Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door b-loc »

melle schreef:
Reuel schreef:Ik heb gisteren eindelijk eens het geluk gehad de 308 te zien. Ze stond aan de kant in Sint-Niklaas.
Maar ze was wel al serieus bespoten met graffiti... Zonde!
Ja, kheb hem gisteren zien staan...
Die zag er nogal uit hoor! 2/3de hangt echt helemaal onder...
Das triestig nog maar enkele maanden terug in dienst en al helemaal onder gespoten.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Beesty »

HijDieHetWeet schreef:Als alles meezit zal 378 deze week de CW verlaten.
En blijkbaar zit het mee .. werd een dag of 3 geleden al opgemerkt te FBMZ. En alweer geen rode kader rond de deuren van de pakwagen :)
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door b-loc »

Vandaag de 308 gezien in Lokeren.
Geen graffiti gezien ofwel staat die de andere kant.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn82 »

Je zal inderdaad de goede kant hebben gezien, want heb 308 gezien vanmorgen en die stond langs ene kant goed vol.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas »

Hoi,

Afgelopen zondag heb ik tussen Namen en Brussel Zuid eens meegereden met de gemoderniseerde "Break" 378 en ik moet zeggen dat de rit redelijk goed is meegevallen.De trein die ik nam was trein 2439.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

Stijn82 schreef:Je zal inderdaad de goede kant hebben gezien, want heb 308 gezien vanmorgen en die stond langs ene kant goed vol.
Inderdaad, zat vandaag in de IR Antwerpen - Kortrijk, en 2 rijtuigen zijn al onherroepelijk beschadigd. Ik nam zelf de 380 tussen Halle en Kortrijk, trouwens, en het stel rammelde behoorlijk: een lichtarmatuur zat duidelijk niet echt goed vastgeschroefd en dat zorgde voor flink wat lawaai. Dat schijnt alvast een euvel te zijn dat de gemoderniseerde breaks van de oudere overgenomen hebben.
Met vriendelijke groet

overweg13
nmbsgek

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nmbsgek »

Ik heb zonet de 380 gezien in Tongeren, hij zit vandaag dus waarschijnlijk de ganse dag op de IR verbinding Antwerpen-centraal Liege-Guillemins.
Degene wat ik gezien heb is de IR 2931 met aankomst in Antwerpen-centraal om 11u29.
Afbeelding
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Molenbruch Y. »

hij zit vandaag dus waarschijnlijk de ganse dag op de IR verbinding Antwerpen-centraal Liege-Guillemins.
Ter aanvulling: na aankomst in Antwerpen-Centraal verzekert ditzelfde stel achtereenvolgens de ritten 2861 (Antwerpen-Centraal 11:51 - Leuven 12:55), 2884 (Leuven 13:05 - Antwerpen-Centraal 14:09) en 2914 (Antwerpen-Centraal 14:31 - Liège-Guillemins 16:44). Op weekdagen is de IR c in Antwerpen nl. technisch gekoppeld met de L-trein Antwerpen - Leuven.

Groeten,
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Mechanik »

er wordt zoveel geld in die modernisering ingestoken, maar dat er niets gedaan werd aan het geluidsniveau binnen en buiten de stellen is wraakroepend, ook bij de TB'er hadden ze in de stp die raampjes moeten vervangen door andere modellen , deze die er nu inzitten maken een enorm ruisgeluid ....
thomaslj

Re: Modernisering Breaks

Bericht door thomaslj »

overweg13 schreef:...2 rijtuigen zijn al onherroepelijk beschadigd...
Binnen- en/of buitenkant?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

thomaslj schreef:
overweg13 schreef:...2 rijtuigen zijn al onherroepelijk beschadigd...
Binnen- en/of buitenkant?
Buitenkant...
Met vriendelijke groet

overweg13
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Inderdaad, zat vandaag in de IR Antwerpen - Kortrijk, en 2 rijtuigen zijn al onherroepelijk beschadigd.
Halo,

Deze morgen stond de 308 in Namen en is 100% proper en fris !
Geen spoor van die graffitis :-)
Misschien heeft hie nieuwe bescherming op de verf die de reinigen makkelijker maakt.

Tussen maandag en dinsdag werd de 969 beschadigd op een kant (80%) in Ottignies.
Vandaag hab ik het weer gezien en ongeveer 75% van die graffitis zijn al weg :-)

A+
Marcad
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

Hopelijk gebruikt men nu inderdaad eens die folies. Ofwel heeft men stickers beschikbaar, net als voor de Memling-livrei.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

de volgende word 391 ;)

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Aan het tempo waaraan ze momenteel vernieuwd worden zal een groot aantal nog niet aan de beurt zijn geweest tegen de tijd dat ze rijp voor het museum zijn.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie