Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door trainlovertje »

403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
nog ene actief in omgeving Luik, zit wel eens vaker op Maastricht - Luik/Hasselt
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Modernisering Breaks

Bericht door The_Knitter »

Eric0641 schreef:
trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
nog ene actief in omgeving Luik, zit wel eens vaker op Maastricht - Luik/Hasselt
407 zojuist bij Eijsden gezien in oud livrei
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo,
Hier een update vanaf januari...

De 380 (MOD op 06-05-10) heeft een tussentijdse herziening (TTH/RI) gekregen en werd opnieuw herschilderd.
Leuk zoals de laatste gemoderniseerd breaks.
Nog niet gezien : 301,304,393 & 406

Er zijn nog 30 'oude' breaks op de sporen.
302 338 366 371 373 374 382 387 388 389
394 395 397 398 400 401 402 403 404 405
407 409 411 414 415 416 417 420 421 422

85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17

9X. 393 ==> ??
9X. 304 ==> ??
9X. 301 ==> ??
00. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
9X. 406 ==> 27-06-17 (info Teach2)
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17


Groen = nieuwe data

In CW Mechelen
99. 396 sinds 08/02/17
100. 367 sinds 24/02/17
101. 370 sinds 16/03/17
102. 303 sinds 30/03/17
103. 408 sinds 20/04/17
104. 423 sinds 08/05/17
105. 410 sinds 23/05/17
106. 413 sinds 14/06/17
107. 330 sinds 04/07/17
109. 390 sinds 31/07/17
109. 372 sinds 25/08/17

Gr
M
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Marcad schreef: 17 sep 2017, 21:51
De 380 (MOD op 06-05-10) heeft een tussentijdse herziening (TTH/RI) gekregen en werd opnieuw herschilderd.
Heb 'm onlangs gezien, inderdaad pas herschilderd. Is het de bedoeling dat andere stellen die rond die tijd gemoderniseerd zijn ook terug herschilderd worden bij een tussentijdse herziening?
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy »

Eric0641 schreef:
trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
nog ene actief in omgeving Luik, zit wel eens vaker op Maastricht - Luik/Hasselt
Net gespot in Brugge, inderdaad de 403: Afbeelding
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Hallo,
Hier nog een update vanaf januari met de vermist datum...

RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
94. 301 ==> 16-06-17

RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17

Groen = nieuwe data

Gr
M
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Terminus »

trainlovertje schreef: 08 sep 2017, 22:54 403 en nog één. Volgens mij had die tweede een nummer ergens in de twintig (drie- of vierhonderd weet ik niet meer), maar die heb ik zelf al lang niet meer gezien. Misschien reeds gemoderniseerd.
De Airport-stellen waren de 401 tot en met 405.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Modernisering Breaks

Bericht door wva »

De 387 zat gisteren op de verbinding Lier - Antwerpen in oude kleuren
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door profke »

406 staat in Berchem nu. Spoor 10. Rev datum: 27/6/2017
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 »

Net als bij de Nieuwe Varkensneuzen krijgen ook de nieuwe Breaks bij de modernisering van het heden een derde koplamp, voor de Breaks is dit nodig om een toelating voor Roosendaal te krijgen.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LML »

Worden binnenkort gemoderniseerde breaks toegelaten in Roosendaal (en Maastricht)? Da's nieuw...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Was er ook geen andere reden waarom de MS80 vandaag de dag kennelijk helemaal niet toegelaten is in Roosendaal? Een kat vindt er haar jongen niet in terug... voor het ene type materieel is het omdat de perrons niet goed zouden zijn (??), voor het andere (meer dan één MS86 bijvoorbeeld) klinkt het dat er te veel stroom zou worden getrokken uit de bovenleiding... eeuwige dank aan diegene die hier eens wat klaarheid in kan scheppen.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Ducktape »

Steve schreef: 18 okt 2017, 12:00 Was er ook geen andere reden waarom de MS80 vandaag de dag kennelijk helemaal niet toegelaten is in Roosendaal? Een kat vindt er haar jongen niet in terug... voor het ene type materieel is het omdat de perrons niet goed zouden zijn (??), voor het andere (meer dan één MS86 bijvoorbeeld) klinkt het dat er te veel stroom zou worden getrokken uit de bovenleiding... eeuwige dank aan diegene die hier eens wat klaarheid in kan scheppen.
Wat de juiste redenen zijn weet ik ook niet, maar er is dan ook nog een onderscheid tussen de oude en de vernieuwde, die laatste mag in Maastricht ook niet binnen voor één of andere reden :?
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door traxie »

Ducktape schreef:
Steve schreef: 18 okt 2017, 12:00 Was er ook geen andere reden waarom de MS80 vandaag de dag kennelijk helemaal niet toegelaten is in Roosendaal? Een kat vindt er haar jongen niet in terug... voor het ene type materieel is het omdat de perrons niet goed zouden zijn (??), voor het andere (meer dan één MS86 bijvoorbeeld) klinkt het dat er te veel stroom zou worden getrokken uit de bovenleiding... eeuwige dank aan diegene die hier eens wat klaarheid in kan scheppen.
Wat de juiste redenen zijn weet ik ook niet, maar er is dan ook nog een onderscheid tussen de oude en de vernieuwde, die laatste mag in Maastricht ook niet binnen voor één of andere reden :?
Ik dacht dat de reden vrij simpel is. Vandaag moet materiaal gehomologeert zijn alvorens het ergens mag komen. De oude breaks die naar maastricht rijden, de oude 800-en naar Roosendaal. Dat stamt nog uit de tijd voor de verplichting van homologatie, het was toen een soort gentlemen's agreement. De revisie van de MS80 en 800 zou opgestart zijn voor de verplichte herhomologatie in België. In België moeten ze dus niet gehomologeert zijn, maar de Nederlandse autoriteiten zijn van mening dat dit voor hun net wel moet. Ze vinden dan weer dat iets wat niet gehomologeert is in België dat ook niet kan zijn in nl. Dat was hoe ik laatst hoorde dat de vork aan de steel zat.
Plaats reactie