Pagina 105 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 21 jan 2017, 14:51
door msts.be
Teach2 schreef:
6601 schreef:Volgens de NMBS, zijn er ondertussen 89 van 139 treinstellen gemoderniseerd.

Groetjes,
Roel
Daar geloof ik niet veel van. 351 is van begin november gerenoveerd, en dat was normaal (volgens overzicht van Marcad) de 81e. Dan zouden er de afgelopen twee maandan nog 8 gerenoveerd moeten zijn, dat vind ik bijzonder moeilijk om te geloven.
Locomotief 5175 schreef:437==> 19/12/2016 gezien te Kortrijk.
437 was nr.84 in de lijst, en ondertussen zijn er weer een aantal andere nieuwe binnen, dus ik denk dat de NMBS ook diegene telt die al wel in de CW staan maar nog niet begonnen of afgewerkt zijn..

Dat gezegd zijnde, blijf ik erbij dat zulke renovatieprojecten (Breaks, sprinters) dé redding voor Bombardier Brugge hadden kunnen zijn. De CW zou dan terug meer tijd in preventief onderhoud en ETCS-inbouw kunnen steken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 21 jan 2017, 17:34
door dentheo
idd en ook de reizigers hadden er baat bij gehad, die tellen nu blijkbaar niet mee.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jan 2017, 15:04
door Eric0641
Voor degene die denken dat alle 300derden gemoderniseerd zijn. Nope, heb nu de 373 van Maastricht naar Luik.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 jan 2017, 16:05
door trainlovertje
Eric0641 schreef:Voor degene die denken dat alle 300derden gemoderniseerd zijn. Nope, heb nu de 373 van Maastricht naar Luik.
Nog lang niet alle 3xx zijn gemoderniseerd: vanaf nummer 366 tot en met nummer 399 zijn er volgens mijn eigen lijstje (dat ik aanvul met o.a. gegevens uit dit topic) nog maar 8 gemoderniseerd.

Re: RE: Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 feb 2017, 12:52
door Ralph
Eric0641 schreef:Voor degene die denken dat alle 300derden gemoderniseerd zijn. Nope, heb nu de 373 van Maastricht naar Luik.
Alleen ongemoderniseerd materieel mag naar Maastricht. Gemoderniseerd materieel is nog niet gehomologiseerd.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 feb 2017, 20:24
door tiretrainz
hier in kortrijk zie ik zelden een 3xx gemoderniseerd

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 feb 2017, 09:18
door overweg13
tiretrainz schreef:hier in kortrijk zie ik zelden een 3xx gemoderniseerd

Kijk je dan wel goed? De IC's van Kortrijk naar Sint-Niklaas (32xx) bestaan bijna uitsluitend nog uit gemoderniseerde stellen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 feb 2017, 09:28
door Steve
Althans die ritten die niet uit M6-stammen bestaan natuurlijk (ongeveer de helft). Overigens zijn de niet-gemoderniseerde MS80's in mijn beleving nog steeds verre van zeldzaam op de 33xx, ik zou zelfs durven stellen dat ze tot een derde van het totaal uitmaken.

In Kortrijk kun je ze ook nog tegenkomen op sommige ritten van de Oostende - luchthaven.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 feb 2017, 12:12
door overweg13
Steve schreef:Althans die ritten die niet uit M6-stammen bestaan natuurlijk (ongeveer de helft).
Inderdaad. Zo bedoelde ik het ook.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 feb 2017, 14:26
door tiretrainz
overweg13 schreef:
tiretrainz schreef:hier in kortrijk zie ik zelden een 3xx gemoderniseerd

Kijk je dan wel goed? De IC's van Kortrijk naar Sint-Niklaas (32xx) bestaan bijna uitsluitend nog uit gemoderniseerde stellen.
Het kan misschien zijn doordat ik maar van 16 uur tot 17u30 er ben

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2017, 14:44
door Marcad
Hallo,

Hier is een update...

Gr
M

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16

82. 351 ==> 07-11-16 (info Teach2)
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17


Groen = nieuwe data

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 apr 2017, 21:59
door rvdborgt
Marcad schreef:Hallo,

Hier is een update...

01. 308 ==> 03-11-09
[...]
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16

82. 351 ==> 07-11-16 (info Teach2)
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
Er zijn 139 breaks dus in dit tempo nog 3 jaar. Het hele programma zal dan meer dan 10 jaar hebben geduurd...

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 apr 2017, 17:35
door jan_olieslagers
Tegenwoordig pendel ik naar Schuman met de S9 van in Kortenberg, die wordt met breaks bediend. Vandaag voor de eerste keer een niet-gemoderniseerde: 382. Dat donkerblauwe similileer van de banken had wel iets, vond ik eigenlijk; maar langs buiten zag het stel er wel lamentabel uit.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 apr 2017, 16:42
door Locomotief 5175
424 ==> 30-03-2017. gezien in Kortrijk vandaag.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 15 apr 2017, 12:43
door IGBT-6000
Er zijn 139 breaks dus in dit tempo nog 3 jaar. Het hele programma zal dan meer dan 10 jaar hebben geduurd...
.
Waarschijnlijk kunnen onderdelen die bij het begin van het programma gebruikt werden, niet meer geleverd worden. ( of toch nog, maar aan welke prijs?)
10 jaar = 120 maanden; 139 breaks = 417 bakken ; gemiddeld 3.5 bak per maand .
Benchmark met NS in Haarlem:
renovatie IC materieel naar ICm : 461 bakken op 6 jaar of 72 maanden : 6.5 bak per maand ( met oa WiFi, Reisinfosysteem, camera's)
Of nog :
20 stellen tegelijkertijd geimmobiliseerd voor renovatie , dit is gelijk aan 14% van de vloot.

En nu wordt de renovatie van een gedeelte van de "varkensneuzen" opgestart...