Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Eric0641
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 » 08 aug 2019, 19:09

Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?
[AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 4098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 » 08 aug 2019, 19:30

CursorX schreef:
08 aug 2019, 19:07
Ondertussen zijn er blijkbaar meer en meer problemen met de toiletten van de breaks en rijden er heel wat rond waarvan slechts 1 of soms zelfs geen toilet beschikbaar is...
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik vind dat de toiletten van die vernieuwde breaks altijd al gestonken hebben, zeker op het platform.
Met vriendelijke groet

overweg13

Eimai
Berichten: 696
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eimai » 08 aug 2019, 21:50

CursorX schreef:
08 aug 2019, 19:07
Ondertussen zijn er blijkbaar meer en meer problemen met de toiletten van de breaks en rijden er heel wat rond waarvan slechts 1 of soms zelfs geen toilet beschikbaar is...
Heb iets gehoord dat er risico op electrocutie is in die twee kleine toiletten van breaks en dat die daardoor dicht zijn, waarschijnlijk moeten ze die nu allemaal één voor één nakijken voor ze terug open kunnen.

Cherrytrain
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain » 08 aug 2019, 22:01

Eric0641 schreef:
08 aug 2019, 19:09
Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?
Het is mij ook opgevallen. Het is echter per dag verschillend. Soms alleen maar Klassiekjes, dan weer één Klassiekje en één Break. Gisteren reed de 325 in ieder geval wel weer op het traject. Geen idee waarom NMBS zo afwisselt. De afgelopen week zijn de vertragingen ook weer behoorlijk; 25 minuten te laat uit Luik wegrijden is geen uitzondering. Eerder was de stiptheid juist weer beter door de tijdelijke knip te Luik i.v.m. de werkzaamheden bij Herstal.
simpel en meedogenloos :!:

CursorX
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Modernisering Breaks

Bericht door CursorX » 08 aug 2019, 22:37

Cherrytrain schreef:
08 aug 2019, 22:01
Eric0641 schreef:
08 aug 2019, 19:09
Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?
Het is mij ook opgevallen. Het is echter per dag verschillend. Soms alleen maar Klassiekjes, dan weer één Klassiekje en één Break. Gisteren reed de 325 in ieder geval wel weer op het traject. Geen idee waarom NMBS zo afwisselt. De afgelopen week zijn de vertragingen ook weer behoorlijk; 25 minuten te laat uit Luik wegrijden is geen uitzondering. Eerder was de stiptheid juist weer beter door de tijdelijke knip te Luik i.v.m. de werkzaamheden bij Herstal.
Een gokje: misschien omdat er dikwijls breaks uit dienst worden genomen om etcs in te bouwen?

Cherrytrain
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain » 08 aug 2019, 22:46

Tja, dat zou kunnen als de treinnummers (bijvoorbeeld 325 en 304) langere tijd niet reden. Dat is nu niet het geval. Het lijkt me stug dat ECTS binnen heel korte tijd kan worden ingebouwd. Als dat wel zo was dan zou Arriva die turboprocedure graag afkijken bij NMBS :lol: Sowieso vind ik dat men snel ETCS moet inbouwen op materieel op dit traject. Dan geeft NMBS het goede voorbeeld. :mrgreen:
simpel en meedogenloos :!:

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9466
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek » 09 aug 2019, 00:23

Cherrytrain schreef:
08 aug 2019, 22:46
Tja, dat zou kunnen als de treinnummers (bijvoorbeeld 325 en 304) langere tijd niet reden. Dat is nu niet het geval. Het lijkt me stug dat ECTS binnen heel korte tijd kan worden ingebouwd. Als dat wel zo was dan zou Arriva die turboprocedure graag afkijken bij NMBS :lol: Sowieso vind ik dat men snel ETCS moet inbouwen op materieel op dit traject. Dan geeft NMBS het goede voorbeeld. :mrgreen:
Er rijden al heel wat breaks met ETCS rond hoor.
Maar echt snel ging dat nu ook weer niet: de studie voor die installatie loopt al zeker 2 jaar.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20611
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven » 09 aug 2019, 10:41

Niet vergeten dat alle gemoderniseerd breaks bepaalde kabels reeds vooraf meegekregen hebben, dat haast alle breaks al een aangepast stuurtafel kregen bij de modernisering. Het is dus niet dat ze vanaf 0 beginnen als ze ETCS beginnen te plaatsen.

HVHTB
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HVHTB » 09 aug 2019, 13:43

Daarnet zat ik op de spik-en-span 415, de revisiedatum ben ik echter vergeten na te kijken...

rvdborgt
Berichten: 3146
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door rvdborgt » 09 aug 2019, 21:14

Marcad schreef:
08 aug 2019, 15:43
Nog in CW Mechelen
131. 415 sinds 08/11/18
132. 382 sinds 26/11/18
133. 416 sinds 11/12/18
134. 420 sinds 21/01/19
135. 387 sinds 07/02/19
136. 302 sinds 25/02/19
137. 411 sinds 13/03/19
138. 374 sinds 29/03/19
139. 404 sinds 23/04/19
Zouden die nog klaar zijn voordat het eerste stel wordt afgevoerd?

Groetjes,
Rian

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20611
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven » 09 aug 2019, 23:34

Ik hoop dat je geen ongevallen meetelt want ze zijn niet meer voltallig.

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1900
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak » 10 aug 2019, 20:13

Steven schreef:
09 aug 2019, 23:34
Ik hoop dat je geen ongevallen meetelt want ze zijn niet meer voltallig.
Volgens BFOTO is alleen 321 definitief buiten dienst.
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)

Teach2
Berichten: 398
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 » 22 sep 2019, 18:19

416 vandaag gezien: RG 29/08/2019.

Yassine_TB
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Yassine_TB » 22 sep 2019, 20:42

Iemand een idee hoeveel breaks er nu rondrijden met ETCS?

(had ook ergens gelezen dat het ook al wordt ingebouwd op de MR96's, hoe loopt het daarmee?)

Jan-Mark
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Jan-Mark » 14 okt 2019, 08:30

420 (met ETCS) zojuist gezien te FN (reed op kop als IC vanuit De Panne en is in FN achtergelaten), heeft als revisiedatum 20/9.

Plaats reactie