Pagina 122 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 01 jan 2020, 18:23
door Jonuy
374 met revisiedatum 31/12/2019 + ETCS
Nog maar 1 te gaan....

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 feb 2020, 22:05
door Treinvreter
Misschien een minder relevante vraag/opmerking. Ik neem dagelijks de IC De Panne - Antwerpen. Telkens met breaks. Ik merk de laatste tijd geregeld op dat toiletten defect zijn. Vaak het volledige treinstel.
Vandaag had ik het voor in de heen- en terugrit. Treinstel 436 deze ochtend, vanavond zat ik op treinstel 425.

Dit lijkt me geen normale of ideale situatie. Zijn er consequent problemen met die toiletten van de breaks?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 mar 2020, 16:14
door bram2727
De laaste break is buiten gerold in CW Mechelen en dat was de 404

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 mar 2020, 21:35
door Dieselfreak
Eind 2009 was de 308 de eerste vernieuwde. Het heeft dus meer dan tien jaar gekost om ze allemaal te moderniseren. Maar het is ook een zeer grote reeks, 139 (tegenwoordig) in totaal met elk drie rijtuigen, in totaal dus 417 rijtuigen die gerenoveerd zijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 mar 2020, 10:18
door LML
Nu kunnen we hier beginnen welke van de éérst gerenoveerde breaks (die intussen 11 jaar rondbollen) er buiten dienst zullen gaan. En zo blijven we bezig... :wink:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 mar 2020, 14:23
door Ducktape
En binnenkort terug allemaal de CW in om nieuwe ETCS schermen te steken...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 mar 2020, 14:43
door Shrek
Ducktape schreef:En binnenkort terug allemaal de CW in om nieuwe ETCS schermen te steken...
Een heel deel heeft die intussen toch al?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 mar 2020, 14:50
door Zwoopaman
Shrek schreef: 06 mar 2020, 14:43 Een heel deel heeft die intussen toch al?
De schermen met drukknoppen langs de zijkant worden vervangen door touchscreens. Alle breaks die al ETCS hebben en motorwagens moeten dus terug binnen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 mar 2020, 17:34
door JHS2013
Worden niet gewoon de schermen bedoeld die er al in zitten?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 mar 2020, 03:02
door Shrek
Zwoopaman schreef:
Shrek schreef: 06 mar 2020, 14:43 Een heel deel heeft die intussen toch al?
De schermen met drukknoppen langs de zijkant worden vervangen door touchscreens. Alle breaks die al ETCS hebben en motorwagens moeten dus terug binnen.
Aha, heeft Alstom dan toch beslist hun nieuwe schermen en niet meer de eerste generatie te installeren. Hopelijk voor dezelfde kostprijs :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 mar 2020, 08:02
door Dieselfreak
LML schreef: 06 mar 2020, 10:18 Nu kunnen we hier beginnen welke van de éérst gerenoveerde breaks (die intussen 11 jaar rondbollen) er buiten dienst zullen gaan. En zo blijven we bezig... :wink:
Er is al vaak gezegd dat, eens een stel gerenoveerd is, het nog ca. 15 jaar kan meegaan, toch? Dat zou dan betekenen dat de vroegst gemoderniseerde stellen (308, 380, 378,...) er over ongeveer een half decennium uit gaan.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 07 mar 2020, 14:16
door fabke
Treinvreter schreef: 04 feb 2020, 22:05 Misschien een minder relevante vraag/opmerking. Ik neem dagelijks de IC De Panne - Antwerpen. Telkens met breaks. Ik merk de laatste tijd geregeld op dat toiletten defect zijn. Vaak het volledige treinstel.
Vandaag had ik het voor in de heen- en terugrit. Treinstel 436 deze ochtend, vanavond zat ik op treinstel 425.

Dit lijkt me geen normale of ideale situatie. Zijn er consequent problemen met die toiletten van de breaks?
Ik weet dat er tijdje geleden eens een kortsluiting is geweest door een waterlek in een WC van een Break , hebben ze toen allemaal preventief afgesloten maar dacht dat die WC's ondertussen weer mochten gebruikt worden...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 29 mar 2020, 18:27
door Tram44
Op de terreinen van de CW Mechelen zag ik vanmiddag een niet gerenoveerd tussenrijtuig van een break staan. Weet iemand hier meer over?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 30 mar 2020, 09:21
door Jan-Mark
Staat er al geruime tijd, is de middenbak van de geschrapte 321 als ik me niet vergis.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 30 mar 2020, 15:17
door Marcad
Halo

Het is niet gemakkelijk met de huidige omstandigheden, maar als iemand kan ons de datum van de modernisering van de 404 geven, zal het cool zijn.

Die rijd vandaag (30/03) tussen Leuven & St Niklaas.
Nu 15.19 in St-Niklaas.
Terug te Leuven om 16.54 (Mechelen = 16.20) en dan nog te St-Niklaas om 18.19 (Mechelen = 17.39).

Bedankt
Gr
M