Inderdaad , Klassiekjes en varkensneuzen hebben een Henricot-koppeling als ik het juist heb , dat is een soort semi-automatische koppeling ..SIMPY.be schreef: Break heeft GF koppeling? Klassiekjes an varkensneuzen niet.
Modernisering Breaks
Dat valt ook wel weer mee hoor. Bij oorspronkelijke aanschaf waren onze VIRM's bedoelt voor de IR-diensten, de diensten waarin ze ook thuishoren. NIET om diensten van 4 uur ( Alkmaar-Maastricht) te gaan rijden, want daar voldoen ze qua comfort gewoon niet aan. Een VIRM is een prima trein om een uurtje of anderhalf in te zitten. Daarna.. GENOEG.Jonathan schreef:Bij de NMBS slagen ze er toch niet zo goed in om te doen met het materieel zoals het gepland was. Bij de de NS gaat dat percies veel beter.
Dan smacht je naar het comfort van een ICRm, rijtuigen die reeks-11 in de Beneluxdienst achter zich aansleept.
Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.Shrek schreef:was er geen sprake van om de ms75 bij de renovatie deze koppeling ook mee te geven?
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Ik wist dat de laatste verbinding een overbrenging van materiaal is, omdat ze 's ochtends MS96 nodig hebben in Hasselt, maar of dit 's morgens ook zo is weet ik niet.bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld heBart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen
Hm, en waarom zou je niet elk uur een 800 van/aan een klassiek stel kunnen (ont)koppelen?Shrek schreef:dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he :wink:Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen :P
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
vanmorgen ook weer inderdaad. Deze treinen zorgen 's morgens echter wel voor een gigantisch capaciteitstekort door het overaanbod eersteklasseplaatsen. Woensdag was er inderdaad een verminderde samenstelling breaks (2 ipv 4) en de laatste twee dagen rijden er dus deense neuzen over dit traject.Moi schreef:Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
dacht ni da de koppeling van een 800 op de juiste hoogte staat daarvoorShrek schreef:dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld heBart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen
ik dacht dat die ook in TS (of hoe heet dat bij motorstellen) konden rijdenBart schreef:Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
Ook elektrisch koppelen is geen probleem...Enkel snelheid berperken tot 120km/h...Bart schreef:Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.