Pagina 114 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 nov 2018, 19:51
door Davy
Shrek schreef:
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Maar waarom doen ze daar dan zo lastig over? Vind dat zo bizar, ProRail/ILT staan voor de rest bekend als verkondigers van het veiligheidsjihadisme...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 nov 2018, 00:16
door Rww
Davy schreef: 10 nov 2018, 19:51
Shrek schreef:
spurt2244 schreef: 09 nov 2018, 18:43 Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Maar waarom doen ze daar dan zo lastig over? Vind dat zo bizar, ProRail/ILT staan voor de rest bekend als verkondigers van het veiligheidsjihadisme...
Het is een stuk waar geen nederlandse treinen rijden, als er een aanpassingen moeten komen dan moet den haag de beurs trekken, prorail heeft immers geen eigen geld.

Weinig politici(en misschien de minister ook wel) zullen weten dat dit stuk onder nederlands beheer is, laat staan dat ze iets weten over beveiliging daarvan

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 dec 2018, 00:40
door stekkerz
stel 374 gezien vandaag op E3608 in Gent

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 dec 2018, 10:35
door dentheo
Davy schreef: 10 nov 2018, 19:51 ProRail/ILT staan voor de rest bekend als verkondigers van het veiligheidsjihadisme...
GEEN trein is de veiligste trein....

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 16:11
door Cherrytrain
Enkele weken geleden communiceerde NMBS via Twitter dat er mogelijk een knip te Visé zou komen op het traject Luik - Maastricht. Deze opgeknipte dienstregeling heeft ook kort in de reisplanner gestaan. Weet iemand waarom er niet geknipt hoeft te worden per 9 december 2018? Zijn de gemoderniseerde Breaks dan toegelaten tot NL? Want ik vermoed dat er ondertussen nog nauwelijks oude Breaks over zijn... Of staan er oude Klassiekjes in de planning voor dit traject?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 17:48
door rvdborgt
Cherrytrain schreef: 08 dec 2018, 16:11 Enkele weken geleden communiceerde NMBS via Twitter dat er mogelijk een knip te Visé zou komen op het traject Luik - Maastricht. Deze opgeknipte dienstregeling heeft ook kort in de reisplanner gestaan. Weet iemand waarom er niet geknipt hoeft te worden per 9 december 2018? Zijn de gemoderniseerde Breaks dan toegelaten tot NL? Want ik vermoed dat er ondertussen nog nauwelijks oude Breaks over zijn... Of staan er oude Klassiekjes in de planning voor dit traject?
Ze gaan met klassiekjes rijden. Waarschijnlijk niet meteen maar ik vermoed wel begin volgend jaar.

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 18:35
door Asterix
Er zouden 3 ritten met niet-gemoderniseerde Breaks en 1 met klassiekjes komen. Bestuurders van depot Hasselt krijgen nu opleiding op de klassiekjes.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 18:41
door Cherrytrain
Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes. Klopt mijn beeld enigszins? In dat geval is dit op de wat langere termijn toch geen houdbare dienstregeling? Of kan NMBS enkele niet-gemoderniseerde rijtuigen van beide types laten doorrijden totdat -even gechargeerd :!: uitgedrukt- de assen zijn weggeroest?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 19:07
door rvdborgt
Cherrytrain schreef: 08 dec 2018, 18:41 Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes.
... met gemoderniseerde klassiekjes. De ongemoderniseerde klassiekjes zijn allemaal buiten dienst. En dit totdat de Arriva-stellen in België zijn toegelaten.

