Pagina 108 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 okt 2017, 15:38
door Eric0641
de nieuwe break, kan niet naar Maastricht vanwege een reden, ze hebben er eens 1 gestuurd als test. Bij Gronsveld (de spanningssluis) zei die poef. Blijkbaar hebben ze iets in de elektrische installatie geplaatst wat niet samenwerkt met 1500v(bijna 1750V alweer)

Een Cityrail heb ik ook eens in Maastricht gezien. Terwijl men beweerd dat die niet zouden kunnen komen vanwege hun elektrische installatie. Is wel al weer ff terug, vermoed een jaar of 5, toen ze net nieuw waren.

zover de 3de koplamp ben ik niet bekend is dat weer iets nieuws?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 25 okt 2017, 17:51
door Steve
CityRails heb ik alvast meermaals in Maastricht gezien, hier bijvoorbeeld in 2011.

De periode dat de CR's "net nieuw" waren zal sowieso een pak langer dan 5 jaar geleden zijn, want de ombouw gaat terug tot 2006-2008. :wink:
Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 11:01
door Eric0641
Steve schreef: 25 okt 2017, 17:51 CityRails heb ik alvast meermaals in Maastricht gezien, hier bijvoorbeeld in 2011.

De periode dat de CR's "net nieuw" waren zal sowieso een pak langer dan 5 jaar geleden zijn, want de ombouw gaat terug tot 2006-2008. :wink:
Afbeelding
Ook nog een cityrail met 'n rooie.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 17:30
door Steve
Klopt, aan de andere kant zag het er zo uit. Niet meteen wat je zou verwachten op de toenmalige IC naar Brussel.
Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 17:48
door Eric0641
Ach, ze hebben zelfs eens met 1 rooie gereden. En kwamen precies optijd aan in Brussel. Dus of die hsl nou zo snel is weet ik niet.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 17:55
door Steve
Ik denk dat de dienstregeling aangepast was daarop, want deze trein reed gepland via lijn 36 (en met MS80 maar dat werden op een gegeven moment klassiekjes).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 17:57
door Eric0641
Steve schreef: 26 okt 2017, 17:55 Ik denk dat de dienstregeling aangepast was daarop, want deze trein reed gepland via lijn 36 (en met MS80 maar dat werden op een gegeven moment klassiekjes).
Nee, volgens mij ging hij echt over de HSL, ben er wel vaker mee gereden. zelfs zonder stop in Leuven. Dan is het al helemaal knap dat n klassiekje uit het jaar 0 over de oude route optijd kan rijden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 18:17
door Steve
De meeste IC's uiteraard wel maar een paar treinen per dag (ik denk een heen-en-terugrit) reden planmatig via de oude route, waaronder deze.

Edit: hier zie je 'm, 20 minuten langere rittijd dan de andere ritten en extra stop in Leuven: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... 2/2011-485

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 26 okt 2017, 18:23
door b-loc
Eric0641 schreef: 26 okt 2017, 17:57
Steve schreef: 26 okt 2017, 17:55 Ik denk dat de dienstregeling aangepast was daarop, want deze trein reed gepland via lijn 36 (en met MS80 maar dat werden op een gegeven moment klassiekjes).
Nee, volgens mij ging hij echt over de HSL, ben er wel vaker mee gereden. zelfs zonder stop in Leuven. Dan is het al helemaal knap dat n klassiekje uit het jaar 0 over de oude route optijd kan rijden.
Over de HSL kunnen geen breaks of klassiekjes rijden vanwege de 25KV.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 dec 2017, 23:50
door Davy
Vandaag 2 oude Breakjes naast elkaar in Brugge, een zeldzaam.gezicht tegenwoordig...Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 dec 2017, 04:45
door GregTrainz
Vorige vrijdag (08/12/2017) nog eens een nieuwe Break gezien in station Hasselt (toenmalige IC naar Luik-Guill/Maastricht). Neem dagelijks deze trein ‘s morgens om 7u38 en heb nog maar 3 of 4 keer in een gemoderniseerde break gereisd, anders altijd oude breaks en op de terugweg 2 keer een klassiekje.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 jan 2018, 17:24
door Marcad
Tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17

102. 303 ==> ??
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17

Groen = nieuwe data


Nu in CW Mechelen
106. 413 sinds 14/06/17
107. 330 sinds 04/07/17
108. 390 sinds 31/07/17
109. 372 sinds 25/08/17
110. 401 sinds 14/09/17
111. 405 sinds 29/09/17
112. 395 sinds 20/10/17
113. 366 sinds 09/11/17
114. 407 sinds 24/11/17

maar ook
378 sinds 30/08/16 (ETCS)
326 sinds 14/03/17 (ongeval Leuven)
391 sinds 31/07/17 (ETCS)
347 sinds 24/08/17 (??)
357 sinds 26/10/17 (ongeval Antwerpen)
383 sinds 26/10/17 (TTH/RI)
311 sinds 11/12/17 (TTH/RI)

Gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 feb 2018, 13:15
door TrainzDr3ver
Heb de 389 op 06/02 naar CW Mechelen gebracht voor modernisatie.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 feb 2018, 19:05
door Locomotief 5175
330 vandaag gezien te Kortrijk, revisiedatum : 29/01/2018.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2018, 00:10
door Jan-Mark
Als ik eentjes snel tel, is het aantal Memlingers dus inmiddels gezonken naar een schamele 25...