Pagina 116 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 dec 2018, 20:08
door HVHTB
Ducktape schreef: 27 dec 2018, 17:11 TBL1+ zit verwerkt in de ETCS computer en schermen. Elk stel dat dus met ETCS buiten rijdt heeft ook TBL1+ uiteraard, anders zouden ze enkel op ETCS lijntjes mogen rijden.
Volgens de regelgeving zouden treinen in België wel met ETCS en zonder TBL1+ mogen rijden. Op niet-ETCS-lijnen rijden ze dan op Memor. Enkel op ETCS-lijnen worden de krokodillen van Memor verwijderd.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 dec 2018, 22:56
door Steven
Maar in etcs is er bij geen enkel systeem nog memor voorzien. De laatste die het nog echt gebruikte in zijn etcs module was de Traxx.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 dec 2018, 23:26
door Shrek
Steven schreef:Maar in etcs is er bij geen enkel systeem nog memor voorzien. De laatste die het nog echt gebruikte in zijn etcs module was de Traxx.
Thalys met zen TBL2 gebruikt ook memor buiten de ETCS-zone.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 29 dec 2018, 11:24
door Steven
Goh ja op Thalys zit inderdaad een memor maar die zit eigenlijk geïntegreerd in andere delen. De gele lamp leent die al van de KVB. Op de Traxx was de memor echt nog met een afzonderlijke lamp, deze werd zelfs verwijderd toen het enkel nog tbl1+ werd in combinatie met etcs. Binnen het etcs scherm vind je enkel nog de test functie terug van de memor waar je beter afblijft.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 jan 2019, 11:28
door Davy
IC2811 heeft vandaag een oude Break mee.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 jan 2019, 07:47
door GregTrainz
Vandaag rijdt ook de 5357 met MS66, gisteren was dat nog een break, misschien is er dus al een tweede break vervangen...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 jan 2019, 10:06
door Eric0641
GregTrainz schreef: 08 jan 2019, 07:47 Vandaag rijdt ook de 5357 met MS66, gisteren was dat nog een break, misschien is er dus al een tweede break vervangen...
Ik heb na horen zeggen gehoord dat de toelating op het baanvak Maastricht vise voor de break is ingetrokken en nu volledig met klassiek word gereden. Echter wil ik dit eerst zien als geloven.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jan 2019, 15:53
door Davy
Vandaag rijdt er nog 1 omloop met een Break tussen Hasselt en Maastricht, de andere 3 omlopen met een Klassiekje.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 jan 2019, 00:16
door Matthias
Op de Ic luik-quiévrain rijdt er in één van de samenstellingen met 4 breaks ook nog 1 oude mee.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 23 jan 2019, 21:57
door Jan-Mark
Heeft iemand wellicht gezien of het in de afgelopen tijd misschien nog tot een sporadische inzet van de Memlingers op de S43 is gekomen?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 jan 2019, 10:13
door Eric0641
Jan-Mark schreef: 23 jan 2019, 21:57 Heeft iemand wellicht gezien of het in de afgelopen tijd misschien nog tot een sporadische inzet van de Memlingers op de S43 is gekomen?
Nee

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 jan 2019, 10:15
door Steve
Eric0641 schreef: 24 jan 2019, 10:13
Jan-Mark schreef: 23 jan 2019, 21:57 Heeft iemand wellicht gezien of het in de afgelopen tijd misschien nog tot een sporadische inzet van de Memlingers op de S43 is gekomen?
Nee
Gewoon niet gezien of geen inzet van MS80 gezien?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 feb 2019, 00:05
door Jonuy
Deze namiddag Break 397 gespot te Leuven, net gemoderniseerd en uitgerust met ECTS...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:58
door Eimai
Jonuy schreef: 06 feb 2019, 00:05 Deze namiddag Break 397 gespot te Leuven, net gemoderniseerd en uitgerust met ECTS...
Enkel opleidingen en testritten voorlopig.

402 met etcs was dezelfde dag ook aan het testrijden rond Leuven.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 feb 2019, 21:07
door ostbahnhof
de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groen 👍