Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Ik heb vandaag om 12 uur 30 de 380 zien staan in Antwerpen-Centraal.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. :)
260689
Berichten: 3330
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 260689 »

Dietrich schreef:378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. :)
In dat stel zou de Intercom zelfs niet werken, verschillende gebreken. voor derest zijn ze er tevreden over.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:378 deed woensdag op de IC L trein 2341. De TBG was wel aan het klagen over verscheidene zaken die niet werkten. :)
De TBG zelf misschien? Ik heb gisteren nog een rit Halle - Mons gehad, zonder controle. Ik zat in het AD-gedeelte van een ms 96, helemaal achteraan. De deur van de stuurpost stond wagenwijd open. Een TBG die zijn werk doet, móet zo iets zien. En dan is men verbaasd als er af en toe eens een stuurpost gevandaliseerd wordt...
Anderzijs: bij de terugrit had ik een op dat moment zeer ruim bemeten stel M6, en daar deed de TBG wel zijn werk. Ik wil ze dus zeker niet allemaal over dezelfde kam scheren.
En om terug te keren op het onderwerp: toen ik de eerste keer een gemoderniseerde break had, sprak ik de TBG aan over het stel, en zei dat het een frisse indruk gaf. Ook voor hem was het een maidentrip, en hij beaamde wat ik zei.
Met vriendelijke groet

overweg13
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

Robin schreef:gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
van de 378 was het toilet op het multifunctioneel platform ook al kapot ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Beesty »

Kheb den indruk da diene peperkoeken trein al fameus uit elkaar aan't vallen is he :D
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Nils »

HLE 2302 schreef:
Robin schreef:gistere op de 308 gezeten van Mechelen naar Antwerpen.
Wc was kapot en op slot gedaan.
Deurknoppen op buitendeur te openen langs buiten waren ook al versleten...
van de 378 was het toilet op het multifunctioneel platform ook al kapot ...
De toiletten zijn niet noodzakelijk defect, wanneer de watervoorraad op is,
of de opvangbak vol, sluiten deze zich vanzelf af. Om dat te benadrukken worden dan meestal nog wat stickers op de deur geplakt om te vermijden dat reizigers toch zouden staan wachten tot de deur open gaat.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren de 308 om 16 uur 30 gezien in Antwerpen-Centraal.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Boxerke »

vandaag op de 380 gezeten op de lijn De Panne - Landen. Moet zeggen dat de breaks er goed uit zien zowel binnen als buitenkant. Enkel opgemerkt dat de gordijntjes al los komen, en belangrijk het fijne motorgeluid is er nog steeds :D
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door tomdg »

Deze week in de 308 gezeten (L trein Brugge-Mechelen). Ik vond dat de zetels op niet veel trokken veel te hard en geen steun aan je hoofd. Ik zou niet graag tegen de richting in zitten bij een botsing dat zal serieus pijn in je nek doen :o
Voor de rest is het wel proper en het lijkt wel of de 1e klas nu 2 keer zo groot is.
groentje
Berichten: 7279
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

Dat tweede is voor een aantal onder ons dan weer net een nadeel. Ik ben ook een liefhebber van de aparte coupés voor eerste.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

Dieselfreak schreef:Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
En voor ons (mijn vrouw en ik) geldt dat ook. Keerzijde van de medaille: er is niks zo vervelend als medereizigers in die kleine coupés. Maar het is openbaar vervoer, en veel hangt ook af van wie die medereizigers zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Modernisering Breaks

Bericht door vasonline »

overweg13 schreef:
Dieselfreak schreef:Ik ben het daar volledig mee eens. Voor mij geldt wat compartimenten betreft: hoe kleiner, hoe beter. In de Deense Neus ga ik altijd in het kleine compartimentje zitten. Als ik met de Benelux reis, koop ik meestal een eersteklasticket, omdat de eerste klasse van de Beneluxtrein couchettes heeft.
En voor ons (mijn vrouw en ik) geldt dat ook. Keerzijde van de medaille: er is niks zo vervelend als medereizigers in die kleine coupés. Maar het is openbaar vervoer, en veel hangt ook af van wie die medereizigers zijn.
Een tussenvorm vind ik ook wel leuk.
Bvb zoals in Breaks, M4, klassiek materiaal, ...
2 X een kleinere coupé en 1 grotere.

Mvg,

S.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie