Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Jonuy
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2016, 14:21

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Jonuy »

374 met revisiedatum 31/12/2019 + ETCS
Nog maar 1 te gaan....
Treinvreter

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Treinvreter »

Misschien een minder relevante vraag/opmerking. Ik neem dagelijks de IC De Panne - Antwerpen. Telkens met breaks. Ik merk de laatste tijd geregeld op dat toiletten defect zijn. Vaak het volledige treinstel.
Vandaag had ik het voor in de heen- en terugrit. Treinstel 436 deze ochtend, vanavond zat ik op treinstel 425.

Dit lijkt me geen normale of ideale situatie. Zijn er consequent problemen met die toiletten van de breaks?
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Modernisering Breaks

Bericht door bram2727 »

De laaste break is buiten gerold in CW Mechelen en dat was de 404
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Eind 2009 was de 308 de eerste vernieuwde. Het heeft dus meer dan tien jaar gekost om ze allemaal te moderniseren. Maar het is ook een zeer grote reeks, 139 (tegenwoordig) in totaal met elk drie rijtuigen, in totaal dus 417 rijtuigen die gerenoveerd zijn.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LML »

Nu kunnen we hier beginnen welke van de éérst gerenoveerde breaks (die intussen 11 jaar rondbollen) er buiten dienst zullen gaan. En zo blijven we bezig... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Ducktape »

En binnenkort terug allemaal de CW in om nieuwe ETCS schermen te steken...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

Ducktape schreef:En binnenkort terug allemaal de CW in om nieuwe ETCS schermen te steken...
Een heel deel heeft die intussen toch al?
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Zwoopaman »

Shrek schreef: 06 mar 2020, 14:43 Een heel deel heeft die intussen toch al?
De schermen met drukknoppen langs de zijkant worden vervangen door touchscreens. Alle breaks die al ETCS hebben en motorwagens moeten dus terug binnen.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door JHS2013 »

Worden niet gewoon de schermen bedoeld die er al in zitten?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

Zwoopaman schreef:
Shrek schreef: 06 mar 2020, 14:43 Een heel deel heeft die intussen toch al?
De schermen met drukknoppen langs de zijkant worden vervangen door touchscreens. Alle breaks die al ETCS hebben en motorwagens moeten dus terug binnen.
Aha, heeft Alstom dan toch beslist hun nieuwe schermen en niet meer de eerste generatie te installeren. Hopelijk voor dezelfde kostprijs :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

LML schreef: 06 mar 2020, 10:18 Nu kunnen we hier beginnen welke van de éérst gerenoveerde breaks (die intussen 11 jaar rondbollen) er buiten dienst zullen gaan. En zo blijven we bezig... :wink:
Er is al vaak gezegd dat, eens een stel gerenoveerd is, het nog ca. 15 jaar kan meegaan, toch? Dat zou dan betekenen dat de vroegst gemoderniseerde stellen (308, 380, 378,...) er over ongeveer een half decennium uit gaan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
fabke

Re: Modernisering Breaks

Bericht door fabke »

Treinvreter schreef: 04 feb 2020, 22:05 Misschien een minder relevante vraag/opmerking. Ik neem dagelijks de IC De Panne - Antwerpen. Telkens met breaks. Ik merk de laatste tijd geregeld op dat toiletten defect zijn. Vaak het volledige treinstel.
Vandaag had ik het voor in de heen- en terugrit. Treinstel 436 deze ochtend, vanavond zat ik op treinstel 425.

Dit lijkt me geen normale of ideale situatie. Zijn er consequent problemen met die toiletten van de breaks?
Ik weet dat er tijdje geleden eens een kortsluiting is geweest door een waterlek in een WC van een Break , hebben ze toen allemaal preventief afgesloten maar dacht dat die WC's ondertussen weer mochten gebruikt worden...
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Tram44 »

Op de terreinen van de CW Mechelen zag ik vanmiddag een niet gerenoveerd tussenrijtuig van een break staan. Weet iemand hier meer over?
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Jan-Mark »

Staat er al geruime tijd, is de middenbak van de geschrapte 321 als ik me niet vergis.
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Halo

Het is niet gemakkelijk met de huidige omstandigheden, maar als iemand kan ons de datum van de modernisering van de 404 geven, zal het cool zijn.

Die rijd vandaag (30/03) tussen Leuven & St Niklaas.
Nu 15.19 in St-Niklaas.
Terug te Leuven om 16.54 (Mechelen = 16.20) en dan nog te St-Niklaas om 18.19 (Mechelen = 17.39).

Bedankt
Gr
M
Plaats reactie