Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1434
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06
Locatie: Boom , België

Re: Modernisering Breaks

Bericht door msts.be » 21 jan 2017, 14:51

Teach2 schreef:
6601 schreef:Volgens de NMBS, zijn er ondertussen 89 van 139 treinstellen gemoderniseerd.

Groetjes,
Roel
Daar geloof ik niet veel van. 351 is van begin november gerenoveerd, en dat was normaal (volgens overzicht van Marcad) de 81e. Dan zouden er de afgelopen twee maandan nog 8 gerenoveerd moeten zijn, dat vind ik bijzonder moeilijk om te geloven.
Locomotief 5175 schreef:437==> 19/12/2016 gezien te Kortrijk.
437 was nr.84 in de lijst, en ondertussen zijn er weer een aantal andere nieuwe binnen, dus ik denk dat de NMBS ook diegene telt die al wel in de CW staan maar nog niet begonnen of afgewerkt zijn..

Dat gezegd zijnde, blijf ik erbij dat zulke renovatieprojecten (Breaks, sprinters) dé redding voor Bombardier Brugge hadden kunnen zijn. De CW zou dan terug meer tijd in preventief onderhoud en ETCS-inbouw kunnen steken.
Afbeelding


dentheo
Berichten: 7849
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo » 21 jan 2017, 17:34

idd en ook de reizigers hadden er baat bij gehad, die tellen nu blijkbaar niet mee.
Theo
Groeten vanop de Heide

Eric0641
Berichten: 301
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 22 jan 2017, 15:04

Voor degene die denken dat alle 300derden gemoderniseerd zijn. Nope, heb nu de 373 van Maastricht naar Luik.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

trainlovertje
Berichten: 1121
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door trainlovertje » 22 jan 2017, 16:05

Eric0641 schreef:Voor degene die denken dat alle 300derden gemoderniseerd zijn. Nope, heb nu de 373 van Maastricht naar Luik.
Nog lang niet alle 3xx zijn gemoderniseerd: vanaf nummer 366 tot en met nummer 399 zijn er volgens mijn eigen lijstje (dat ik aanvul met o.a. gegevens uit dit topic) nog maar 8 gemoderniseerd.

Ralph
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 18:48
Locatie: Roosendaal (NL)
Contacteer:

Re: RE: Re: Modernisering Breaks

Bericht door Ralph » 05 feb 2017, 12:52

Eric0641 schreef:Voor degene die denken dat alle 300derden gemoderniseerd zijn. Nope, heb nu de 373 van Maastricht naar Luik.
Alleen ongemoderniseerd materieel mag naar Maastricht. Gemoderniseerd materieel is nog niet gehomologiseerd.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.

Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door tiretrainz » 05 feb 2017, 20:24

hier in kortrijk zie ik zelden een 3xx gemoderniseerd

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 4327
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 » 06 feb 2017, 09:18

tiretrainz schreef:hier in kortrijk zie ik zelden een 3xx gemoderniseerd

Kijk je dan wel goed? De IC's van Kortrijk naar Sint-Niklaas (32xx) bestaan bijna uitsluitend nog uit gemoderniseerde stellen.
Met vriendelijke groet

overweg13

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4388
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve » 06 feb 2017, 09:28

Althans die ritten die niet uit M6-stammen bestaan natuurlijk (ongeveer de helft). Overigens zijn de niet-gemoderniseerde MS80's in mijn beleving nog steeds verre van zeldzaam op de 33xx, ik zou zelfs durven stellen dat ze tot een derde van het totaal uitmaken.

In Kortrijk kun je ze ook nog tegenkomen op sommige ritten van de Oostende - luchthaven.

Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 4327
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 » 06 feb 2017, 12:12

Steve schreef:Althans die ritten die niet uit M6-stammen bestaan natuurlijk (ongeveer de helft).
Inderdaad. Zo bedoelde ik het ook.
Met vriendelijke groet

overweg13

Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door tiretrainz » 15 feb 2017, 14:26

overweg13 schreef:
tiretrainz schreef:hier in kortrijk zie ik zelden een 3xx gemoderniseerd

Kijk je dan wel goed? De IC's van Kortrijk naar Sint-Niklaas (32xx) bestaan bijna uitsluitend nog uit gemoderniseerde stellen.
Het kan misschien zijn doordat ik maar van 16 uur tot 17u30 er ben

Marcad
Berichten: 478
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad » 04 apr 2017, 14:44

Hallo,

Hier is een update...

Gr
M

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16

82. 351 ==> 07-11-16 (info Teach2)
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17


Groen = nieuwe data

rvdborgt
Berichten: 3363
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door rvdborgt » 04 apr 2017, 21:59

Marcad schreef:Hallo,

Hier is een update...

01. 308 ==> 03-11-09
[...]
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16

82. 351 ==> 07-11-16 (info Teach2)
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
Er zijn 139 breaks dus in dit tempo nog 3 jaar. Het hele programma zal dan meer dan 10 jaar hebben geduurd...

Groetjes,
Rian

jan_olieslagers
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Modernisering Breaks

Bericht door jan_olieslagers » 10 apr 2017, 17:35

Tegenwoordig pendel ik naar Schuman met de S9 van in Kortenberg, die wordt met breaks bediend. Vandaag voor de eerste keer een niet-gemoderniseerde: 382. Dat donkerblauwe similileer van de banken had wel iets, vond ik eigenlijk; maar langs buiten zag het stel er wel lamentabel uit.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

Locomotief 5175
Berichten: 327
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Locomotief 5175 » 14 apr 2017, 16:42

424 ==> 30-03-2017. gezien in Kortrijk vandaag.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

IGBT-6000
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 sep 2015, 10:03

Re: Modernisering Breaks

Bericht door IGBT-6000 » 15 apr 2017, 12:43

Er zijn 139 breaks dus in dit tempo nog 3 jaar. Het hele programma zal dan meer dan 10 jaar hebben geduurd...
.
Waarschijnlijk kunnen onderdelen die bij het begin van het programma gebruikt werden, niet meer geleverd worden. ( of toch nog, maar aan welke prijs?)
10 jaar = 120 maanden; 139 breaks = 417 bakken ; gemiddeld 3.5 bak per maand .
Benchmark met NS in Haarlem:
renovatie IC materieel naar ICm : 461 bakken op 6 jaar of 72 maanden : 6.5 bak per maand ( met oa WiFi, Reisinfosysteem, camera's)
Of nog :
20 stellen tegelijkertijd geimmobiliseerd voor renovatie , dit is gelijk aan 14% van de vloot.

En nu wordt de renovatie van een gedeelte van de "varkensneuzen" opgestart...

Plaats reactie