Pagina 106 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 16 apr 2017, 09:55
door HLE18
Ze zijn er mee bezig om het aantal per maand te verdubbelen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 mei 2017, 17:51
door Locomotief 5175
392 ==> 04-04-2017. gezien in Kortrijk vandaag.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 mei 2017, 15:42
door LML
HLE18 schreef:Ze zijn er mee bezig om het aantal per maand te verdubbelen.
Van 1/2 naar 1...? :mrgreen:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 mei 2017, 22:31
door trainlovertje
Vandaag de gemoderniseerde 329 gespot, datum ben ik helaas vergeten te checken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 20 jul 2017, 21:48
door Dieselfreak
Ik heb vandaag nog eens in de eerste klasse van een ongemoderniseerde Break gereisd, met name stel 382, van Oostende tot Kortrijk. Het is opmerkelijk, maar hoewel tegenwoordig meer dan de helft van de Breaks al vernieuwd is, kom ik, als de trein een Break betreft, toch bijna altijd in een oud exemplaar terecht. Heb genoten van die typische zetels en muurschilderingen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 aug 2017, 18:09
door HVHTB
Vandaag reed de 386 zijn eerste rit als gemoderniseerde Break. Revisiedatum is 28/08/2017 in FM.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 aug 2017, 19:37
door Teach2
Hoeveel zijn er dat nu? Laatste volledige update dateert van begin april, sindsdien werden hier nog gemeld 424, 392, 329 en 386. Ik heb ook 301 ondertussen al gezien. Iemand die weet welke nummers nog ontbreken?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 29 aug 2017, 16:59
door LML
Ik heb onlangs een aantal treinen gezien, gereden met breaks. Quasi 70% van die treinen werd met gemoderniseerde stellen gereden. Om een niet-gemoderniseerd treinstel te zien rijden, moet je al fameus zoeken (of puur geluk hebben)...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 29 aug 2017, 18:12
door Davy
Of naar Maastricht reizen, daar rijden uitsluitend oude Breaks. Vraag me af wat ze op termijn gaan doen hiermee... terug met Klassiekjes naar Maastricht?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 29 aug 2017, 19:54
door Jan-Mark
Mwah, tegen de tijd dat de laatste stellen in revisie gaan kan Arriva het stokje overnemen met de Flirts. Probleem opgelost :wink:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 31 aug 2017, 11:52
door stekkerz
LML schreef: 29 aug 2017, 16:59 Ik heb onlangs een aantal treinen gezien, gereden met breaks. Quasi 70% van die treinen werd met gemoderniseerde stellen gereden. Om een niet-gemoderniseerd treinstel te zien rijden, moet je al fameus zoeken (of puur geluk hebben)...
Zijn nog dagelijks te zien op de verbinding De Panne - Landen

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 31 aug 2017, 12:43
door Davy
Het is me al opgevallen dat De Panne - Landen wel vaker oude Breaks heeft. Op bijvoorbeeld Luik - Quievrain is dat veel minder en op Kortrijk Sint-Niklaas zie je ze bijna nooit.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 31 aug 2017, 16:24
door Steve
Davy schreef: 31 aug 2017, 12:43 op Kortrijk Sint-Niklaas zie je ze bijna nooit.
Niet mee eens, het aandeel gemoderniseerde stellen neemt natuurlijk sterk toe maar ik zie nog behoorlijk vaak niet-gemoderniseerde stellen langsrijden. De helft van de treinen is natuurlijk M6 dus de niet-gemoderniseerde MS80 is op het totale aantal treinen kleiner dan op verbindingen waar hoofdzakelijk of alleen MS80 rijdt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 sep 2017, 20:54
door Teach2
406: 27/06/2017

Ook 393 gezien.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 sep 2017, 21:57
door b-loc
Vorige week zag ik nog een break met een verweerde "Airport express". Welke nummers hebben/hadden dit opschrift?