Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Vandaag de 376 gezien, is ook gemoderniseerd.
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo

Nog 2:
345 - MOD 23-03-16
en
346 - MOD 06-04-16 (deed een testrit vandaag - gezien in Leuven)

Gr
M
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re:

Bericht door Shrek »

Teach2 schreef:
dus 4 deuren per stel. ze gaan dan 34,75 stel vernieuwen .... in eerste instantie.
De '139' verwijst hier duidelijk naar het aantal stellen. Ofwel zit daar een typfout, ofwel wordt er per stel één welbepaalde deur vervangen. Ze gaan nooit maar voor 1 op vier stellen prijs aanvragen, zeker als de andere offertes voor alle stellen zijn.
10 jaar later blijkt dat Teach2 inderdaad gelijk had. Maar één deur is vervangen (die aan het gehandicaptentoilet).
Wat het nut hiervan is ontgaat mij wel volledig.
Wouterh12
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Re:

Bericht door Wouterh12 »

Shrek schreef:
Teach2 schreef:
dus 4 deuren per stel. ze gaan dan 34,75 stel vernieuwen .... in eerste instantie.
De '139' verwijst hier duidelijk naar het aantal stellen. Ofwel zit daar een typfout, ofwel wordt er per stel één welbepaalde deur vervangen. Ze gaan nooit maar voor 1 op vier stellen prijs aanvragen, zeker als de andere offertes voor alle stellen zijn.
10 jaar later blijkt dat Teach2 inderdaad gelijk had. Maar één deur is vervangen (die aan het gehandicaptentoilet).
Wat het nut hiervan is ontgaat mij wel volledig.
Die ene deur is nu een half-automatische (knopbediening), wat voor mensen in een rolstoel allicht wel makkelijker zal zijn.
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo,

Hier is een nieuwe lijst..

Gr
M

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> ??
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> ??
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16

Ook al in CW Mechelen
75. 384 sinds 06/10/15
76. 358 sinds 23/10/15
77. 438 sinds 22/11/15
78. 377 sinds 08/12/15
79. 418 sinds 04/01/16
80. 369 sinds 22/01/16
81. 351 sinds 25/02/16
82. 353 sinds 14/03/16
83. 314 sinds 15/03/16
84. 437 sinds 04/04/16
85. 325 sinds 22/04/16
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Vanmorgen om 09:15 zag ik stel 310 staan te Deinze, stevig voorzien van alternatieve bekleuring.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo

Enkele modernisering breaks... met hun datum

360 ==> 23-12-15
376 ==> 17-02-16
358 ==> 14-06-16
438 ==> 27-06-16
377 ==> 04-08-16
418 ==> 23-08-16

Gr
M
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

351 => 07-11-16
6601

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 6601 »

Volgens de NMBS, zijn er ondertussen 89 van 139 treinstellen gemoderniseerd.

Groetjes,
Roel
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

6601 schreef:Volgens de NMBS, zijn er ondertussen 89 van 139 treinstellen gemoderniseerd.

Groetjes,
Roel
Daar geloof ik niet veel van. 351 is van begin november gerenoveerd, en dat was normaal (volgens overzicht van Marcad) de 81e. Dan zouden er de afgelopen twee maandan nog 8 gerenoveerd moeten zijn, dat vind ik bijzonder moeilijk om te geloven.
koperkuiser

Re: Modernisering Breaks

Bericht door koperkuiser »

Please please please, vertel het verder : gemoderniseerde breaks hebben brandende einseinen nodig (alle 2) aan staart om lamp deuren te krijgen aan kop.

Ik ben al veel te dikwijls machinisten en zelfs instructeurs tegen gekomen die het niet weten. Is nochtans al een jaar of 2 in gebruik.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo »

Is dat een geheugensteuntje om niet te vergeten ze te ontsteken ? Of een Lampencontrole ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eimai »

koperkuiser schreef:Ik ben al veel te dikwijls machinisten en zelfs instructeurs tegen gekomen die het niet weten. Is nochtans al een jaar of 2 in gebruik.
Van mij mogen ze dat direct terug afvoeren, waarom is dat ook ingevoerd? In bundels rijden we met witte lichten vooraan én achteraan om te rangeren, dan moeten we ook controle hebben op de deuren bij het rijden en die hebben we niet dus gaat iedereen rond zijn trein om de deuren na te zien. En bij het klaarmaken testen we ook die lamp terwijl de eindseinen vaak nog niet branden. En omdat het dan maar een paar stellen zijn wordt die link niet direct gemaakt. Als al het materieel anders is kunnen we ook niet allemaal meer volgen. En als het dan toch eens gebeurt dat een reizigerstrein vertrekt en geen lamp deuren heeft gaat ook de link naar de einseinen niet gelegd worden en is de kans groot dat die zonder lamp deuren de rit vervolgt om in een later station misschien tegengehouden te worden.

Wat gebeurt er trouwens als een eindsein defect is? Geen lamp deuren?
koperkuiser

Re: Modernisering Breaks

Bericht door koperkuiser »

Een gevolg van die wijziging is dat de zekeringen ,1d57 en 2d57 (rechter koplichten en eindseinen) zomaar zonder rede afvallen. Met als gevolg , geen lamp deuren
Is inderdaad een domme wijziging , maar nog veel dommer is dat ze slecht verspreid geraakt.
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Locomotief 5175 »

437==> 19/12/2016 gezien te Kortrijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie