Pagina 115 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 dec 2018, 11:35
door Davy
Vandaag rijdt er in ieder geval 1 omloop Luik - Maastricht met een Klassiekje, zonet gekruist bij Eijsden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 dec 2018, 13:57
door Cherrytrain
Ben benieuwd of men er doordeweeks ook de lijn naar Hasselt mee gaat verzorgen. Persoonlijk hoop ik dan toch op de niet-gemoderniseerde Breaks, want de Klassiekjes zijn gevoelsmatig op alle gebieden niet meer van deze tijd. Eigenlijk natuurlijk te zot voor woorden dat men met deze roestbakken wel het traject mag rijden en dat de gloednieuwe Arriva-treinen worden geweigerd. Morgen reis ik naar Eijsden; ben benieuwd welk materieel er op mij wacht in Maastricht. :?: :cry: :? :shock: :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 dec 2018, 20:52
door Cherrytrain
Vandaag reden er weer Breaks bij Eijsden. NMBS heeft blijkbaar nog genoeg niet-gemoderniseerde :shock: treinstellen over om de dienstregeling mee uit te voeren tussen Hasselt en Maastricht.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 05:01
door GregTrainz
Cherrytrain schreef: 09 dec 2018, 13:57 Ben benieuwd of men er doordeweeks ook de lijn naar Hasselt mee gaat verzorgen.
Ik denk het wel, vandaag voor de derde (week)dag op rij de S43 5378 (aankomst 08u22 in Hasselt) met een Klassiekje zien rijden. De terugrit S43 5358 waarschijnlijk dus ook. Al gaat het voorlopig maar om 1 trein, want er worden ook nog Breaks ingezet. Daarmee dat je misschien voor één tijdstip dat kan zeggen, maar je zou eigenlijk het over een hele dag moeten bekijken. Dit vraagt verplaatsingen om 5 uur 's morgens, of je moet al naast de lijn wonen en kijken op de momenten dat de trein voorbijkomt. Ik denk niet dat er andere manieren zijn om vanop afstand live te zien wat voor materieel er rondrijdt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 08:03
door GregTrainz
Sinds ik ben begonnen te tellen op 13/12/2018 reed er een Klassiekje op S43 (5378) op:

13 december 2018
14 december 2018
17 december 2018
18 december 2018
19 december 2018
07 januari 2019
08 januari 2019
09 januari 2019

Tot nu toe reed er dus iedere weekdag op deze verbinding een klassiekje volgens mijn waarnemingen.

Deze post zal ik vaak updaten. Laatste update: 2019-01-09 10:09 CET. Volgende update verwacht: 10 januari om 8 uur.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 08:53
door Steve
Ik denk dat het daarmee wel duidelijk is dat dat klassiekje nu de voorziene samenstelling is op weekdagen...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 16:25
door Cherrytrain
Ja, dat denk ik ook. Net Klassiekje 709 gezien bij Eijsden, terwijl een Break in tegenovergestelde richting reed.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 17:02
door Jan-Mark
Is het standaard een los stel, of worden normaal twee stellen ingezet?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 17:08
door Cherrytrain
Ik heb de afgelopen periode alleen losse stellen voorbij zien komen. Als je 's middags in een Klassiekje zit zijn er (bijna) geen zitplaatsen meer over; er reist namelijk veel jeugd mee tussen Maastricht (Randwyck) en Eijsden. Zij reizen over het algemeen 'zwart', omdat de NMBS-conducteur niet kan controleren of er is ingecheckt bij NS met de Nederlande ov-chipkaart.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 dec 2018, 17:44
door Eric0641
Cherrytrain schreef: 18 dec 2018, 17:08 Ik heb de afgelopen periode alleen losse stellen voorbij zien komen. Als je 's middags in een Klassiekje zit zijn er (bijna) geen zitplaatsen meer over; er reist namelijk veel jeugd mee tussen Maastricht (Randwyck) en Eijsden. Zij reizen over het algemeen 'zwart', omdat de NMBS-conducteur niet kan controleren of er is ingecheckt bij NS met de Nederlande ov-chipkaart.
Dat is helemaal correct.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 dec 2018, 08:10
door GregTrainz
Jan-Mark schreef: 18 dec 2018, 17:02 Is het standaard een los stel, of worden normaal twee stellen ingezet?
Het gaat om 1 motorstel.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 dec 2018, 08:14
door Steve
Zouden er eigenlijk echt zo weinig klassiekjes over zijn dat men er niet minstens twee kan inzetten? Zelfs indien dat elders een gaatje zou creëren, is er toch extra capaciteit door de vrijgekomen MS80?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 19 dec 2018, 08:51
door GregTrainz
Steve schreef: 19 dec 2018, 08:14 Zouden er eigenlijk echt zo weinig klassiekjes over zijn dat men er niet minstens twee kan inzetten? Zelfs indien dat elders een gaatje zou creëren, is er toch extra capaciteit door de vrijgekomen MS80?
Ik heb er gisteren in Hasselt een aantal zien staan. Hoeveel weet ik niet precies, maar het waren er minstens 3 of 4.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 dec 2018, 16:12
door Marcad
Halo

Sinds de laatste update van 23 oktober hebben slechts 3 gemoderniseerde breaks Mechelen verlaten.
Alle 3 met ETCS-stickers en zonder TBL1 + -stickers.
Betekent dit dat de TBL1 + is gedemonteerd?

119. 422 ==> 05-10-18 ETCS
120. 388 ==> 06-11-18 ETCS
121. 373 ==> 28-11-18 ETCS


Drie zijn ook Mechelen binnengekomen.
130. 394 sinds 20/10/18
131. 415 sinds 08/11/18
132. 382 sinds 26/11/18

Nog 7 : 302 374 387 404 411 416 420

Gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 dec 2018, 17:11
door Ducktape
TBL1+ zit verwerkt in de ETCS computer en schermen. Elk stel dat dus met ETCS buiten rijdt heeft ook TBL1+ uiteraard, anders zouden ze enkel op ETCS lijntjes mogen rijden.