Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »

rdv schreef:Ik zat onlangs voor het eerst in een gemoderniseerde break. Wat mij opviel, is dat de tafeltjes veel hoger geplaatst zijn dan in de oude versie. Je zit letterlijk met je neus in je boek of je koffie of je laptop. 'k Ben al blij dat er tafels zijn, maar de opstelling is niet zo praktisch.
met andere woorden: ik kan EINDELIJK eens gewoon zitten, zonder mijn knieën tegen die lage dingen aan te knellen.. ik vind de hogere tafeltjes DE zege van de renovatie.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

profke schreef:met andere woorden: ik kan EINDELIJK eens gewoon zitten, zonder mijn knieën tegen die lage dingen aan te knellen.. ik vind de hogere tafeltjes DE zege van de renovatie.
Gij moet extreem lange benen hebben!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Net opgemerkt (of anders - eindelijk opgemerkt): de 391 heeft nu ZWARTE cijfers op de zijkant. Maakt het héél wat gemakkelijker om de nummers te spotten in slecht zicht, dan grijs op grijs...
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Vandaag gespot te Mechelen: de 307 (33ste gemoderniseerd stel in totaal, en 15de gemoderniseerd stel dit jaar)

Zal waarschijnlijk ook wel het laatste gemoderniseerde stel van het jaar zijn... ^^;

Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
AfbeeldingAfbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Modernisering Breaks

Bericht door The_Knitter »

Zit nu in IR 2913, gereden door 350+359 (359 is nog niet gemoderniseerd). Wat mij opvalt is dat de automatische omroep in de 359 erg luid is. Heb het altijd prettiger ervaren in de moderne Breaks dan nu in de 359.
Ligt dit aan de volume-instellingen, of is dit echt door de koppeling oud-modern?
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Terminus »

Goeie vraag, The_Knitter. Ik heb ook al verschillende keren vastgesteld dat in een combinatie break - gemoderniseerde break de automatische aankondigingen in de niet-gemoderniseerde ongelooflijk luid zijn. Is er een tbg (tbs?) in de zaal die weet hoe het zit?
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Modernisering Breaks

Bericht door wbrm »

Dat heb ik inderdaad ook gemerkt.
Is uiteindelijk een kwestie van (veel) tijd. :twisted:
Bart3049
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2014, 01:41

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bart3049 »

Vandaag gespot te Mechelen: de 307 (33ste gemoderniseerd stel in totaal, en 15de gemoderniseerd stel dit jaar)

Zal waarschijnlijk ook wel het laatste gemoderniseerde stel van het jaar zijn...
Heb op maandag 30/11/2013 een dienst verzekerd met stel 348, dus dat was waarschijnlijk het laatste...
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Vandaag gespot: de 342 (revisiedatum 20/12/13).

Ook gemerkt: bij een koppeling Memling/Modern, waarbij de TBG aankondigingen doet vanuit de Memling, lijken de aankondigingen vrijwel onhoorbaar... :/
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Bart3049 schreef:
Vandaag gespot te Mechelen: de 307 (33ste gemoderniseerd stel in totaal, en 15de gemoderniseerd stel dit jaar)

Zal waarschijnlijk ook wel het laatste gemoderniseerde stel van het jaar zijn...
Heb op maandag 30/11/2013 een dienst verzekerd met stel 348, dus dat was waarschijnlijk het laatste...
Bedoel je niet maandag 30/12/2013...?

Die heb ik vandaag ook gezien, en er stond al graffiti op... :/

35 gemoderniseerde stellen in totaal, en 17 voor 2013. Al in al geen slechte balans, zou ik zo zeggen...
AfbeeldingAfbeelding
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Trein30 schreef: Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
Hallo

Die 361 is toch wel gemoderniseerd - RG 24-12-13
Gezien vandaag in Namen.

gr
M
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Marcad schreef:
Trein30 schreef: Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
Hallo

Die 361 is toch wel gemoderniseerd - RG 24-12-13
Gezien vandaag in Namen.

gr
M
Op BFoto staat ook dat deze zijn modernisatie heeft gehad.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Stijn91 schreef:
Marcad schreef:
Trein30 schreef: Trouwens, de 361, die volgens een eerder bericht sinds mei binnen staat in de CW van Mechelen, reed vorige zondag op een dienst, nog in haar oude Memling-kleurstelling. Volgens mij is deze dus niet gemoderniseerd... <.<
Hallo

Die 361 is toch wel gemoderniseerd - RG 24-12-13
Gezien vandaag in Namen.

gr
M
Op BFoto staat ook dat deze zijn modernisatie heeft gehad.
... Ik begin hoe langer hoe meer te vermoeden dat ik de 364 of 367 had gezien, en dat (zoals de meeste Memlings) de nummering ook op dit stel onvolledig was. Een kapotte "4" of "7" kan immers al snel als een "1" gelezen worden. :oops:
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Momenteel is ca. 30 % van de Breaks die dienst doen, gemoderniseerd. Een vraagje: als vandaag een niet-gemoderniseerd stel beschadigd raakt door bijvoorbeeld een aanrijding, zal dat dan nog in zijn oude vorm hersteld worden, of verschijnt het meteen op de lijst van de te moderniseren stellen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nahoj »

Dieselfreak schreef:Momenteel is ca. 30 % van de Breaks die dienst doen, gemoderniseerd. Een vraagje: als vandaag een niet-gemoderniseerd stel beschadigd raakt door bijvoorbeeld een aanrijding, zal dat dan nog in zijn oude vorm hersteld worden, of verschijnt het meteen op de lijst van de te moderniseren stellen?
Dat hangt af van geval tot geval (kost en tijdsduur van de herstelling, beschikbare middelen, hoeveel verschuift dat stel in de kalender, enz.).
Plaats reactie