Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
joel

Bericht door joel »

adminn schreef:vakentjes zien er behoorlijk proper uit de laatste tijd...
ik den dat die, en ook de duikbrillen, er wel lelijk gaan uitzien in een witte livrei :?
mrja tegen dat alles bijna gemoderniseerd is zullen ze wel weer opnieuw beginnen met andere kleurtjes...
zwart/geel lijkt me wel leuk :)
Kan nog leuk worden :P Zeker de Am86!De varkentjes,mogenz e binnen ook wel eens voorzien van luchtverfrissing.Ik heb al een paar keer in eerste klas gezeten in die dingen , en het ruikt daar echt muf. :)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

adminn schreef:vakentjes zien er behoorlijk proper uit de laatste tijd...
801-823-835-840 zijn dit jaar volledig opgeknapt.
Er ligt een nieuwe vloerbekleding in, het merendeel van de zetels zijn overtrokken, de stuurposten zijn opgeknapt, ze zijn volledig herspoten, (823 heeft al opnieuw graffiti).
Eind dit jaar, begin volgend jaar beginnen ze aan de volledige modernisering. Nieuwe buitenkleur, volledig nieuw interieur, vacuüm toiletten, en hopelijk airco (ze zijn namelijk bloedheet in de zomer).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Bart schreef:Eind dit jaar, begin volgend jaar beginnen ze aan de volledige modernisering. Nieuwe buitenkleur, volledig nieuw interieur, vacuüm toiletten, en hopelijk airco (ze zijn namelijk bloedheet in de zomer).
zijn alle klassiekjes daartegen dan klaar? :P
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Shrek schreef:
Shrek schreef:)
zijn alle klassiekjes daartegen dan klaar? :P
Dat denk ik niet.
Maar tegen dat de nieuwe lijn opent, zouden er toch al enkele 800'en klaar moeten zijn, want zoals ze nu rondrijden mogen ze er niet komen.
Er ander materiaal op zetten, zou een mogelijkheid zijn, maar dat zou enorm veel geld kosten in materiaal opleiding.
Want depot's zoals Essen & Sint-Niklaas, en een reeks in Antwerpen kennen het modern materiaal niet dat voorzien is van afgesloten toiletten.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Bart schreef:Maar tegen dat de nieuwe lijn opent, zouden er toch al enkele 800'en klaar moeten zijn, want zoals ze nu rondrijden mogen ze er niet komen.
Wat is het probleem dan? De Benelux gaat vanaf juni door de tunnel, maar heeft echt geen gesloten toiletten...

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

rvdborgt schreef:Wat is het probleem dan? De Benelux gaat vanaf juni door de tunnel, maar heeft echt geen gesloten toiletten...
Oooooo jawel hoor , de ICRm's hebben toch afgesloten toiletten , en ik denk dat we nu toch mogen gaan aannemen dat bijna alle rijtuigen (zowel puur Benelux-rijtuigen als blauwe ICR-Buurland rijtuigen) gerenoveerd zijn en gesloten toiletten hebben hé ....

Die rijtuigen gaan namelijk op de HSL rijden met de tijdelijke shuttletreinen hé , en omdat het Nederlandse deel voor 85% is uitgevoerd met een betonnen ondergrond , waar sowiso niets geloosd mag op worden , dan kan je al wel snel afleiden dat ze dan ook allemaal met een gesloten toilet uitgerust zijn hé..
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Kan nog leuk worden :P Zeker de Am86!De varkentjes,mogenz e binnen ook wel eens voorzien van luchtverfrissing.Ik heb al een paar keer in eerste klas gezeten in die dingen , en het ruikt daar echt muf. :)
Ik zie nen duikbril liefst in zijn oorspronkelijke kleur, de nieuwe look pas niet zo goed bij het model van de duikbril.
Vooral de stijlvolle schrijfwijze van het cijfer 2 in de duikbril vind ik mooi is anders dan bij de klassiekjes en breaks, de 2 is er mooier afgerond.
Bij de laaste herschilderde versies van de klassiekjes (in het bordeaux) en de duikbril is het ook minder vooral het ontbrekenvan de witte achtergrond en het sigaretje trekt op niet veel! :( Een aantal weken geleden stond er nog zo een stel in Zottegem, trekt op niets vind ik. :(



Iemand suggesties voor de huisstijl van de N.M.B.S. na de witte livreikleur? :D
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Terug in't groen?! :D
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

SIMPY.be schreef:Terug in't groen?! :D
Waarom geen roze?
Dan is Nick ook tevreden :lol:
(Niets persoonlijks hoor, maar wou het kwijt :P)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Misscchien grijs-oranje, met een roze afwerking, dan zijn de hippies ook content :) Manmanman, ik vrees dat dan mijn treinhobby zou ten einde gaan :s
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:Terug in't groen?! :D
noch breaks, noch varkensneuzen hebben ooit groen als kleur gehad dus uw zin klopt niet helemaal :-)
260689
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

trainfreak schreef:
SIMPY.be schreef:Terug in't groen?! :D
Waarom geen roze?
Dan is Nick ook tevreden :lol:
(Niets persoonlijks hoor, maar wou het kwijt :P)

ik neem daar aanstoot tegen :lol: :lol:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

SIMPY.be schreef:Dat lood in die ramen is slecht voor GSM ontvangst in de trein, dat vind ik wel goed... Ik ben liever niet gestoord in de trein én ik ben niet echt aan bellers in de trein, vooral een die die gans hun dagbeleving vertellen tot aan de treinbestuurder.
Sorry dat ik het zeg hoor maar dat soort dingen vind ik "nederlanders mentaliteit", dan staat de trein even een paar minuutjes langer stil en dan gaan ze héél luidruchtig bellen en dat moet iedereen maar normaal vinden, ik vind dat dus écht niet kunnen.
Ik heb véle malen met de RER tussen Parijs en Dourdan gereisd en toen heb ik zoiets nog nóóit gezien/gehoord!
Schandalig vind ik dat hier gaan! Sorry voor mijn landgenoten maar ik wilde hierover even mijn mening toelichten.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

of alles in het geel, zoals de NS :roll:
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Er komt als maar meer blauw bij de NS, hé.
Maar bij een eventuele splitsing is het niet onmogelijk dat de Vlaamse Spoorwegen voor geel (en zwart) zouden gaan... Of oranje, of rood, afhankelijk van de politieker die net de plak zwaait :P
Plaats reactie