Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Retard »

Zit stel 405 in dit geval?
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13

in CW Mechelen

37. 306 sinds 19/06/13
38. 337 sinds 04/07/13
39. 435 sinds 05/08/13
40. 344 sinds 04/09/13
41. 332 sinds 07/10/13
42. 364 sinds 11/10/13
43. 355 sinds 07/11/13
44. 362 sinds 16/12/13
45. 363 sinds 31/12/13


Dan de oudste revisie datum zijn:

306 21/02/2007 => IN
355 3/04/2007 => IN
332 18/04/2007 => IN
362 4/05/2007 => IN
337 22/05/2007 => IN
435 30/05/2007 => IN
357 11/06/2007
312 27/06/2007 => IN
436 18/07/2007
361 25/07/2007 => IN
352 1/08/2007
359 9/08/2007
363 22/08/2007 => IN
430 31/08/2007
426 5/09/2007
331 17/09/2007
344 28/09/2007
336 11/10/2007
431 23/10/2007
346 20/11/2007
326 22/11/2007
333 11/12/2007
427 21/12/2007
pietmol

Re: Modernisering Breaks

Bericht door pietmol »

worden die 2 CFL motorstellen ook gemoderniseerd?
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Tram44 »

Als ik me niet vergis, zijn die twee CFL-motorstellen reeds een aantal jaren geleden overgenomen door de NMBS.

Stefan
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Tram44 schreef:Als ik me niet vergis, zijn die twee CFL-motorstellen reeds een aantal jaren geleden overgenomen door de NMBS.

Stefan
Dacht ik ook, ze komen ook al jaren ni meer op het cfl-net :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bibke »

Weet het zeker.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Hier twee foto's van de betrokken stellen (325 en 326), midden in België op plaatsen waar de CFL hoegenaamd geen materieel zou inzetten. :wink:

Bron = railfaneurope.net
Afbeelding Afbeelding
rudi houthooft

Re: Modernisering Breaks

Bericht door rudi houthooft »

Ik dacht dat een van beide stellen,ik dacht de 326, nog steeds de vermelding "CFL" langs de zijkant draagt. Aleszins de laatste keer dat ik het treinstel heb gezien.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Terminus »

Ik zag gisteren een van beide breaks in Brussel-Centraal met - inderdaad - CFL-logo.
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

ze zijn verkocht aan de CFL op 6/10/1994
teruggekocht op 28/8/2008
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo

Vandaag de 337 op treinen Dinant-Namur-Brussel gezien.
Modernisering datum = 19-02-14.

Gr
M
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Merijn »

Weet er iemand wat eigenlijk de reden is waarom men gekozen heeft om net de zetels in het middenrijtuig te vervangen? Naar mijn gevoel waren dit net de goede zetels, maar dit is uiteraard een persoonlijk aanvoelen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

Merijn schreef:Weet er iemand wat eigenlijk de reden is waarom men gekozen heeft om net de zetels in het middenrijtuig te vervangen? Naar mijn gevoel waren dit net de goede zetels, maar dit is uiteraard een persoonlijk aanvoelen.
Ik denk dat zowat iedereen het erover eens is dat dit veruit de beste zitjes tweede klas waren van allemaal (zoals in de I10 trouwens). Maar de heilige gelijkschakeling heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat we ook hier M6-achtige stoelen gekregen hebben. Een andere verklaring is er eigenlijk niet.
Met vriendelijke groet

overweg13
pietmol

Re: Modernisering Breaks

Bericht door pietmol »

overweg13 schreef:Ik denk dat zowat iedereen het erover eens is dat dit veruit de beste zitjes tweede klas waren van allemaal (zoals in de I10 trouwens). Maar de heilige gelijkschakeling heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat we ook hier M6-achtige stoelen gekregen hebben.

zo heilig is die gelijkschakeling dan toch ook weer niet want in de ABDX en BX delen van deze motorstellen behoudt men die klote zitbanken, dit onder het mom van capaciteit.
een argument dat mss vandaag nog hout snijdt, maar dat over een jaar of 5 eens dat die nieuwe dubbeldekkers geleverd worden niet relevant meer is. Dan blijven we nog wel zo'n jaar of 20 met die ondingen zitten...
carlos

Re: Modernisering Breaks

Bericht door carlos »

pietmol schreef:
overweg13 schreef:Ik denk dat zowat iedereen het erover eens is dat dit veruit de beste zitjes tweede klas waren van allemaal (zoals in de I10 trouwens). Maar de heilige gelijkschakeling heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat we ook hier M6-achtige stoelen gekregen hebben.

zo heilig is die gelijkschakeling dan toch ook weer niet want in de ABDX en BX delen van deze motorstellen behoudt men die klote zitbanken, dit onder het mom van capaciteit.
een argument dat mss vandaag nog hout snijdt, maar dat over een jaar of 5 eens dat die nieuwe dubbeldekkers geleverd worden niet relevant meer is. Dan blijven we nog wel zo'n jaar of 20 met die ondingen zitten...

NMBS zou beter de modernisatie van AM80 on hold zetten totdat die nieuwe dubbeldekkersgeleverd zijn.

Dan kan men AM80 tenminste een deftig AM96 interieur inclusief airco geven.

Als men op dat moment nog steeds van oordeel is dat capaciteit belangrijk is, dan moet men het middenrijtuig maar vervangen door een dubbeldekrijtuig, eventueel de AM80 verlengen tot 4-ledig, met 2 dubbeldek tussenrijtuigen (waarvan 1 dubbeldekrijtuig voorzien is van tractie)...
Plaats reactie