Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door GregTrainz » 24 sep 2018, 07:45

389 ook, 24-08-2018


Marcad
Berichten: 462
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad » 24 sep 2018, 11:40

Bedankt GregTrainz voor de 389.

De 395, 405, 414 zijn ook weer in dienst.
Kan iemand de moderniseringsdatums geven/spotten voor deze drie ?

Gr
M

FLV-FGSP
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Modernisering Breaks

Bericht door FLV-FGSP » 16 okt 2018, 10:38

Inmiddels zijn er nog maar zo weinig niet-gemoderniseerde Breaks, dat de dienst Hasselt - Luik - Maastricht op N67 wellicht geknipt moet worden. In het weekend zou er nog geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4168
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve » 16 okt 2018, 12:51

En dat kon echt niet geanticipeerd worden? Waar zit de procedure om de gerenoveerde MS80 toegang te geven tot Maastricht? En waarom bijvoorbeeld geen klassiekjes inzetten?

dentheo
Berichten: 7760
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo » 16 okt 2018, 12:52

Ze kunnen altijd in Essen gaan kijken hoe pendelen ook gaat ... :)
Theo
Groeten vanop de Heide

giuseppe
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Maastricht

Re: Modernisering Breaks

Bericht door giuseppe » 16 okt 2018, 18:13

FLV-FGSP schreef:
16 okt 2018, 10:38
Inmiddels zijn er nog maar zo weinig niet-gemoderniseerde Breaks, dat de dienst Hasselt - Luik - Maastricht op N67 wellicht geknipt moet worden. In het weekend zou er nog geen probleem zijn.
Hmm dan zouden de flirts toch nog eens vanaf december te zien kunnen zijn.

FLV-FGSP
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Modernisering Breaks

Bericht door FLV-FGSP » 16 okt 2018, 20:27

De toelating van de Flirts geraakt dit jaar niet meer rond.

traxie
Berichten: 226
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38

Re: Modernisering Breaks

Bericht door traxie » 16 okt 2018, 20:47

Hoe is in elk geval een voorbeeld van hoe het niet moet. In antwerpen centraal wijst niets er op dat er een pendel klaar staat naar Roosendaal.
dentheo schreef:Ze kunnen altijd in Essen gaan kijken hoe pendelen ook gaat ... :)

dentheo
Berichten: 7760
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo » 16 okt 2018, 23:59

Verbaast mij niet.
Toen ik ging kijken waren de gele vertrekstaten ook niet aangepast zodat zelfs de reizigers van Essen van niets wisten.
Ook enkele extra omroepberichten dat ging blijkbaar niet.
Was toen wel warm , dus om de x minuten kwam er wel een verrassend bericht om extra te drinken ofzo...
NMBS Communicatie blijft moeilijk, moeten omroepberichten op het allerhoogste niveau goedgekeurd worden in vijfvoud ? :(
Theo
Groeten vanop de Heide

Marcad
Berichten: 462
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad » 23 okt 2018, 12:21

Tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09 ==> 10-01-17
02. 380 ==> 06-05-10 ==> 14-06-17
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11 ==> 29-11-17
06. 383 ==> 16-06-11 ==> 22-01-18
07. 311 ==> 04-08-11 ==> 10-04-18
08. 429 ==> 08-11-11 ==> 26-06-18
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
RI. 383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18
107. 413 ==> 16-02-18
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18 (info Teach2)
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18
115. 371 ==> 21-08-18
116. 389 ==> 24-08-18
117. 395 ==> 06-09-18
118. 414 ==> 07-09-18


Groen = nieuwe data in dit lijst


Nu in CW Mechelen

119. 422 sinds 12/03/18
120. 388 sinds 28/03/18
121. 373 sinds 17/04/18
122. 403 sinds 04/05/18
123. 397 sinds 24/05/18
124. 402 sinds 12/06/18
125. 400 sinds 10/07/18
126. 421 sinds 01/08/18
127. 409 sinds 28/08/18
128. 398 sinds 19/09/10
129. 417 sinds 03/10/18

Nog 10 : 302 374 382 387 394 404 411 415 416 420


maar ook
378 sinds 30/08/16 (ETCS)
326 sinds 14/03/17 (ongeval Leuven)
391 sinds 31/07/17 (ETCS)
357 sinds 26/10/17 (ongeval Antwerpen)
308 sinds 22/02/18 (ongeval)

Cherrytrain
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain » 28 okt 2018, 17:21

Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
simpel en meedogenloos :!:

rvdborgt
Berichten: 3105
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door rvdborgt » 28 okt 2018, 20:48

Cherrytrain schreef:
28 okt 2018, 17:21
Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
De gemoderniseerde breaks hebben nog geen toelating voor Nederland. Ik heb ook geen idee of de procedure daarvoor al gestart is en zo ja, hoe ver die is gevorderd. Je zou echter denken dat dat na ca. 9 jaar wel een keer geregeld had kunnen zijn.

Groetjes,
Rian

Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Zorba » 29 okt 2018, 09:25

Cherrytrain schreef:
28 okt 2018, 17:21
Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
Klopt, heb deze vorig weekend nog genomen. Was alweer even geleden want in West-Vlaanderen rijden de gemoderniseerde al heel lang rond.

Gebruikersavatar
Klassiekje
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Klassiekje » 29 okt 2018, 12:16

rvdborgt schreef:
28 okt 2018, 20:48
Cherrytrain schreef:
28 okt 2018, 17:21
Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
De gemoderniseerde breaks hebben nog geen toelating voor Nederland. Ik heb ook geen idee of de procedure daarvoor al gestart is en zo ja, hoe ver die is gevorderd. Je zou echter denken dat dat na ca. 9 jaar wel een keer geregeld had kunnen zijn.

Groetjes,
Rian
Moeten die dan ook niet eerst de derde koplamp krijgen?
AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding

Marcad
Berichten: 462
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad » 31 okt 2018, 10:41

Cherrytrain schreef:
28 okt 2018, 17:21
Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
Hallo

Dit morgen, ik heb 4 van deze 10 breaks gezien in Leuven.
420 was op een trein Leuven-St Niklaas
De 3 andere 382,404,415 op verschillende IC treinen Luik-Quiévrain.

Hoeveel hebben ze dagelijks nodig voor de diensten naar Maastricht ?

Gr
M

Plaats reactie