Pagina 113 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 nov 2018, 21:07
door Steve
groentje schreef: 07 nov 2018, 20:38
Davy schreef: 07 nov 2018, 20:01 Ik snap sowiso die optie niet... Er zijn toch nog klassiekjes voorhanden?
Depot Hasselt kent de klassiekjes niet.
En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 nov 2018, 22:04
door traxie
Steve schreef:
groentje schreef: 07 nov 2018, 20:38
Davy schreef: 07 nov 2018, 20:01 Ik snap sowiso die optie niet... Er zijn toch nog klassiekjes voorhanden?
Depot Hasselt kent de klassiekjes niet.
En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?
Ik dacht dat het enkel die van Hasselt waren en niet die van Luik ivm taal issues.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 nov 2018, 22:05
door FLV-FGSP
De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.

Infrabel leek nog niet in de mood voor een knip in Luik - maar mogelijks is dat niet de laatste stand van zaken.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 nov 2018, 22:18
door spurt2244
Eric0641 schreef: 07 nov 2018, 12:55
spurt2244 schreef: 07 nov 2018, 12:42 NMBS is aan het kijken of ze de dienst tijdelijk moeten knippen in Visé.
Vernieuwde Breaks hebben nog geen toelating voor Nederland.

Groeten uit Nederland.
Dat is schijnt het van de baan. De kans is wel reeel dat de dienst in Luik terminus is.
Ja dat is ook nog een optie. uiteindelijk hoop ik dat Arriva gaat rijden in de loop van 2019.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 nov 2018, 08:30
door Asterix
FLV-FGSP schreef: 07 nov 2018, 22:05 De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.
Heeft het gezond verstand dan toch gezegevierd? Vroeger moesten en zouden het Franstaligen zijn op die lijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 nov 2018, 13:03
door groentje
Als je trein een paar keer is moeten blijven staan na een controle in Maastricht...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 nov 2018, 13:54
door Steve
En wat dan in het weekend, als de trein tot Luik beperkt is? Gaan die TB's van Hasselt dan speciaal naar Luik?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 nov 2018, 18:43
door spurt2244
Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 nov 2018, 19:58
door Rww
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 nov 2018, 20:37
door spurt2244
Trekt Nederland die ontheffing in of zoiets. ik denk dat Nederland gewoon op zoek is om nu België dwars te kunnen zitten.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 nov 2018, 18:44
door Eric0641
Rww schreef: 09 nov 2018, 19:58
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs
Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 nov 2018, 19:15
door Eimai
Eric0641 schreef: 10 nov 2018, 18:44Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 nov 2018, 19:28
door Eric0641
Eimai schreef: 10 nov 2018, 19:15
Eric0641 schreef: 10 nov 2018, 18:44Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?
Daar word geen onderscheid tussen gemaakt. Tevens mag er ook maar 1x per uur een onbeveiligde trein rijden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 nov 2018, 19:31
door Shrek
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 nov 2018, 19:37
door Eric0641
Shrek schreef: 10 nov 2018, 19:31
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Eens, maar daar heeft niemand nu gehoor aan. Is er beveiliging nee. 1ste station en klaar. Maakt niet uit wat er in het verleden aangeboden is.