta ik achter de eisen van het ASTB. Of het met een staking op 11/12 de beste manier is om actie te voeren, dat is weer een andere vraag. Daar ben ik zelf nog niet uit.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

Oei oei!
ik trap hier blijkbaar op zere teentjes.
De treinbestuurders voelen zich aangevallen.

Als ik morgen niet tevreden ben, en ik zeg ik staak, heeft dat helemaal geen inpakt, zelfs als wij met 20 gaan staken dan nog, zal dat geen invloed hebben.
Geen haan die erover zal kraaien

Als morgen echter de treinbestuurders zegt, ik rij niet vandaag en zijn vakbond steunt hem, zal dit een uur later in het nieuws komen.
Dus ja, jullie treinbestuurders hebben een enorme macht, die wij niet hebben.
Ben ik daarom jaloers, nee integendeel, ik vloek net zoals alle reizigers die jullie in de kou zetten omdat ze niet of tijdig op hun werk geraken.
Maar dat zal jullie een zorg wezen als "wij" treinbestuurders onze eisen maar ingewilligd zien.

En ik vrees dat de politiek daar een antwoord op zal geven, en dan zullen ze iedereen over dezelfde kam scheren.

Wanneer het gezamenlijk vakbondsfront een staking indient, veronderstel ik dat ze dit doet voor alle personeelsleden.
Wanneer een kleine vakbond treinbestuurders een staking aankondigt, is dat om hun eigen belangen te verdedigen.
Beide stakingen hebben wel hetzelfde resultaat het treinverkeer zit overhoop.

Durf dan niet te zeggen dat heel misschien die treinbestuurders wel eens egoïsten kunnen zijn.
En dat ze hiermee de NMBS kapot maken, want elke staking is koren op de molen van...

Want dan word je hier van éne kant wel heel hard aangevallen, bijna tot het persoonlijke toe... :shock: :? :roll:
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

steamdriven schreef:Heel juist Steven. Voor mij ook de reden om niet voor de rode/groene/blauwe te kiezen.
Terwijl ik er rotsvast van overtuigd ben dat aansluiting bij een vakbond binnen een structuur als de NMBS meer dan een goed idee is.

Ik ben zelf nog niet zo heel lang bestuurder maar eerlijk is eerlijk, ik vind de verloning niet in verhouding tot de gevraagde inzet/paraatheid/verantwoordelijkheid/onzekerheid van de job. Ik doe het heel graag maar het is niet de vetpot waar anderen zich zo graag op blind staren. Enkele van mijn jongere collega's hebben de overstap gemaakt naar de privé en ja, die moeten meer uren kloppen. Maar het verschil in verloning (en meestal ook waardering) is ook heel groot.
Voor mezelf vind ik het statuut belangrijk, omdat het mij als wat oudere werknemer toch een zeker vangnet biedt. Maar aan de andere kant is het -in huidige vorm- een gareel dat een eerlijker verloning voor TB in de weg staat. Dat willen de grote vakbonden ons in elk geval laten geloven... En dat klinkt als muziek in de oren van de directie. Verdeel en heers.

In die zin sta ik achter de eisen van het ASTB. Of het met een staking op 11/12 de beste manier is om actie te voeren, dat is weer een andere vraag. Daar ben ik zelf nog niet uit.
De treinbestuurders mogen en moeten zelfs hun ongenoegen kenbaar maken.
Maar niet door een "eigen" vakbond op te richten, die met een kanon gaat schieten op een vlieg.
Want denken jullie nu echt dat jullie de enige zijn die misnoegd zijn.
En ja, die grote vakbonden kunnen wat mij betreft ook de pot op.
Maar uw macht om het treinverkeer te verstoren, gaan gebruiken om één beroepscategorie hun eisen in te wilgen is erover.
Dan maakt men meer kapot dan men denkt, en ja, dan zijn wij ook de dupe.
En dat is wat ik hier wil aankaarten
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

Kortweg je bent jaloers, doe zo verder en maak zelf meer kapot dan je denkt, collegialiteit zal nog verder zoek raken, proficiat.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door HLE 2302 »

odul schreef:Oei oei!
ik trap hier blijkbaar op zere teentjes.
De treinbestuurders voelen zich aangevallen.

Als ik morgen niet tevreden ben, en ik zeg ik staak, heeft dat helemaal geen inpakt, zelfs als wij met 20 gaan staken dan nog, zal dat geen invloed hebben.
Geen haan die erover zal kraaien

Als morgen echter de treinbestuurders zegt, ik rij niet vandaag en zijn vakbond steunt hem, zal dit een uur later in het nieuws komen.
Dus ja, jullie treinbestuurders hebben een enorme macht, die wij niet hebben.
Ben ik daarom jaloers, nee integendeel, ik vloek net zoals alle reizigers die jullie in de kou zetten omdat ze niet of tijdig op hun werk geraken.
Maar dat zal jullie een zorg wezen als "wij" treinbestuurders onze eisen maar ingewilligd zien.

En ik vrees dat de politiek daar een antwoord op zal geven, en dan zullen ze iedereen over dezelfde kam scheren.

