Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Volgens mij heeft de 435 ook zijn modernisatie gehad.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Stijn91 schreef:Volgens mij heeft de 435 ook zijn modernisatie gehad.
Trein30 schreef:(30/04/2014) Vanochtend gespot te Antwerpen-Berchem: Break 435. Revisiedatum 08/04/2014.
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Vandaag gespot te Antwerpen-Berchem: Break 364, revisiedatum 20/06/14
AfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Deze avond 4 gemoderniseerde breaks zien passeren in Ternat die IC 2315 verzekerden.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trein30 »

Gisteren gespot te Hasselt: Break 355 (mod). Revisiedatum onbekend.
AfbeeldingAfbeelding
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo

Vandaag de 312 (MOD 31-07-14) op IC treinen Luik-Namen-Brussel...
Volgens "het spoorweg journaal" zullen ook breaks in park gaan zoals de sprinter omdat hun revisie datum te oud zijn.

Gr
M

Dus tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> ??
44. 312 ==> 31-07-14

Ook al in CW Mechelen

45. 362 sinds 16/12/13
46. 363 sinds 31/12/13
47. 359 sinds 27/01/14
48. 352 sinds 25/02/14
49. 436 sinds 03/04/14
50. 357 sinds 28/04/14
51. 425 sinds 16/05/14
52. 426 sinds 28/05/14
53. 430 sinds 23/06/14
54. 431 sinds 07/07/14
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eimai »

Ik dacht dat het de bedoeling was dat er twee per maand worden afgewerkt. Als ik het zo zie dan lijkt het alleen maar minder goed vooruit te gaan...
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nahoj »

Eimai schreef:Ik dacht dat het de bedoeling was dat er twee per maand worden afgewerkt. Als ik het zo zie dan lijkt het alleen maar minder goed vooruit te gaan...
Voor 2013 en 2014 was/is het streefdoel 18 a 20 per jaar.
In 2013 tel ik er 19.
2014 is af te rekenen binnen een kleine 5 maand.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nahoj »

Marcad schreef:Volgens "het spoorweg journaal" zullen ook breaks in park gaan zoals de sprinter omdat hun revisie datum te oud zijn.
Daar is momenteel hoegenaamd geen sprake van.
En de sprinters staan niet echt in park. Binnenkort bollen ze gewoon weer allemaal rond.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Ik merk dat de doorlooptijd per stel bij deze modernisering nog steeds zo'n 8 - 9 maanden is. Ter vergelijking: de Nederlanders hadden bij de renovatie van de ICM-drietjes (die nochtans ingrijpender is dan die van de breaks) genoeg aan een doorlooptijd van zes weken...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door msts.be »

Teach2 schreef:Ik merk dat de doorlooptijd per stel bij deze modernisering nog steeds zo'n 8 - 9 maanden is. Ter vergelijking: de Nederlanders hadden bij de renovatie van de ICM-drietjes (die nochtans ingrijpender is dan die van de breaks) genoeg aan een doorlooptijd van zes weken...
Maar volgens mij heeft men daar ook slimmer geweest en een team daar gezet die niets anders deden dan dat soort werk. En dan is het mogelijk om een stel binnen de 6 weken buiten te krijgen.

In de CW zal men daar personeel op inzetten die anders ook normaal onderhoud doen. Pas als men een dedicated team hier kan opzetten zal de modernisering vooruit gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Bijkomend moeten alle onderdelen vlot binnenkomen of je werk gaat nog niet vooruit.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn82 »

Het doel was om in 2014 19 stuks te moderniseren, maar ze gaan er slechts 12 klaarkrijgen.
(volgens technieker CW mechelen)
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eimai »

Ze krijgen hun breaks niet af, de sprinters gaan niet vooruit, om over de 800'en maar te zwijgen. Waarom gaat het allemaal zo traag vooruit?
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Modernisering Breaks

Bericht door TrainzDr3ver »

Wordt die modernisatie van de Sprinters dan nog voortgezet? :lol:
Plaats reactie