Modernisering Breaks
de renovatie betreft vooral de kleurstelling, interieur, displays (dacht ik) eventueel gesloten wc's, tot op heden hebben ze de laatste 20 jaar geen stellen gemoderniseerd waarbij ze draaistellen aangepast hebben of nieuwe geplaatst zouden hebben, als je daar aan zou beginnen kan je ze beter afvoeren (en zover zijn we nog niet), wegens te hoge renovatiekost
dat doen ze toch ook bij de klassiekskes? dus waarom dan ni bij de breaksSteven schreef:de motoren zijn perfect voorzien voor 3 bakken te slepen, in tweeledige uitvoering hadden eigen een 'teveel' aan vermogen voor hun gewicht, een soort reserve om het zo te zeggen, btw shrek, een revisie van een motor alleen volstaat niet, de lagers waarin de assen rollen moet dan ook een revisie krijgen he ander doe je maar half werk
Steven,Steven schreef:de motoren zijn perfect voorzien voor 3 bakken te slepen, in tweeledige uitvoering hadden eigen een 'teveel' aan vermogen voor hun gewicht, een soort reserve om het zo te zeggen, btw shrek, een revisie van een motor alleen volstaat niet, de lagers waarin de assen rollen moet dan ook een revisie krijgen he ander doe je maar half werk
in de tijd dat de breaks een middenrijtuig kregen werden zij uitsluitend als IC trein gebruikt, en voor een IC trein die dan meestal met meerdere stellen gereden werd was dit vermogen meer dan voldoende.
Vandaag echter worden deze stellen voornamelijk als IR,P & L trein gebruikt; waarbij er enerzijds een veel hogere stop-frequentie is en anderzijds rijden er veel motorstellen stellen single rond, zodat dit extra vermogen wel nuttig zou zijn.
Bijkomend probleem van de drie-ledige breaks: verhoudingsgewijs is er zeer weinig eerste klasse, wat bij gebruik op treinen richting Brussel problematisch is.
de L treinen en P treinen die ik met breaks doe zijn tot nu toe perfect te doen volgens hun uurregeling, bij het opstellen van die grafieken moeten ze gewoon tijdig rekening houden met het materieel da men zal gebruiken voor deze treinen, een 13+i11(of m6) heeft ook een totaal andere versnelling dan ms96, als je bijvoorbeeld vergelijkt op de verbinding naar lux
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Als de breaks toch enkel stoptreinen doen, is een mogelijkheid (maar praktisch niet echt realiseerbaar) de overbrengingsverhouding veranderen.
(zoals sprinters <=> gewone AM)
De snelheid kan beperkt worden tot 140 km/u, (wat meer dan voldoende is voor stoptrein-dienst) maar de trekkracht verhoogt aanzienlijk.
(zoals sprinters <=> gewone AM)
De snelheid kan beperkt worden tot 140 km/u, (wat meer dan voldoende is voor stoptrein-dienst) maar de trekkracht verhoogt aanzienlijk.
probleem is dat de breaks heden zowat allerlei taken vervullen,
ic brussel dinant
ic luik quievriain
ir landen de panne
ir brussel turnhout
stoptrein geraardsbergen antwerpen
stoptrein antwerpen leuven
om de voornaamste en langste trajecten al te vernoemen (er zijn er nog dat weet ik)
om dan de ideale verhouding in de tandwielen te regel is niet eenvoudig
ic brussel dinant
ic luik quievriain
ir landen de panne
ir brussel turnhout
stoptrein geraardsbergen antwerpen
stoptrein antwerpen leuven
om de voornaamste en langste trajecten al te vernoemen (er zijn er nog dat weet ik)
om dan de ideale verhouding in de tandwielen te regel is niet eenvoudig
En de Antwerpen-Luik en EXT treinen in het weekend als de benelux niet in Antwerpen C komt.Steven schreef:probleem is dat de breaks heden zowat allerlei taken vervullen,
ic brussel dinant
ic luik quievriain
ir landen de panne
ir brussel turnhout
stoptrein geraardsbergen antwerpen
stoptrein antwerpen leuven
om de voornaamste en langste trajecten al te vernoemen (er zijn er nog dat weet ik)
om dan de ideale verhouding in de tandwielen te regel is niet eenvoudig
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Omzetten van 160 -> 140 ?Steven schreef:probleem is dat de breaks heden zowat allerlei taken vervullen,
ic brussel dinant
ic luik quievriain
ir landen de panne
ir brussel turnhout
stoptrein geraardsbergen antwerpen
stoptrein antwerpen leuven
om de voornaamste en langste trajecten al te vernoemen (er zijn er nog dat weet ik)
om dan de ideale verhouding in de tandwielen te regel is niet eenvoudig
Op welke van de voornoemde trajekten mag er 160 km/u worden gereden, en over welke afstand?
Leuven <-> Brussel
een paar km op de lijn 25 en wat nog?
Eigenlijk is een sprinter een aangepast klasiekske (zelfde motoren al AM 66 en verder) met een andere tandwieloverbrenging dus van 140 -> 120 wat meer aanzetkracht geeft.
Voor de ir landen-de panne is het 160km/u tussen Brussel en Gent.e49memling schreef:probleem is dat de breaks heden zowat allerlei taken vervullen,
ic brussel dinant
ic luik quievriain
ir landen de panne
ir brussel turnhout
stoptrein geraardsbergen antwerpen
stoptrein antwerpen leuven
om de voornaamste en langste trajecten al te vernoemen (er zijn er nog dat weet ik)
om dan de ideale verhouding in de tandwielen te regel is niet eenvoudig