Nut en toekomst van het spoorboekje

Alles over reizigerstreinen in België.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door loic1811 »

The_Knitter schreef:
benoit schreef:Ook in het station van Poperinge en dat van Ieper zijn er geen spoorboekjes meer beschikbaar... Enkel nog de delen voor de weekends.
Ik ga zondag maar eens snel naar Antwerpen, ik hoop/verwacht dat ik het daar wel kan kopen... Aansluitend maar ff rondje België. Vind die boekjes handig, want ik (als buitenlander) zet niet altijd mijn roaming aan in België....
Ik hoop dat je ze daar kan vinden ! Ik ben ondertussen al in Brussel-Zuid , Brussel-Noord , Geraardsbergen en Edingen gaan zien en overal waren ze al uitverkocht :shock:
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door The_Knitter »

Dat zou dan betekenen dat de verkooplocaties er te weinig hebben, cq er te weinig gedrukt worden? Vorig jaar had ik op Brussel Zuid nog weten te bemachtigen, zo'n week na ingaan nieuwe dienstregeling.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door loic1811 »

Volgens de loket bediende in Edingen waren er daar slechts 5 stuks geleverd ... In Brussel zal dat wel meer geweest zijn maar omdat er zoveel vraag naar is zijn ze rap uitverkocht ! Maar ik kreeg wel altijd de mededeling dat er nog op komst waren :-) .
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door loic1811 »

Ik heb net mijn boeken kunnen kopen in Gent-Sint-Pieters :D Eindelijk :-)
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door The_Knitter »

Vandaag het spoorboekje voor week en weekend kunnen kopen, vorige keer kon ik door omstandigheden niet gaan. Ze hadden er nog meerdere liggen.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door am62 »

The_Knitter schreef:Vandaag het spoorboekje voor week en weekend kunnen kopen, vorige keer kon ik door omstandigheden niet gaan. Ze hadden er nog meerdere liggen.
Waarschijnlijk (nog) geen aangepaste versie zonder de foutjes ?
Kan je even kijken bij L91.. staat trein P8593 (Ath 22.01 - Geraardsbergen 22.24 uur) er in (weekdagen)? Die staat ook nog niet in de brochures te vinden op internet (maar gelukkig wel in de NMBS reisplanner).
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door The_Knitter »

am62 schreef:
The_Knitter schreef:Vandaag het spoorboekje voor week en weekend kunnen kopen, vorige keer kon ik door omstandigheden niet gaan. Ze hadden er nog meerdere liggen.
Waarschijnlijk (nog) geen aangepaste versie zonder de foutjes ?
Kan je even kijken bij L91.. staat trein P8593 (Ath 22.01 - Geraardsbergen 22.24 uur) er in (weekdagen)? Die staat ook nog niet in de brochures te vinden op internet (maar gelukkig wel in de NMBS reisplanner).
die kan ik op weekdagen niet vinden. De laatste rg Geraardsbergen die erin staat is L 4891, 21:01 uit Ath
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door ferry »

Volgens nieuwe spoorboekje stopt de IC Antwerpen - Hasselt(via Mechelen en Luchthave) niet in Berchem, terwijl er juist wel een stop voorzien is!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door Steve »

Dit heb ik al eerder voorbij zien komen in dit of een ander topic, en bleek een fout in het spoorboekje te zijn.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

En het doek over het papieren spoorboekje is dus gevallen. Het argument: het kan niet actueel genoeg gehouden worden. Het zal nog wel als pdf aangeboden worden, zodat de échte het nog zelf kunnen afdrukken. Gelukkig. Want alle apps en planners ten spijt, geeft alleen de klassieke voorstelling een overzicht van de bediening.
De NMBS heeft treintrambus, de ombudsman en de laatste getrouwen duidelijk in snelheid genomen. Het zou me trouwens niet verbazen mocht de herrie rond de Josaphattunnel ook een rol gespeeld hebben in de beslissing.
Met vriendelijke groet

overweg13
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door LHOON »

Pdf is geen slecht compromis, maar waar is deze pdf te vinden? Enkele jaren geleden was er een link naar het volledige spoorboekje in pdf, maar nu vind ik deze niet meer.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

Je moet bij de lijnfolders kijken. Binnenkort wordt het spoorboekje daar downloadbaar. De losse folders staan er al.
Met vriendelijke groet

overweg13
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door dekooiker »

overweg13 schreef:En het doek over het papieren spoorboekje is dus gevallen. Het argument: het kan niet actueel genoeg gehouden worden. Het zal nog wel als pdf aangeboden worden, zodat de échte het nog zelf kunnen afdrukken. Gelukkig. Want

Het argument is redelijk absurd.
Als we deze redenering volgen mogen de gele affiches meteen opgedoekt worden; daar wordt dagelijks veel meer aan geprutst dan aan de dienstregelingen op een gans jaar.

Zo gelukkig ben ik met het afdrukken ook niet.
Deed dat dit jaar eens voor één lijn en daar bleef het bij: dubbelzijdig afdrukken zorgt ervoor dat de bladzijden deels overlappen en vooral onbruikbaar zijn als boekje.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door overweg13 »

Eigenlijk zijn er geen argumenten om het boekje niet meer uit te geven. Er zal altijd een publiek blijven dat de voorkeur geeft aan papier boven scherm. Kijk maar eens naar het pak dat je elke week aan publiciteit in je brievenbus vindt. Bedrijven gaan daar echt geen geld aan besteden als ze er ook het voordeel niet van zien.
Eigenlijk wil men er al jaren van af. Ttb en ombudsman hebben het nog een tijdje tegengehouden, maar nu is het heel onverwacht toch afgevoerd. Dat het met de problemen rond de Josaphattunnel een rommeltje geworden zou zijn, zou wel eens de echte reden kunnen zijn. Spijtig, het was handiger dan al de elektronische rommel, die misschien wel actueler was, maar zeker niet informatiever.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nut en toekomst van het spoorboekje

Bericht door groentje »

Misschien kan een ander het spoorboekje uitgeven, zoals in Nederland? Daar zorgt Treinreiziger.nl ism Rover nu toch al een paar jaar voor een mooi uitgeven Spoorboekje...
Plaats reactie