Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Modernisering Breaks

Bericht door wbrm »

Dan was de modernisering van de M5 een verademing in vergelijking met dit gefaal. Is het nu echt teveel om zelfs maar hulp/ondersteuning te vragen van buitenaf zoals bij de M5?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

De sprinter is geen modernisering enkel een grote revisie waarbij men de nieuwe kleuren gebruikt ipv de originele. Ze roepen de sprinters niet speciaal binnen zoals wel met de breaks het geval is.
Marcad
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Trein30 schreef:Gisteren gespot te Hasselt: Break 355 (mod). Revisiedatum onbekend.
Hallo

Revisiedatum van de 355 : 07-07-14

Gr
M
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door msts.be »

Ondertussen heeft men EUR 900k gevonden om het schilderen van de buitendeuren uit te besteden.. :roll:
http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... BDA_nl.pdf

Op hoeveel is het modernisatieprogramma nu begroot ? Ik dacht dat dat ong. EUR 15 miljoen was, maar als het al 900k kost om de buitendeuren te schilderen vraag ik mij af of men nog toekomt met 14,1 miljoen..
pietmol

Re: Modernisering Breaks

Bericht door pietmol »

msts.be schreef:Ondertussen heeft men EUR 900k gevonden om het schilderen van de buitendeuren uit te besteden.. :roll:
http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... BDA_nl.pdf

Op hoeveel is het modernisatieprogramma nu begroot ? Ik dacht dat dat ong. EUR 15 miljoen was, maar als het al 900k kost om de buitendeuren te schilderen vraag ik mij af of men nog toekomt met 14,1 miljoen..

volgens een artikel in HLN zou de voorziene kost voor 139 stellen 216 miljoen euro bedragen...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... eren.dhtml
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nahoj »

Steven schreef:De sprinter is geen modernisering enkel een grote revisie waarbij men de nieuwe kleuren gebruikt ipv de originele. Ze roepen de sprinters niet speciaal binnen zoals wel met de breaks het geval is.
Het binnen roepen van Breaks of Sprinters gebeurt op dezelfde principes.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

nahoj schreef:
Steven schreef:De sprinter is geen modernisering enkel een grote revisie waarbij men de nieuwe kleuren gebruikt ipv de originele. Ze roepen de sprinters niet speciaal binnen zoals wel met de breaks het geval is.
Het binnen roepen van Breaks of Sprinters gebeurt op dezelfde principes.
Bij de sprinters heeft men toch geen afzonderlijke lijn opgestart zoals met de breaks het geval is?
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Modernisering Breaks

Bericht door nahoj »

Steven schreef:
nahoj schreef:
Steven schreef:De sprinter is geen modernisering enkel een grote revisie waarbij men de nieuwe kleuren gebruikt ipv de originele. Ze roepen de sprinters niet speciaal binnen zoals wel met de breaks het geval is.
Het binnen roepen van Breaks of Sprinters gebeurt op dezelfde principes.
Bij de sprinters heeft men toch geen afzonderlijke lijn opgestart zoals met de breaks het geval is?
Er is wel degelijk een afzonderlijke lijn voor de sprinters in opstart.
En dat heeft op zich niks te maken met de principes voor binnen roepen, die gebaseerd zijn op het voorziene onderhoudsplan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Dan heeft er iemand gelogen tegen mij op de cw ;-)
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door thejay »

Vrijdag viel mij iets op aan de 'interne' samenstelling: stel 306 rijdt met de middenbak van de 325, en toevallig daarjuist zag ik stel 309 met de middenbak van de 306 :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

thejay schreef:Vrijdag viel mij iets op aan de 'interne' samenstelling: stel 306 rijdt met de middenbak van de 325, en toevallig daarjuist zag ik stel 309 met de middenbak van de 306 :-)
Maar dat was al voor de modernisering zo hoor.
Het zou zelfs kunnen dat de samenstellingen niet veranderd zijn met het moderniseren :wink:
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vandaag zag ik in Wilsele de pas gemoderniseerde 362 in het gezelschap van de nog te moderniseren 325.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door thejay »

Lukas schreef:Hoi,

Vandaag zag ik in Wilsele de pas gemoderniseerde 362 in het gezelschap van de nog te moderniseren 325.

Lukas
Ik heb foto's van de bakcode, dus als jij de 325 "compleet" hebt gezien, klopt er ergens iets niet.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Dat klopt wel, toen in de jaren 90 de breaks een extra rijtuig gekregen hebben zaten deze rijtuigen niet op de juiste plaats. Bij de modernisering krijgen de breaks allemaal op alle rijtuigen hun lang nummer waarbij de nummers wel bijhorend zijn. Doch zoals je op uw eigen foto's kan zien staat ook de oude nummer nog vermeld die NIET bijhorend is.
je ziet duidelijk het nummer 3252 staan op uw eerste foto, wat dus slaagt op break 325 tweede rijtuig.
Marcad
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo

363 is ook terug uit Mechelen. MOD 09-10-14
Het is de 46de gemoderniseerd.

Gr
M
Plaats reactie