Begint op te schietenMarcad schreef:Hallo6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)
Gr
M
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Bedankt! Ondertussen ben ik van de NMBS te weten gekomen dat er 67 gemoderniseerde breaks rondrijden (via twitter).spurt2244 schreef:Begint op te schietenMarcad schreef:Hallo6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)
Gr
M
-
- Berichten: 2345
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Modernisering Breaks
Eergisteren in Hasselt gezien dat 365 ook gemoderniseerd is. Helaas geen datum, maar die blonk nog zodanig fel dat dat niet langer dan een paar weken kan zijn.
Re: Modernisering Breaks
440 - MOD 18-01-16yannickvw schreef:440 is volgens mij ook spliksplinternieuw...
gr
M
- Dieselfreak
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Ik zag vorige week in Leuven de 391, op enkele stellen na de eerste die gemoderniseerd werd en vandaag al ruim vijf jaar in het wit rijdt. Hij zag er al terug behoorlijk afgeleefd uit, de verf bladderde er aan alle kanten af.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
Is er al zicht op wanneer de renovatie een keer klaar zal zijn? Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Groetjes,
Rian
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
Ze zijn nu in de helft en ze doen er ongeveer 20 per jaar, dus reken maar uit...
- Dieselfreak
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden. Maar toch, het lijkt me niet zo heel onwaarschijnlijk dat, tegen dat de laatste stellen in het wit worden geschilderd, de eerste gemoderniseerde van de sporen zullen verdwijnen.rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...
Re: Modernisering Breaks
En wanneer ging dat buiten dienst? Niettemin blijft het veel te lang.Dieselfreak schreef:Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden.rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
De nieuwe breaks rijden niet naar Maastricht. Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.Davy schreef:Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Modernisering Breaks
Misschien rijden ze niet meer op Maastricht, maar ik heb daar zeker wel modernen gezien.
Re: Modernisering Breaks
Hoe langer hoe meer denk ik dat "de omvormers" geen componenten van een trein zijn, maar bestuurders van een spoorwegbedrijf....Lorre schreef:...Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.
als je kijkt (noord, oost en zuid) naar het aantal "problemen" die optreden bij kleine en kleinere aanpassingen aan rollend materieel...
antennetje hier
omvormertje daar
kleurtje ginder
...