Wanneer het gezamenlijk vakbondsfront een staking indient, veronderstel ik dat ze dit doet voor alle personeelsleden.
Wanneer een kleine vakbond treinbestuurders een staking aankondigt, is dat om hun eigen belangen te verdedigen.
Beide stakingen hebben wel hetzelfde resultaat het treinverkeer zit overhoop.

Durf dan niet te zeggen dat heel misschien die treinbestuurders wel eens egoïsten kunnen zijn.
En dat ze hiermee de NMBS kapot maken, want elke staking is koren op de molen van...

Want dan word je hier van éne kant wel heel hard aangevallen, bijna tot het persoonlijke toe... :shock: :? :roll:
Kameraad, waarde 'collega'. Ik denk dat het best is dat wij niet weten wie u bent en waar u werkt want dit zou uw werksfeer behoorlijk kunnen schaden. Wij horen samen te werken als een team, de manier waarop jij hier naar treinbestuurders uitkomt is ronduit ongehoord en beschamend, want als puntje bij paaltje komt doet u hetzelfde als waar u eigenlijk bang voor bent; iedereen over dezelfde kam scheren. Op zo'n "collega's" heb ik maar één ding te zeggen, wat je zelf doet doe je beter ... en het gras is altijd groener aan de overkant. :wink:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door Steven »

odul schreef:
Want dan word je hier van éne kant wel heel hard aangevallen, bijna tot het persoonlijke toe... :shock: :? :roll:
Hoe zou dat nu toch komen. Je spreekt uit jaloezie (een ander zou eens iets meer moeten hebben dan jij), je scheert iedereen over dezelfde kam van de treinbestuurders (treinbestuurders die een vakbond organiseren kan niet volgens u).
maar als de rode en groene vakbond staken is dan probleem, die maken volgens zo'n fouten niet. Blijf rustig blind en ik wens u nog een prettig leven toe.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

Steven schreef:Kortweg je bent jaloers, doe zo verder en maak zelf meer kapot dan je denkt, collegialiteit zal nog verder zoek raken, proficiat.
Iedereen heeft een menig Steven, en dat heeft niets met jaloersheid te maken.
Betreft deze stelling, heb jij een totale andere mening dan mij, over andere onderwerpen kunnen we misschien elkaar wel vinden.
Dan zijn we misschien wel 'toffe' collega's.
Laat dit onderwerp het niet vergallen.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Treinbestuurders maken NMBS kapot!

Bericht door odul »

HLE 2302 schreef:
odul schreef:Oei oei!
ik trap hier blijkbaar op zere teentjes.
De treinbestuurders voelen zich aangevallen.

Als ik morgen niet tevreden ben, en ik zeg ik staak, heeft dat helemaal geen inpakt, zelfs als wij met 20 gaan staken dan nog, zal dat geen invloed hebben.
Geen haan die erover zal kraaien

Als morgen echter de treinbestuurders zegt, ik rij niet vandaag en zijn vakbond steunt hem, zal dit een uur later in het nieuws komen.
Dus ja, jullie treinbestuurders hebben een enorme macht, die wij niet hebben.
Ben ik daarom jaloers, nee integendeel, ik vloek net zoals alle reizigers die jullie in de kou zetten omdat ze niet of tijdig op hun werk geraken.
Maar dat zal jullie een zorg wezen als "wij" treinbestuurders onze eisen maar ingewilligd zien.

En ik vrees dat de politiek daar een antwoord op zal geven, en dan zullen ze iedereen over dezelfde kam scheren.

Wanneer het gezamenlijk vakbondsfront een staking indient, veronderstel ik dat ze dit doet voor alle personeelsleden.
Wanneer een kleine vakbond treinbestuurders een staking aankondigt, is dat om hun eigen belangen te verdedigen.
Beide stakingen hebben wel hetzelfde resultaat het treinverkeer zit overhoop.

Durf dan niet te zeggen dat heel misschien die treinbestuurders wel eens egoïsten kunnen zijn.
En dat ze hiermee de NMBS kapot maken, want elke staking is koren op de molen van...

Want dan word je hier van éne kant wel heel hard aangevallen, bijna tot het persoonlijke toe... :shock: :? :roll:
Kameraad, waarde 'collega'. Ik denk dat het best is dat wij niet weten wie u bent en waar u werkt want dit zou uw werksfeer behoorlijk kunnen schaden. Wij horen samen te werken als een team, de manier waarop jij hier naar treinbestuurders uitkomt is ronduit ongehoord en beschamend, want als puntje bij paaltje komt doet u hetzelfde als waar u eigenlijk bang voor bent; iedereen over dezelfde kam scheren. Op zo'n "collega's" heb ik maar één ding te zeggen, wat je zelf doet doe je beter ... en het gras is altijd groener aan de overkant. :wink:
Ik kom regelmatig in een depot van treinbestuurders en treinwachters.
Zij denken er niet aan om een 'eigen' vakbond op te richten.
Ook is het merendeel het mij eens dat staken meer schaadt dan baadt.

Dus zo een onwaardige collega zal ik wel niet zijn zeker :)
Gesloten