Maar waarom doen ze daar dan zo lastig over? Vind dat zo bizar, ProRail/ILT staan voor de rest bekend als verkondigers van het veiligheidsjihadisme...Shrek schreef:Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Het is een stuk waar geen nederlandse treinen rijden, als er een aanpassingen moeten komen dan moet den haag de beurs trekken, prorail heeft immers geen eigen geld.Davy schreef: ↑10 nov 2018, 19:51Maar waarom doen ze daar dan zo lastig over? Vind dat zo bizar, ProRail/ILT staan voor de rest bekend als verkondigers van het veiligheidsjihadisme...Shrek schreef:Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Weinig politici(en misschien de minister ook wel) zullen weten dat dit stuk onder nederlands beheer is, laat staan dat ze iets weten over beveiliging daarvan
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
Enkele weken geleden communiceerde NMBS via Twitter dat er mogelijk een knip te Visé zou komen op het traject Luik - Maastricht. Deze opgeknipte dienstregeling heeft ook kort in de reisplanner gestaan. Weet iemand waarom er niet geknipt hoeft te worden per 9 december 2018? Zijn de gemoderniseerde Breaks dan toegelaten tot NL? Want ik vermoed dat er ondertussen nog nauwelijks oude Breaks over zijn... Of staan er oude Klassiekjes in de planning voor dit traject?
simpel en meedogenloos
Re: Modernisering Breaks
Ze gaan met klassiekjes rijden. Waarschijnlijk niet meteen maar ik vermoed wel begin volgend jaar.Cherrytrain schreef: ↑08 dec 2018, 16:11 Enkele weken geleden communiceerde NMBS via Twitter dat er mogelijk een knip te Visé zou komen op het traject Luik - Maastricht. Deze opgeknipte dienstregeling heeft ook kort in de reisplanner gestaan. Weet iemand waarom er niet geknipt hoeft te worden per 9 december 2018? Zijn de gemoderniseerde Breaks dan toegelaten tot NL? Want ik vermoed dat er ondertussen nog nauwelijks oude Breaks over zijn... Of staan er oude Klassiekjes in de planning voor dit traject?
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
Er zouden 3 ritten met niet-gemoderniseerde Breaks en 1 met klassiekjes komen. Bestuurders van depot Hasselt krijgen nu opleiding op de klassiekjes.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes. Klopt mijn beeld enigszins? In dat geval is dit op de wat langere termijn toch geen houdbare dienstregeling? Of kan NMBS enkele niet-gemoderniseerde rijtuigen van beide types laten doorrijden totdat -even gechargeerd uitgedrukt- de assen zijn weggeroest?
simpel en meedogenloos
Re: Modernisering Breaks
... met gemoderniseerde klassiekjes. De ongemoderniseerde klassiekjes zijn allemaal buiten dienst. En dit totdat de Arriva-stellen in België zijn toegelaten.Cherrytrain schreef: ↑08 dec 2018, 18:41 Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
@Rian: Dankje voor het snelle antwoord! Zijn die gemoderniseerde Klassiekjes al toegelaten tot NL, of doet de NL-toezichthouder daarbij net 'zo moeilijk' (lees: strikt bureaucratisch-reglementair) als haar Belgische tegenhanger? Ik vrees overigens dat het inbouwen van ERMTS bij Arriva nog jaren zal duren. De directeur van Arriva NL had het namelijk over een tijdsduur van twee jaren om het veiligheidssysteem bij alle 8 treinstellen in te bouwen, nog afgezien van het feit of NMBS tegen die tijd staat te springen om samenwerking op dit traject.
simpel en meedogenloos
Re: Modernisering Breaks
Er zijn zes stellen benodigd voor de dagelijkse dienst, dus dan zijn de genoemde aantallen niet helemaal juist denk ik...
Re: Modernisering Breaks
Eerder tot de gemoderniseerde Breaks zijn toegelaten.rvdborgt schreef: ↑08 dec 2018, 19:07... met gemoderniseerde klassiekjes. De ongemoderniseerde klassiekjes zijn allemaal buiten dienst. En dit totdat de Arriva-stellen in België zijn toegelaten.Cherrytrain schreef: ↑08 dec 2018, 18:41 Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes.
Groetjes,
Rian
@ Jan-Mark, ik had het in de voorwaardelijke wijze geschreven omdat de info van de verdeler tractiematerieel komt. Het kan natuurlijk zijn dat er meer treinen nodig zijn, zoals je stelt.
Re: Modernisering Breaks
Welke van de twee eerder komt... de toelatingsprocedure van de gemoderniseerde Breaks duurt naar het schijnt al drie jaar en ik heb geen idee wat daar het probleem is.Asterix schreef: ↑08 dec 2018, 21:02Eerder tot de gemoderniseerde Breaks zijn toegelaten.rvdborgt schreef: ↑08 dec 2018, 19:07... met gemoderniseerde klassiekjes. De ongemoderniseerde klassiekjes zijn allemaal buiten dienst. En dit totdat de Arriva-stellen in België zijn toegelaten.Cherrytrain schreef: ↑08 dec 2018, 18:41 Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes.
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
Ook wel een beetje denk ik. Alles moet wel kloppen en Veiligheid is Belangrijk enzo. De gemoderniseerde klassiekjes zijn echter al lang toegelaten (die zijn ook al in Maastricht geweest).Cherrytrain schreef: ↑08 dec 2018, 19:20 @Rian: Dankje voor het snelle antwoord! Zijn die gemoderniseerde Klassiekjes al toegelaten tot NL, of doet de NL-toezichthouder daarbij net 'zo moeilijk' (lees: strikt bureaucratisch-reglementair) als haar Belgische tegenhanger?
De NMBS heeft aan het begin van de aanbesteding toegezegd samen te willen werken met de winnaar.Cherrytrain schreef: ↑08 dec 2018, 19:20 Ik vrees overigens dat het inbouwen van ERMTS bij Arriva nog jaren zal duren. De directeur van Arriva NL had het namelijk over een tijdsduur van twee jaren om het veiligheidssysteem bij alle 8 treinstellen in te bouwen, nog afgezien van het feit of NMBS tegen die tijd staat te springen om samenwerking op dit traject.
Verder is mijn conclusie dat aan Belgische overheid sinds kort kennelijk niet meer een tijdelijke uitzondering wil geven voor het grensbaanvak. Arriva heeft nooit de regels willen ontduiken o.i.d. maar was blijkbaar een tijfdelijk uitzondering in het vooruitzicht gesteld (dat behoort tot de mogelijkheden op een grensbaanvak). Ik kan me voorstellen dat ze niet geamuseerd waren toen dat plotseling werd ingetrokken.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
Ten aanzien van de Klassiekjes was ik enigszins verward, omdat ik 'gemoderniseerd' niet associeerde met die Klassiekjes die enkele jaren geleden (en nu ook af en toe) op het traject rijden.
Nu maar hopen voor de reizigers dat de Belgische toezichthouder / politiek nog te vermurwen is en een tijdelijke ontheffing aan Arriva verleent.
Nu maar hopen voor de reizigers dat de Belgische toezichthouder / politiek nog te vermurwen is en een tijdelijke ontheffing aan Arriva verleent.
simpel en meedogenloos