Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Aja, AM 86 mag maar max 120 :D
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

hij kan wel sneller hoor, we hebben in FBMZ ooit een leerling gehad die er vlotjes over de 130 meeging, tot razernij van zijn monitor :twisted:
ronny
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

bartolomew schreef:
Moi schreef:
bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.
vanmorgen ook weer inderdaad. Deze treinen zorgen 's morgens echter wel voor een gigantisch capaciteitstekort door het overaanbod eersteklasseplaatsen. Woensdag was er inderdaad een verminderde samenstelling breaks (2 ipv 4) en de laatste twee dagen rijden er dus deense neuzen over dit traject.
Tijdens de spits is 3 breaks het maximum dat ingezet wordt op deze relatie. Dit maakt dat deze verbinding heel geschikt is om te worden vervangen door AM 96.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Om dit topic terug op te rapen!

Ik zie terug een paar openbare aanbestedingen staan!
http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... php?lang=N

Levering van volledige vensterramen (kader + glas) in het kader van de renovatie van de 139 motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK)

Studie en levering van relaisborden met hermetische relais voor de tractiesturing en controle-uitrusting van de 139 motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK)

Levering van 139 kopwanddeuren voor de intercirculatie tussen rijtuigen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK)

Vooral dat laatste is een verrassing!

Iemand een idee wat er zal gebeuren?
En blijkbaar zal het relatief snel gaan...
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Levering van 139 kopwanddeuren voor de intercirculatie tussen rijtuigen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK)
Vergeef mij deze lekenvraag, maar wat moet ik me voorstellen bij 'kopwanddeuren'? En wat impliceert dit, aangezien dit kennelijk een verrassing is?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Volgens mij zijn dit gewoon de "buiten"-deuren tussen de rijtuigen zelf (de dubbele dus). Waarvoor die vervangen dienen te worden is nog maar de vraag...
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

kopwanddeuren voor de intercirculatie tussen rijtuigen..
Lijkt er volgens mij op dat ze ook toegang willen tussen de verschillende stellen (iets zoals AM96).. :?
Wover

Bericht door Wover »

Beesty schreef:kopwanddeuren voor de intercirculatie tussen rijtuigen..
Lijkt er volgens mij op dat ze ook toegang willen tussen de verschillende stellen (iets zoals AM96).. :?
Haha, dat zou het zijn, breaks met AM96 neus ofzo :P
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

kopwanddeuren voor de intercirculatie tussen rijtuigen..
Lijkt er volgens mij op dat ze ook toegang willen tussen de verschillende stellen (iets zoals AM96)..
Ze schatten de kostprijs voor dat hele contract op 400.000 tot 600.000 Euro. Voor die prijs rust je geen 139 stellen uit met een doorloopkop. Het zullen inderdaad de deuren tussen de rijtuigen wel zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in sommige breaks gaan de deuren tussen de rijtuigen inderdaad niet echt goed. maar als ze er maar 139 van gaan kopen worden maar in 1/4 van de breaks de deuren vervangen?
Taurus

Bericht door Taurus »

Bij ons hebben ze de doorloopkoppen juist afgeschaft :P
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

maar als ze er maar 139 van gaan kopen worden maar in 1/4 van de breaks de deuren vervangen?
Wie zegt dat ze er maar 139 van gaan kopen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zijn gewoon de deuren op eind van ieder rijtuig, tussenrijtuig zijn er dat 2 en de andere hebben er maar 1 per rijtuige, de stuurposten blijven zoals ze zijn hoor gasten, jullie fantasie slaat gewoon wat tilt verder
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

dus 4 deuren per stel. ze gaan dan 34,75 stel vernieuwen .... in eerste instantie. :?
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

dus 4 deuren per stel. ze gaan dan 34,75 stel vernieuwen .... in eerste instantie.
De '139' verwijst hier duidelijk naar het aantal stellen. Ofwel zit daar een typfout, ofwel wordt er per stel één welbepaalde deur vervangen. Ze gaan nooit maar voor 1 op vier stellen prijs aanvragen, zeker als de andere offertes voor alle stellen zijn.
Plaats reactie