Pagina 120 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 aug 2019, 19:09
door Eric0641
Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 aug 2019, 19:30
door overweg13
CursorX schreef: 08 aug 2019, 19:07 Ondertussen zijn er blijkbaar meer en meer problemen met de toiletten van de breaks en rijden er heel wat rond waarvan slechts 1 of soms zelfs geen toilet beschikbaar is...
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik vind dat de toiletten van die vernieuwde breaks altijd al gestonken hebben, zeker op het platform.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 aug 2019, 21:50
door Eimai
CursorX schreef: 08 aug 2019, 19:07 Ondertussen zijn er blijkbaar meer en meer problemen met de toiletten van de breaks en rijden er heel wat rond waarvan slechts 1 of soms zelfs geen toilet beschikbaar is...
Heb iets gehoord dat er risico op electrocutie is in die twee kleine toiletten van breaks en dat die daardoor dicht zijn, waarschijnlijk moeten ze die nu allemaal één voor één nakijken voor ze terug open kunnen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 aug 2019, 22:01
door Cherrytrain
Eric0641 schreef: 08 aug 2019, 19:09 Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?
Het is mij ook opgevallen. Het is echter per dag verschillend. Soms alleen maar Klassiekjes, dan weer één Klassiekje en één Break. Gisteren reed de 325 in ieder geval wel weer op het traject. Geen idee waarom NMBS zo afwisselt. De afgelopen week zijn de vertragingen ook weer behoorlijk; 25 minuten te laat uit Luik wegrijden is geen uitzondering. Eerder was de stiptheid juist weer beter door de tijdelijke knip te Luik i.v.m. de werkzaamheden bij Herstal.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 aug 2019, 22:37
door CursorX
Cherrytrain schreef: 08 aug 2019, 22:01
Eric0641 schreef: 08 aug 2019, 19:09 Het is me opgevallen dat er weer klassiekjes rijden op Luik - Maastricht. Weet iemand waarom?
Het is mij ook opgevallen. Het is echter per dag verschillend. Soms alleen maar Klassiekjes, dan weer één Klassiekje en één Break. Gisteren reed de 325 in ieder geval wel weer op het traject. Geen idee waarom NMBS zo afwisselt. De afgelopen week zijn de vertragingen ook weer behoorlijk; 25 minuten te laat uit Luik wegrijden is geen uitzondering. Eerder was de stiptheid juist weer beter door de tijdelijke knip te Luik i.v.m. de werkzaamheden bij Herstal.
Een gokje: misschien omdat er dikwijls breaks uit dienst worden genomen om etcs in te bouwen?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 08 aug 2019, 22:46
door Cherrytrain
Tja, dat zou kunnen als de treinnummers (bijvoorbeeld 325 en 304) langere tijd niet reden. Dat is nu niet het geval. Het lijkt me stug dat ECTS binnen heel korte tijd kan worden ingebouwd. Als dat wel zo was dan zou Arriva die turboprocedure graag afkijken bij NMBS :lol: Sowieso vind ik dat men snel ETCS moet inbouwen op materieel op dit traject. Dan geeft NMBS het goede voorbeeld. :mrgreen:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 aug 2019, 00:23
door Shrek
Cherrytrain schreef: 08 aug 2019, 22:46 Tja, dat zou kunnen als de treinnummers (bijvoorbeeld 325 en 304) langere tijd niet reden. Dat is nu niet het geval. Het lijkt me stug dat ECTS binnen heel korte tijd kan worden ingebouwd. Als dat wel zo was dan zou Arriva die turboprocedure graag afkijken bij NMBS :lol: Sowieso vind ik dat men snel ETCS moet inbouwen op materieel op dit traject. Dan geeft NMBS het goede voorbeeld. :mrgreen:
Er rijden al heel wat breaks met ETCS rond hoor.
Maar echt snel ging dat nu ook weer niet: de studie voor die installatie loopt al zeker 2 jaar.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 aug 2019, 10:41
door Steven
Niet vergeten dat alle gemoderniseerd breaks bepaalde kabels reeds vooraf meegekregen hebben, dat haast alle breaks al een aangepast stuurtafel kregen bij de modernisering. Het is dus niet dat ze vanaf 0 beginnen als ze ETCS beginnen te plaatsen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 aug 2019, 13:43
door HVHTB
Daarnet zat ik op de spik-en-span 415, de revisiedatum ben ik echter vergeten na te kijken...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 aug 2019, 21:14
door rvdborgt
Marcad schreef: 08 aug 2019, 15:43 Nog in CW Mechelen
131. 415 sinds 08/11/18
132. 382 sinds 26/11/18
133. 416 sinds 11/12/18
134. 420 sinds 21/01/19
135. 387 sinds 07/02/19
136. 302 sinds 25/02/19
137. 411 sinds 13/03/19
138. 374 sinds 29/03/19
139. 404 sinds 23/04/19
Zouden die nog klaar zijn voordat het eerste stel wordt afgevoerd?

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 09 aug 2019, 23:34
door Steven
Ik hoop dat je geen ongevallen meetelt want ze zijn niet meer voltallig.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 aug 2019, 20:13
door Dieselfreak
Steven schreef: 09 aug 2019, 23:34 Ik hoop dat je geen ongevallen meetelt want ze zijn niet meer voltallig.
Volgens BFOTO is alleen 321 definitief buiten dienst.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 sep 2019, 18:19
door Teach2
416 vandaag gezien: RG 29/08/2019.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 22 sep 2019, 20:42
door Yassine_TB
Iemand een idee hoeveel breaks er nu rondrijden met ETCS?

(had ook ergens gelezen dat het ook al wordt ingebouwd op de MR96's, hoe loopt het daarmee?)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 okt 2019, 08:30
door Jan-Mark
420 (met ETCS) zojuist gezien te FN (reed op kop als IC vanuit De Panne en is in FN achtergelaten), heeft als revisiedatum 20/9.