Pagina 117 van 120

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 feb 2019, 21:31
door Dieselfreak
ostbahnhof schreef:
10 feb 2019, 21:07
de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groen 👍
Verwacht maar niet dat ze dat zullen doen. Bij de NMBS zijn ze niet zo gesteld op nostalgici.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2019, 13:21
door profke
de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groe
die donkere kleur zou ervoor zorgen dat het in de trein warmer wordt dan het koelvolume waarop de Airco berekend werd.. of nee. Wacht.... euhm.... :roll: er is geen airco.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2019, 13:26
door Shrek
ostbahnhof schreef:de laatste break zouden ze als historische herinnering terug in het wijnrood moeten verven, met de tussenwagen in de nieuwe kleur of nmbs-groen
Dat is misschien een idee voor over 20 jaar als ze echt weggaan en historisch materieel worden, nu zijn het gewoon werkpaarden die in de huisstijl moeten rondrijden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 feb 2019, 19:34
door Locomotief 5175
Vanmiddag 411 in oude kleur gezien in Kortrijk, die is 1 van de 5 nog in oude livrei. Hoelang nog ?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 feb 2019, 19:46
door Steve
Ik heb er gisteren eentje zien rijden op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, mogelijk was het die dus. Ik heb het nummer niet kunnen zien.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 feb 2019, 20:30
door Freken
Steve schreef:
14 feb 2019, 19:46
Ik heb er gisteren eentje zien rijden op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, mogelijk was het die dus. Ik heb het nummer niet kunnen zien.
Dat zal inderdaad de 411 zijn, ik ben hem gisteren rond 14 uur in Dendermonde tegengekomen.

Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 18 feb 2019, 12:25
door Steve
Ook vandaag is de 411 op pad op de IC Sint-Niklaas - Kortrijk, net alleen zien passeren op de 3234.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 mar 2019, 13:49
door Eric0641
Vandaag 3 oude gespot. Te Saint ghilsain 2 treinen beide op de dienst Luik quiverin

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 13 apr 2019, 20:51
door Davy
Vandaag nog een oude zien staan in de tuin van Brugge:Afbeelding

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 01 mei 2019, 12:30
door Lukas
Hoi,

Gisteren stond de gemoderniseerde Break 421 in bundel M van Leuven. Deze Break was ook uitgerust met ETCS.

Lukas

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 mei 2019, 21:40
door Lukas
Hoi,

In verband met Break 421 heb ik spijtig nieuws te melden; Toen we vanavond met L trein 2467 langs de andere kant van Break 421 reden heb ik gezien dat er van dit stel 1 rijtuig volledig volgekladderd is met graffiti. De Breaks zijn niet mijn favoriete treinstellen maar dit verdienen ze echt niet.

Lukas

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 mei 2019, 22:19
door Davy
New Look heeft een Break nooit echt gestaan vind ik, de charme is er wel grotendeels uit, een New Look Break is aan de buitenkant een vrij saaie vormeloze trein geworden.
Ook binnenin is het allemaal maar kaal en grijs. Functioneel en dat is het, maar nul sfeer en gezelligheid wat een oude Break wel had. Een beetje meer kleur zou zoveel verschil kunnen maken...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jun 2019, 11:21
door Locomotief 5175
Welke nummers Breaks is nu voorzien met ETCS ? Want ik zie enkele dat niet meer langs Kortrijk komt.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jun 2019, 22:09
door Marcad
Locomotief 5175 schreef:
10 jun 2019, 11:21
Welke nummers Breaks is nu voorzien met ETCS ? Want ik zie enkele dat niet meer langs Kortrijk komt.
Halo

Deze heb ik al gespot : 326 373 388 395 403 406 409 414 422
Deze ook maar nog niet gespot : 301 338 371 378 389 391 397 400 402 407 421

Deze rijden op de dienst : Quiévrain-Liège G en misschien nog anderen diensten vanuit Kinkempois... te bevestigen.

Als iemand de GR (MOD) datum van de 397, 400, 402, 421 en nog anderen van mei en juni heeft, bedankt om deze hier te melden..

Gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 jun 2019, 23:04
door Teach2
Zijn er nu nog steeds niet-gemoderniseerde exemplaren op de baan, of is de laatste al in Mechelen binnengelopen?

Is er iemand die weet wat de plannen voor Mechelen zijn wanneer de modernisering van de Breaks afloopt? Wordt er met de modernisering van een andere reeks begonnen (I11 en AM96 kunnen stilaan wel eens een stevige opfrisbeurt gebruiken), of iets anders? Redelijk wat capaciteit die vrijkomt...