Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Eric0641
Berichten: 301
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Steven schreef: 04 jul 2019, 00:25 Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
heeft u een kopietje van dat artikel?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ducktape
Berichten: 231
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Ducktape »

Eric0641 schreef: 04 jul 2019, 11:45
Steven schreef: 04 jul 2019, 00:25 Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
heeft u een kopietje van dat artikel?
Dan zou het geen intern artikel meer zijn natuurlijk :wink:
Maar wat Steven zegt klopt, sinds een tijdje mogen alle breaks naar Maastricht rijden. De voorwaarde is wel dat alle hakkers van de tractieuitrusting in dienst zijn geloof ik.
Eric0641
Berichten: 301
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Ducktape schreef: 04 jul 2019, 12:03
Eric0641 schreef: 04 jul 2019, 11:45
Steven schreef: 04 jul 2019, 00:25 Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
heeft u een kopietje van dat artikel?
Dan zou het geen intern artikel meer zijn natuurlijk :wink:
Maar wat Steven zegt klopt, sinds een tijdje mogen alle breaks naar Maastricht rijden. De voorwaarde is wel dat alle hakkers van de tractieuitrusting in dienst zijn geloof ik.
Ik heb namelijk eens gehoord dat er veel problemen waren met de omvormers. Dat ze vandaar niet toegelaten waren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 1744
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Modernisering Breaks

Bericht door jan_olieslagers »

NMBS "Hakker" <=> NL "omvormer" ?
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
dentheo
Berichten: 7881
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Modernisering Breaks

Bericht door dentheo »

Steven schreef: 04 jul 2019, 00:25 Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
Solo alleen of ook met zijn tweeën ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20886
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef: 04 jul 2019, 13:02 NMBS "Hakker" <=> NL "omvormer" ?

De hakkers = de vermogenthyristoren die de motoren aansturen.
omvormers zijn andere delen in de trein, deze zorgen voor de verschillende soorten laagspanning die nodig zijn (verlichting, deuren, omroep, airco, ....)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20886
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

dentheo schreef: 04 jul 2019, 14:39
Steven schreef: 04 jul 2019, 00:25 Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
Solo alleen of ook met zijn tweeën ?
Dat werd niet vermeld dus ik neem aan dat ze ook gekoppeld mogen rijden, al zijn er misschien andere praktische redenen waarom men dit niet wil/kan doen. ik ken de regels rond het baanvak naar Maastricht niet dus ik heb geen weet van andere beperkingen.
Eric0641
Berichten: 301
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Steven schreef: 04 jul 2019, 15:25
dentheo schreef: 04 jul 2019, 14:39
Steven schreef: 04 jul 2019, 00:25 Deze week verscheen er een intern artikel dat de vernieuwde break de grens over mag en alsook dat alle in dienst zijnde breaks van het type MR80m zijn.
Solo alleen of ook met zijn tweeën ?
Dat werd niet vermeld dus ik neem aan dat ze ook gekoppeld mogen rijden, al zijn er misschien andere praktische redenen waarom men dit niet wil/kan doen. ik ken de regels rond het baanvak naar Maastricht niet dus ik heb geen weet van andere beperkingen.
Gekoppeld alleen in bijzondere gevallen bij het overslaan van Eijsden. Hier in NL werkt het net even anders met te lange treinen voor het perron. Eijsden heeft ruimte voor 4 bakken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
spurt2244
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door spurt2244 »

Is al bekend wanneer de Breaks het weer gaan overnemen van de Klassieke Motorstellen?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4451
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

In dit artikel over een ongeval in Diepenbeek is een gemoderniseerde MS80 te zien. Betekent dit dat ze eindelijk weer ingezet worden op Hasselt-Maastricht, of gaat het om die ene trein per dag op Tongeren-Gent die door een enkele MS80 verzorgd wordt?

https://m.hln.be/in-de-buurt/diepenbeek ... ~abaaa2da/
Davy
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy »

Deze zal sowiso niet naar Maastricht rijden, de hele zomervakantie rijdt men niet verder dan Herstal door werkzaamheden in de Luikse tunnels.
Cherrytrain
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Vandaag reed de gemoderniseerde Break treinstelnummer 304 op het traject Luik - Maastricht.
simpel en meedogenloos :!:
Jan-Mark
Berichten: 352
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Jan-Mark »

Tesamen met de 325 ;-)
Marcad
Berichten: 479
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15 ETCS
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17 ETCS
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
RI. 383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18
107. 413 ==> 16-02-18
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18 ETCS
115. 371 ==> 21-08-18 ETCS
116. 389 ==> 24-08-18
117. 395 ==> 06-09-18 ETCS
118. 414 ==> 07-09-18 ETCS
119. 422 ==> 05-10-18 ETCS
120. 388 ==> 06-11-18 ETCS
121. 373 ==> 28-11-18 ETCS
122. 403 ==> 22-01-19 ETCS
123. 397 ==> xx-xx-xx ETCS (geen datum meer - verwijderd door graffiti reiniging)
124. 402 ==> ??
125. 400 ==> ??
RI. 315 ==> 04-04-19 = TTH/RI
126. 421 ==> 09-04-19 ETCS
127. 409 ==> 24-04-19 ETCS

128. 398 ==> ??
129. 394 ==> 07-06-19 ETCS
130. 417 ==> 27-06-19 ETCS


Groen = nieuwe data in dit lijst + ETCS

Als iemand de moderniseringsdata van de 397, 398, 400, 402 heeft genoteerd, kan hij dan de info posten? Bedankt

Nog in CW Mechelen
131. 415 sinds 08/11/18
132. 382 sinds 26/11/18
133. 416 sinds 11/12/18
134. 420 sinds 21/01/19
135. 387 sinds 07/02/19
136. 302 sinds 25/02/19
137. 411 sinds 13/03/19
138. 374 sinds 29/03/19
139. 404 sinds 23/04/19
CursorX
Berichten: 202
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Modernisering Breaks

Bericht door CursorX »

Ondertussen zijn er blijkbaar meer en meer problemen met de toiletten van de breaks en rijden er heel wat rond waarvan slechts 1 of soms zelfs geen toilet beschikbaar is...
Plaats reactie