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 19:20
door Cherrytrain
@Rian: Dankje voor het snelle antwoord! Zijn die gemoderniseerde Klassiekjes al toegelaten tot NL, of doet de NL-toezichthouder daarbij net 'zo moeilijk' (lees: strikt bureaucratisch-reglementair) als haar Belgische tegenhanger? Ik vrees overigens dat het inbouwen van ERMTS bij Arriva nog jaren zal duren. De directeur van Arriva NL had het namelijk over een tijdsduur van twee jaren om het veiligheidssysteem bij alle 8 treinstellen in te bouwen, nog afgezien van het feit of NMBS tegen die tijd staat te springen om samenwerking op dit traject.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 19:48
door Jan-Mark
Asterix schreef: 08 dec 2018, 18:35 Er zouden 3 ritten met niet-gemoderniseerde Breaks en 1 met klassiekjes komen. Bestuurders van depot Hasselt krijgen nu opleiding op de klassiekjes.
Er zijn zes stellen benodigd voor de dagelijkse dienst, dus dan zijn de genoemde aantallen niet helemaal juist denk ik...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 dec 2018, 21:02
door Asterix
rvdborgt schreef: 08 dec 2018, 19:07
Cherrytrain schreef: 08 dec 2018, 18:41 Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes.
... met gemoderniseerde klassiekjes. De ongemoderniseerde klassiekjes zijn allemaal buiten dienst. En dit totdat de Arriva-stellen in België zijn toegelaten.

Groetjes,
Rian
Eerder tot de gemoderniseerde Breaks zijn toegelaten.

@ Jan-Mark, ik had het in de voorwaardelijke wijze geschreven omdat de info van de verdeler tractiematerieel komt. Het kan natuurlijk zijn dat er meer treinen nodig zijn, zoals je stelt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 dec 2018, 09:15
door rvdborgt
Asterix schreef: 08 dec 2018, 21:02
rvdborgt schreef: 08 dec 2018, 19:07
Cherrytrain schreef: 08 dec 2018, 18:41 Als leek stel ik me dan voor dat er niet genoeg niet-gemoderniseerde Breaks meer over zijn op dit moment om het gehele traject Hasselt - Maastricht mee uit te voeren en dat men daarom het 'gat' moet opvullen met niet-gemoderniseerde Klassiekjes.
... met gemoderniseerde klassiekjes. De ongemoderniseerde klassiekjes zijn allemaal buiten dienst. En dit totdat de Arriva-stellen in België zijn toegelaten.
Eerder tot de gemoderniseerde Breaks zijn toegelaten.
Welke van de twee eerder komt... de toelatingsprocedure van de gemoderniseerde Breaks duurt naar het schijnt al drie jaar en ik heb geen idee wat daar het probleem is.

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 dec 2018, 10:21
door rvdborgt
Cherrytrain schreef: 08 dec 2018, 19:20 @Rian: Dankje voor het snelle antwoord! Zijn die gemoderniseerde Klassiekjes al toegelaten tot NL, of doet de NL-toezichthouder daarbij net 'zo moeilijk' (lees: strikt bureaucratisch-reglementair) als haar Belgische tegenhanger?
Ook wel een beetje denk ik. Alles moet wel kloppen en Veiligheid is Belangrijk enzo. De gemoderniseerde klassiekjes zijn echter al lang toegelaten (die zijn ook al in Maastricht geweest).
Cherrytrain schreef: 08 dec 2018, 19:20 Ik vrees overigens dat het inbouwen van ERMTS bij Arriva nog jaren zal duren. De directeur van Arriva NL had het namelijk over een tijdsduur van twee jaren om het veiligheidssysteem bij alle 8 treinstellen in te bouwen, nog afgezien van het feit of NMBS tegen die tijd staat te springen om samenwerking op dit traject.
De NMBS heeft aan het begin van de aanbesteding toegezegd samen te willen werken met de winnaar.
Verder is mijn conclusie dat aan Belgische overheid sinds kort kennelijk niet meer een tijdelijke uitzondering wil geven voor het grensbaanvak. Arriva heeft nooit de regels willen ontduiken o.i.d. maar was blijkbaar een tijfdelijk uitzondering in het vooruitzicht gesteld (dat behoort tot de mogelijkheden op een grensbaanvak). Ik kan me voorstellen dat ze niet geamuseerd waren toen dat plotseling werd ingetrokken.

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 dec 2018, 10:32
door Cherrytrain
Ten aanzien van de Klassiekjes was ik enigszins verward, omdat ik 'gemoderniseerd' niet associeerde :mrgreen: :lol: met die Klassiekjes die enkele jaren geleden (en nu ook af en toe) op het traject rijden.
Nu maar hopen voor de reizigers dat de Belgische toezichthouder / politiek nog te vermurwen is en een tijdelijke ontheffing aan Arriva verleent.